2026-05-01, 18:47
  #49
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
HYLLAR Iran och Hamas gör han väl inte? Det får du styrka med någon källa i så fall. Men jag fattar inte hur NÅGON inte kan vara på arabernas sida i konflikten i Mellanöstern? Man blir ju helt förtvivlad av att höra om alla judarnas övergrepp, läste alldeles nyss i en annan tråd att de tränar HUNDAR att våldta palestinska fångar också. De är precis lika hemska som nazisterna var under Förintelsen, de dehumaniserade sina offer på samma sätt.

Jag har aldrig gillat Kasselstrand, men nu i år har han verkligen spårat ur. Protesterar mot ICE, men hyllar Maduro och Hamas.
2026-05-01, 19:06
  #50
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Jag har aldrig gillat Kasselstrand, men nu i år har han verkligen spårat ur. Protesterar mot ICE, men hyllar Maduro och Hamas.

Om du med ICE menar den amerikanska immigrationsmyndigheten, så är det märkligt, ja. Vi borde alla samarbeta om att hålla invandrare borta från hela västvärlden.

Men FÖRSTÅR du vad det har flugit i Åkesson angående hans fjantande med Israel och judar..? Det senaste är ju att han menar att könsstympning av pojkar ska vara tillåtet för judar, men förbjudet för muslimer. Självklart borde ALLA pojkar skyddas från primitiva ingrepp utan medicinsk indikation, när de väl anlänt till Sverige.

Och någon rabbin fick vatten på sin kvarn av detta, och uppvaktade även Åkesson om att kosherslakt skulle bli tillåtet i Sverige...
2026-06-07, 13:49
  #51
Medlem
I andra trådar påstås det att Israel har ett självständigt rättsväsende. Kan någon förklara hur det kommer sig att ett barn svälts ihjäl i ett israeliskt fängelse utan att någon av de ansvariga ställs inför rätta? Enda anledningen till att Walids grymma öde blivit känt beror ju på Haaretz grävande journalister.
2026-06-08, 11:30
  #52
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
I andra trådar påstås det att Israel har ett självständigt rättsväsende. Kan någon förklara hur det kommer sig att ett barn svälts ihjäl i ett israeliskt fängelse utan att någon av de ansvariga ställs inför rätta? Enda anledningen till att Walids grymma öde blivit känt beror ju på Haaretz grävande journalister.

Det går inte åtala ett räcke. Sedan är det inte samma service i fängelser som i Gaza med obegränsade matleveranser fram till dörren.
2026-06-08, 13:02
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Det går inte åtala ett räcke. Sedan är det inte samma service i fängelser som i Gaza med obegränsade matleveranser fram till dörren.

det är väldigt låg all all cause mortality i israelisk fångenskap, någa, några prommillen högre än i sverige, några promillen lägre än norge, scotland, baltikum etc sett över de senste 20 åren.

så det är nog inget utbrett problem med matleveranser. men det är synnerlgiaren brutala individer som sitter i israeliskt fängelse, så det är ju en utmaning för israel att hålla isär klanerna i fångenskap.
2026-06-08, 13:26
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
det är väldigt låg all all cause mortality i israelisk fångenskap, någa, några prommillen högre än i sverige, några promillen lägre än norge, scotland, baltikum etc sett över de senste 20 åren.

så det är nog inget utbrett problem med matleveranser. men det är synnerlgiaren brutala individer som sitter i israeliskt fängelse, så det är ju en utmaning för israel att hålla isär klanerna i fångenskap.

Hur många dör i svenska fängelser under en tvåårsperiod?

"At least 94 Palestinian prisoners and detainees have died in Israeli custody in less than two years, a well-regarded Israeli human rights group says."

https://www.bbc.com/news/articles/crreg2l7kezo
2026-06-08, 16:28
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Hur många dör i svenska fängelser under en tvåårsperiod?

"At least 94 Palestinian prisoners and detainees have died in Israeli custody in less than two years, a well-regarded Israeli human rights group says."

https://www.bbc.com/news/articles/crreg2l7kezo

Du verkar som vanligt väldigt korkad i allt du skriver. Frågan du vill ha svar på är inte hur många som dör i svenska fängelser under en tvåårsperiod utan hur många som dör per 1000 fångar så vi kan jämföra mellan länder.

Israel har t ex 22000 fångar googlade jag. Det blir ju 47 döda per år eller cirka 2 döda per 1000 fångar. England och Wales ligger på cirka 4 döda per tusen fångar och år. I Sverige har det i snitt dött cirka 12 fångar per år under under de senaste tio åren. Men i början av perioden hade vi typ 4-5 tusen fångar och just nu 9000 fångar. Men Sverige ligger alltså nånstans mellan 1 och 2 döda fångar per tusen fångar.

Blev du besviken av att se dessa siffror? Du trodde att Israel massmördar fångar i stor skala och sen visar det sig att dom ligger bara lite högre än Sverige och betydligt lägre än England och Wales. Stackars dig.
2026-06-08, 17:34
  #56
Medlem
EngelbertEggfjerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Du verkar som vanligt väldigt korkad i allt du skriver. Frågan du vill ha svar på är inte hur många som dör i svenska fängelser under en tvåårsperiod utan hur många som dör per 1000 fångar så vi kan jämföra mellan länder.

