2026-06-08, 05:46
Medlem
SegerHelg88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmalFetLagom
Du är lite mild i tonen för i mina ögon är hon en otroligt manipulativ parasit som livnär sig på att lura och manipulera människor och hon är ju ganska duktig på att söka sympati, men hon är varken ärlig eller hederlig i något avseende och knappast någon riktig djurvän heller, när hon inte ser till att djuren har ett ordentligt boende och blir t ex vaccinerade.

Hon har ju flera väl/ökända antivaxxers som skriver på hennes inlägg stup i kvarten. Men enligt inlägg verkar Michelle sköta vaccinationer. Boendemiljön verkar varierande - stämmer verkligen adressen utanför Trelleborg? Någon nämnde någon gård utanför Tyringe/Röke, hos en person med samma förnamn som hon själv.

Citat:
Hon har skaffat sig en tillvaro där hon cyniskt utnyttjar andra människor och jag blir inte ett dugg förvånad om hon får in 50 000 kronor i månaden, för "hönsen" på Facebook sväljer allt hon påstår och om någon andas en liten undran eller kritisk fundering, så kommer spydigheter och alla "fans" skyndar också till att mota bort alla som tvivlar, undrar eller har synpunkter.

50K och påstår som mest kostnaden är 32K per månad. 18K skattefritt för bärs på Bishops.
Citera
2026-06-08, 05:49
Medlem
SegerHelg88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumakoxi
Man fick god lust att swisha ett högre belopp för hönsen med ett mindre passande namn 🤣 avstod dock då risken är överhängande att det försvann bland alla andra höga belopp.. och att pengarna helst skulle gått till psykologhjälp 😅

Du hade blivit polisanmäld. Haha.

I en hemlig grupp på Facebook, nyss fått mitt konto som var medlem där spärrat, pratas det om att massanmäla folk som "beter sig illa". Tyvärr glömde spara print screens, men var inget som en åklagare kommer ens röra med tång. Precis som tidigare kommer allt läggas ned och nya snyftinlägg kommer komma.
Citera
2026-06-08, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SegerHelg88
Hon har ju flera väl/ökända antivaxxers som skriver på hennes inlägg stup i kvarten. Men enligt inlägg verkar Michelle sköta vaccinationer. Boendemiljön verkar varierande - stämmer verkligen adressen utanför Trelleborg? Någon nämnde någon gård utanför Tyringe/Röke, hos en person med samma förnamn som hon själv.

50K och påstår som mest kostnaden är 32K per månad. 18K skattefritt för bärs på Bishops.

Ja det stämmer. Landsvägen 1531 i Trelleborg - djuren har hagar ovan "skrotupplaget" och prinsessan själv bor i nån typ av villavagn.
På Julias tiktok syns video när Malkolm kom och la grus inför avlastningen av djuren innan flytten.
Hennes stories matchar adressen oxå. Finns många landmärken att jämföra på maps!
Men detta är ingen djurgård utan en tomt i tätbebyggt område med FINA hus och en välskött golfbana alldeles intill. Hur hanteras foder och gödsel egentligen för att undvika råttor, smitta och parasiter? Om inte länsstyrelsen hinner lägga ner det före kommunen så kommer hon snart nog göra sig ovän med Julia och behöva flytta ändå.
Citera
2026-06-08, 09:40
Medlem
Citat:
Inget nytt beteende att hon står skriven där hon inte bor. Jag tänkte på det, om en hyresgäst (som står på kontraktet), eller bostadsägare (bostadsrättsförening) låter sig någon skriva på adress med vetskap det inte är rätt, kan denne då dömas för folkbokföringsbrott?

Om M står skriven någonstans hon ej bor så är det folkbokföringsbrott.
Ang adressen hon är skriven på så vet jag inte om det är hyres- eller bostadsrätt.
Bostadsrättsföreningar brukar väl vara väldans hårda när det kommer till sånt här. Man måste väl bli godkänd innan man ens köper tex en lägenhet i en bostadsförening.
Med hyreslägenhet är det väl lite olika. Det finns absolut hyresvärdar som kräver att samtliga hyresgäster (typ om tre vuxna bor i bostaden) står på kontraktet. Vissa har till och med regler på hur många vuxna respektive barn som får bo i lägenheten, baserat på antal kvm och rum.
Vem M betalar hyra till kan man ju fråga sig.
Hon på folkbokföringsadressen verkar inte rädd om tex bostadsbidrag om hon har det.
Citera
2026-06-08, 10:17
Medlem
SmalFetLagoms avatar
Citat:

Jo, det finns nog stålar till många besök på Bishops och givetvis är 50 000 kronor/månad enbart en gissning, men hon ligger ju verkligen i för att få folk att öppna sina hjär...f´låt plånböcker...

Hon hann inte ens avsluta "tävlingen" där folk skulle swisha för att döpa honorna...
Igår satt hon och önskade:- Tänk om alla kunde swisha en femtiolapp...

