2026-06-08, 07:35
  #13
Medlem
Vidrigt, bara 15 år och redan våldtäktsman och pedofil bådar inte gott för framtiden
Citera
2026-06-08, 07:57
  #14
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
15 år - då lär vi aldrig få reda på namn, eller etnicitet på den äcklige våldtäktspedofilen. Avrättning enda vettiga...
Citera
2026-06-08, 08:51
  #15
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
"En 15-årig pojke i Skellefteå misstänks ha utsatt en 8-årig flicka för en rad sexuella övergrepp.
Nu åtalas han för bland annat grov våldtäkt mot barn och grovt barnpornografibrott. "
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/15-arig-pojke-i-skelleftea-atalas-for-grov-valdtakt-pa-8-aring

Vad är det för galning vi har att göra med här? Är det ett nytt psykfall som borde vara inlåst och inte vara fri att springa ute i samhället och våldta småflickor? Eller vad i helvete handlar det om?
Just vilken sorts galning det rör sig om borde väl i detta laget redan vara klart, eller hur?
Citera
2026-06-08, 11:36
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kapa-ved
Eller så har ingen som läst tråden någon aning om vem fan det handlar om? Du får väl ta en sväng förbi tingsrätten varje morgon för att se om någon förhandling gällande grov våldtäkt mot barn ska hållas? Då får du namnet på vem det gäller, så kan du dela det sen. Annars kan du ju själv sätta igång och mejla tingsrätten för att få ut stämningsansökan istället för att förvänta dig att andra ska göra det åt dig!
Det blir en jäkla omväg för mig att ta mig dit. Sen tvivlar jag på att det hamnar i tingsrätten pga att våldtäktsmannen förmodligen var 14 år när det hände.
Citera
2026-06-08, 11:51
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Det blir en jäkla omväg för mig att ta mig dit. Sen tvivlar jag på att det hamnar i tingsrätten pga att våldtäktsmannen förmodligen var 14 år när det hände.
Det går att maila också för att se om du kan få ut något dokument. Han åtalas ju så nog hamnar det i tingsrätten
Citera
2026-06-08, 12:11
  #18
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exbit
Är Lunas gm kvar? För det gäller väl att politiskt hålla vissa gm kvar på samma åldersnivå?

Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Vem vet? Eller kan det finnas så många psykiskt störds personer inen liten kommun? Jag antar han fick en ny identitet. Vette fan vad jag ska tro. Om alla äcklen kunde vara på samma plats på en öde ö hade allt varit bättre. Våra lagar suger.
Lunas GM är garanterat inlåst. Även om han gjort förbättringar lär det dröja innan de släpper honom.

Nu var det ju ett tag sen jag läste Lunas FUP men om jag inte helt missminner mig så pratade ju GM och "tvättstugepojken" (kompis till GM som skulle till tvättstugan) om sex/porr och sånt.
Man kan ju hoppas att han inte var/blivit lika störd som Lunas GM.
Borde vara i 15 års åldern nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Vidrigt, bara 15 år och redan våldtäktsman och pedofil bådar inte gott för framtiden
Han behöver helt klart SUP. (Rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning)

"Pojken ska enligt åtalet ha våldtagit 8-åringen, utsatt henne för ett grovt sexuellt övergrepp och utnyttjat henne för sexuell posering vid olika tillfällen.

I pojkens telefon hittades 164 barnpornografiska bilder och filmer på 8-åringen, varav en majoritet klassas som särskilt hänsynslöst övergreppsmaterial. En av bilderna ska han ha spridit.

Därtill ska 15-åringen ha innehaft ytterligare 64 barnpornografiska bilder och filmer som inte skildrade 8-åringen."


Hur kunde de ens släppa honom??
Det måste väl gå att låsa in honom på ett SIS hem i väntan på rättegång.

"Pojken greps och anhölls i januari i år, men frigavs efter ett dygn."
Citera
2026-06-08, 12:14
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
Utvisa denna blatte
Synd dödsstraff inte finns
Hade mördat den jäveln om det var en flicka jag kände
Det förtjänar han
Hur vet du att det rör sig om en blatte?
Citera
2026-06-08, 13:43
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Lunas GM är garanterat inlåst. Även om han gjort förbättringar lär det dröja innan de släpper honom.

Nu var det ju ett tag sen jag läste Lunas FUP men om jag inte helt missminner mig så pratade ju GM och "tvättstugepojken" (kompis till GM som skulle till tvättstugan) om sex/porr och sånt.
Man kan ju hoppas att han inte var/blivit lika störd som Lunas GM.
Borde vara i 15 års åldern nu.


Han behöver helt klart SUP. (Rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning)

"Pojken ska enligt åtalet ha våldtagit 8-åringen, utsatt henne för ett grovt sexuellt övergrepp och utnyttjat henne för sexuell posering vid olika tillfällen.