Israel har t ex 22000 fångar googlade jag. Det blir ju 47 döda per år eller cirka 2 döda per 1000 fångar. England och Wales ligger på cirka 4 döda per tusen fångar och år. I Sverige har det i snitt dött cirka 12 fångar per år under under de senaste tio åren. Men i början av perioden hade vi typ 4-5 tusen fångar och just nu 9000 fångar. Men Sverige ligger alltså nånstans mellan 1 och 2 döda fångar per tusen fångar.

Blev du besviken av att se dessa siffror? Du trodde att Israel massmördar fångar i stor skala och sen visar det sig att dom ligger bara lite högre än Sverige och betydligt lägre än England och Wales. Stackars dig.

Har Israel 22000 palestinska fångar? Annars blir din matte fel. För datan du baserar räkningen på är hur mång palestinska fångar som dött.

Sen är det också en faktor om långt mycket högre andel palestinska fångar om dör kontra israeler. Eller lägre. Även jämfört med andra nationaliteter.

Dödstal i fängelser är också väldigt beroende på vilket skick av människor man huserar, narkomaner med mera, samt hur länge dom sitter. I ett fängelse med mycket livstidsdömda dör av naturliga orsaker fler pga att dom sitter mycket längre.

Så egentligen behöver man räkna på dödstal per fängelseår också, för att få en någorlunda korrekt uträkning.

Men det behöver jag inte berätta för dig givetvis, som är ett sånt matematiskt geni.
2026-06-08, 17:39
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert
Har Israel 22000 palestinska fångar? Annars blir din matte fel. För datan du baserar räkningen på är hur mång palestinska fångar som dött.


Min matte? Någon toka kastade ut 94 döda på två år och ville få det till en total katastrof. Jag har visat att det inte är en anmärkningsvärd siffra. Den är inte anmärkningsvärd ens om du dubblar den.

Om du skall korrigera för palestinska fångar skall du naturligtvis korrigera för att krig pågår och att det sitter många tusen extremt våldsbenägna medlemmar från Hamas och andra terrorgrupper i fängsligt förvar. Jag hade inte höjt på ögonbrynen om dessa palestinska barnamördande våldtäktsmän slagit ihjäl varandra och gruppvåldtagit varandra till döds i en omfattning som får dödstalet att stiga till 10 procent per år. Om något är dödstalssiffran så låg som den är pga ett välfungerande israeliskt fängelsesystem.
2026-06-08, 17:56
  #58
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert
Har Israel 22000 palestinska fångar? Annars blir din matte fel. För datan du baserar räkningen på är hur mång palestinska fångar som dött.

Sen är det också en faktor om långt mycket högre andel palestinska fångar om dör kontra israeler. Eller lägre. Även jämfört med andra nationaliteter.

Dödstal i fängelser är också väldigt beroende på vilket skick av människor man huserar, narkomaner med mera, samt hur länge dom sitter. I ett fängelse med mycket livstidsdömda dör av naturliga orsaker fler pga att dom sitter mycket längre.

Så egentligen behöver man räkna på dödstal per fängelseår också, för att få en någorlunda korrekt uträkning.

Men det behöver jag inte berätta för dig givetvis, som är ett sånt matematiskt geni.

Enligt denna sida var det 21 000+ juni 2025.

Denna sida har info om hur många som sitter på livstid (300, hävdar de) och faktiskt väldigt mycket annan info.

Känns som en anti Israel sida, så ta det för vad det är.

Detta rör enbart palestinska fångar från både västbanken och Gaza.
while the actual number of detainees exceeds 21,000.”
https://www.solidarity-ps.org/en/june-prisoners
2026-06-08, 19:00
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Min matte? Någon toka kastade ut 94 döda på två år och ville få det till en total katastrof. Jag har visat att det inte är en anmärkningsvärd siffra. Den är inte anmärkningsvärd ens om du dubblar den.

Om du skall korrigera för palestinska fångar skall du naturligtvis korrigera för att krig pågår och att det sitter många tusen extremt våldsbenägna medlemmar från Hamas och andra terrorgrupper i fängsligt förvar. Jag hade inte höjt på ögonbrynen om dessa palestinska barnamördande våldtäktsmän slagit ihjäl varandra och gruppvåldtagit varandra till döds i en omfattning som får dödstalet att stiga till 10 procent per år. Om något är dödstalssiffran så låg som den är pga ett välfungerande israeliskt fängelsesystem.

Våldtäkterna och tortyren är katastrof, deras nya raslagar och framtida massavrättningar också, men hur hög siffra 92 Pers på två år är vet jag inte. Jag drog upp det eftersom användaren jag svarade hävdade att Sveriges siffra var nån promille lägre än Israels, något jag fortfarande vill se bevis på.
2026-06-08, 19:08
  #60
Medlem
zombie-nations avatar
Nu var han ju 17 men de fängslar dem mellan 12-17 så det är absolut inte att alla nästan är vuxna. De fängslas för att ha kastat sten. I ett iland som Israel borde man kanske inte fängsla och svälta ihjäl ungar. Det ser inte bra ut. Ser ut som de är ett underutvecklat land utan heder och moral. Att låta barn vara infekterade av skabb och mask, finns det vuxna som går igång på att behandla ungar så?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in