Jag kunde dock bidragit med några trevliga namn alldeles frivilligt:
Giriga Gumman, Parasit-Pia, Lort-Lisa, Nymfo-Nettan, Tiggar-Tina...
Senast redigerad av SmalFetLagom 2026-06-08 kl. 10:57.
Citera
2026-06-08, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draperi
Ja det stämmer. Landsvägen 1531 i Trelleborg - djuren har hagar ovan "skrotupplaget" och prinsessan själv bor i nån typ av villavagn.
På Julias tiktok syns video när Malkolm kom och la grus inför avlastningen av djuren innan flytten.
Hennes stories matchar adressen oxå. Finns många landmärken att jämföra på maps!
Men detta är ingen djurgård utan en tomt i tätbebyggt område med FINA hus och en välskött golfbana alldeles intill. Hur hanteras foder och gödsel egentligen för att undvika råttor, smitta och parasiter? Om inte länsstyrelsen hinner lägga ner det före kommunen så kommer hon snart nog göra sig ovän med Julia och behöva flytta ändå.

Adressen som M och djuren finns på har jag vetat om och hur det ser ut, men det jag fetade… Garvade rakt ut! Jag har inte tänkt på det. Det måste ju vara en ordentlig sanitär oegentlighet (krångligt ord, heter/stavas det så) och lukta faaaan för grannarna.
Människor brukar ju kunna ilskna på gräsklippare och annat grannar roar sig med. Men detta fenomen hade de nog inte räknat med.
Kan man få ut information från kommunen? Ang om det kommit in klagomål eller om kommunens vetskap om fristaden.
Citera
2026-06-08, 11:29
Medlem
Citat:

Jag kunde dock bidragit med några trevliga namn alldeles frivilligt:
Giriga Gumman, Parasit-Pia, Lort-Lisa, Nymfo-Nettan, Tiggar-Tina...

Den när man fulgarvar rakt ut och hoppas att ingen såg eller hörde.
…Nymfo-Nettan
Citera
2026-06-08, 12:48
Medlem
Finns INGEN grisbonde som har så höga kostnader för grisar som Michelle! Visst är det konstigt? Allvarligt talat så är jag sugen på att skapa en facebook profil och skriva ett sanningens ord men då får jag hennes sektföljare på mig. För dessa dårar verkar dyrka Michelle. Jag har varit inne på hennes facebook trots att jag inte har en profil själv men det går självklart inte att kommentera. Ni andra i tråden undvik det för ni kan få ett helvete om ni kommenterar. det är iallafall min magkänsla.

Denna kvinna har inte alla paddlar i kanoten och inte hennes följare heller. Jävligt obehaglig stämning i kommentarerna hos henne.
Citera
2026-06-08, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Finns INGEN grisbonde som har så höga kostnader för grisar som Michelle! Visst är det konstigt? Allvarligt talat så är jag sugen på att skapa en facebook profil och skriva ett sanningens ord men då får jag hennes sektföljare på mig. För dessa dårar verkar dyrka Michelle. Jag har varit inne på hennes facebook trots att jag inte har en profil själv men det går självklart inte att kommentera. Ni andra i tråden undvik det för ni kan få ett helvete om ni kommenterar. det är iallafall min magkänsla.

Denna kvinna har inte alla paddlar i kanoten och inte hennes följare heller. Jävligt obehaglig stämning i kommentarerna hos henne.

Gör det ! Vad är det värsta som kan hända hehe. Dom är iq-befriade hela bunten så dom kommer inte komma med något nytt som vi inte redan läst. Däremot kanske du kan komma med någon ny infallsvinkel till dom som håller på att luras in i swishfällan
Citera
2026-06-08, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draperi
Gör det ! Vad är det värsta som kan hända hehe. Dom är iq-befriade hela bunten så dom kommer inte komma med något nytt som vi inte redan läst. Däremot kanske du kan komma med någon ny infallsvinkel till dom som håller på att luras in i swishfällan
Ja det är faktiskt så jag har resonerat ,få dom att tänka till lite. 😁
Citera
2026-06-08, 13:09
Medlem
Är det inte lustigt att Michelles fristad är den enda djurfristaden som blir förföljd och hotad av "dom" på det här sättet ?
Om "dom" finns borde "dom" väl rimligtvis vara emot djurfristäder i stort, eller varför skulle HON vara så personligt utsatt ifall hon är en sån reko person hon utger sig att vara
Citera
2026-06-08, 17:03
Medlem
SegerHelg88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteSomAllaAndra
Om M står skriven någonstans hon ej bor så är det folkbokföringsbrott.
Ang adressen hon är skriven på så vet jag inte om det är hyres- eller bostadsrätt.
Bostadsrättsföreningar brukar väl vara väldans hårda när det kommer till sånt här. Man måste väl bli godkänd innan man ens köper tex en lägenhet i en bostadsförening.
Med hyreslägenhet är det väl lite olika. Det finns absolut hyresvärdar som kräver att samtliga hyresgäster (typ om tre vuxna bor i bostaden) står på kontraktet. Vissa har till och med regler på hur många vuxna respektive barn som får bo i lägenheten, baserat på antal kvm och rum.
Vem M betalar hyra till kan man ju fråga sig.
Hon på folkbokföringsadressen verkar inte rädd om tex bostadsbidrag om hon har det.

När hon "bodde" i Stockholm, bodde hon på en adress med en man i 60-års åldern. Jag och ett par vänner skrattade och sa det är därifrån hon får alla pengar till allt. Sugarbejbi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in