I pojkens telefon hittades 164 barnpornografiska bilder och filmer på 8-åringen, varav en majoritet klassas som särskilt hänsynslöst övergreppsmaterial. En av bilderna ska han ha spridit.

Därtill ska 15-åringen ha innehaft ytterligare 64 barnpornografiska bilder och filmer som inte skildrade 8-åringen."


Hur kunde de ens släppa honom??
Det måste väl gå att låsa in honom på ett SIS hem i väntan på rättegång
.

"Pojken greps och anhölls i januari i år, men frigavs efter ett dygn."
I Norrans artikel framgår det inte att att han våldtagit flickan, har du läst Folkbladets artikel?

Enligt artikeln som Folkbladet skrev så uppges han vara 16år. https://www.folkbladet.nu/2026-06-03/attaaring-utsatt-16-aring-atalas-for-grova-overgrepp-48ce2

man kan ju fråga sig vad fan det rör sig om för jävla åklagare som inte ens inväntar häktesförhandling utan han släpps efter ett dygn… Han borde fått ruttna med fulla restriktioner på häktet!
Citera
2026-06-08, 16:27
  #21
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapa-ved
I Norrans artikel framgår det inte att att han våldtagit flickan, har du läst Folkbladets artikel?

Enligt artikeln som Folkbladet skrev så uppges han vara 16år. https://www.folkbladet.nu/2026-06-03/attaaring-utsatt-16-aring-atalas-for-grova-overgrepp-48ce2

man kan ju fråga sig vad fan det rör sig om för jävla åklagare som inte ens inväntar häktesförhandling utan han släpps efter ett dygn… Han borde fått ruttna med fulla restriktioner på häktet!
Jag borde såklart ha lagt in länken till artikeln men det var SVTs artikel som länkades i trådstarten som jag citerade.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/15-arig-pojke-i-skelleftea-atalas-for-grov-valdtakt-pa-8-aring

Där står det "Pojken ska enligt åtalet ha våldtagit 8-åringen, utsatt henne för ett grovt sexuellt övergrepp och utnyttjat henne för sexuell posering vid olika tillfällen."

Möjligt han precis fyllt 16 år nu då iom att det går till åtal, brotten ska ha skett mellan Juli förra året -> Januari i år, så han borde rimligtvis varit redan fyllda 15 år förra Juli.
Citera
2026-06-08, 16:31
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
"En 15-årig pojke i Skellefteå misstänks ha utsatt en 8-årig flicka för en rad sexuella övergrepp.
Nu åtalas han för bland annat grov våldtäkt mot barn och grovt barnpornografibrott. "
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/15-arig-pojke-i-skelleftea-atalas-for-grov-valdtakt-pa-8-aring

Vad är det för galning vi har att göra med här? Är det ett nytt psykfall som borde vara inlåst och inte vara fri att springa ute i samhället och våldta småflickor? Eller vad i helvete handlar det om?

Är det alltså hans syster eller kusin.
Citera
2026-06-08, 16:34
  #23
Medlem
Going out on a limb

Givet det lilla vi vet gissar jag:
1. Att det är en MENA-blatte som är GM
2. I MENA-blattens värld är 15-16 år inte nödvändigtvis just denna ålder utan kan lika gärna vara 30-35 givet tidigare angivelser om ålder.
3. Dylika typer av brott är mindre vanligt förekommande bland unga svenska GM. Har de förekommit? Ja, men mer sällan. Baserat på statistik gissar jag MENA-blatte och HADE det varit en svensk så hade MSM gjort en poäng av att hänga ut GM och säga: "Titta en svensk GM". Så har inte skett.
4. Jag väntar på att någon med insyn i fallet kan ge mer kött på benen om GM!
Citera
2026-06-08, 16:36
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Jag borde såklart ha lagt in länken till artikeln men det var SVTs artikel som länkades i trådstarten som jag citerade.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/15-arig-pojke-i-skelleftea-atalas-for-grov-valdtakt-pa-8-aring

Där står det "Pojken ska enligt åtalet ha våldtagit 8-åringen, utsatt henne för ett grovt sexuellt övergrepp och utnyttjat henne för sexuell posering vid olika tillfällen."

Möjligt han precis fyllt 16 år nu då iom att det går till åtal, brotten ska ha skett mellan Juli förra året -> Januari i år, så han borde rimligtvis varit redan fyllda 15 år förra Juli.
Frågan är varför norran valde att inte skriva ut just den brottsrubriceringen.
Det är inte alltid som tidningar skriver ut exakt ålder på misstänkta så han kan vara allt från 15år till att fylla 17år iår.

Det låter ju som att han å flickan är bekanta med varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in