2026-06-06, 16:40
  #35629
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Amsterdam?

Bra gissning, men inte Amsterdam..

4) Man har en kvinna på flaggan.

5) Project Babylon.
Citera
2026-06-06, 16:42
  #35630
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Och jag som trodde jag var så clever med dammsugare. SIS och Broadway...


Det var du! Jag som var seg... //OT-sorry
Citera
2026-06-06, 17:32
  #35631
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Bra gissning, men inte Amsterdam..

4) Man har en kvinna på flaggan.

5) Project Babylon.

Knepigt

Kommer fram till allt
möjligt.
Södertälje har ett kvinnligt helgon på sitt stadsvapen (?). Ett Babylon-projekt via Assyrisk TV Scania-arenan (för dem som vill GLO på sport) ioch bågar på hjul... kanske mer installationer




-
Citera
2026-06-06, 18:25
  #35632
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Knepigt

Kommer fram till allt
möjligt.
Södertälje har ett kvinnligt helgon på sitt stadsvapen (?). Ett Babylon-projekt via Assyrisk TV Scania-arenan (för dem som vill GLO på sport) ioch bågar på hjul... kanske mer installationer




-

Lägger till lite

6) Månskenssonaten.

7) Blåvitt.
Citera
2026-06-07, 19:01
  #35633
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
6b) Här blixtrade det rejält en natt i november.

7) Företag som fått kritik för att ”Going woke”.
Citera
2026-06-07, 21:46
  #35634
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
6b) Här blixtrade det rejält en natt i november.

7) Företag som fått kritik för att ”Going woke”.

Los Angeles? Disney-Woke!
Citera
2026-06-07, 22:02
  #35635
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s500lang
Los Angeles? Disney-Woke!

Inte det Eller Bud Light..

7b) Rör bilar, och antagligen en målgrupp som var väldigt lite Woke-intresserade.
Citera
2026-06-07, 22:29
  #35636
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Inte det Eller Bud Light..

7b) Rör bilar, och antagligen en målgrupp som var väldigt lite Woke-intresserade.

Dearborn, MI
Citera
2026-06-07, 22:33
  #35637
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Dearborn, MI

Nej..

8) Ligger i Europa.

9) Vänort med en stad där sport-område var starten till något synnerligen otrevligt.
Citera
2026-06-07, 23:00
  #35638
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
9b) Varför är man vänort med denna stad? Jo, båda städer råkade ut för samma hemskheter.
Citera
2026-06-08, 02:37
  #35639
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
9b) Varför är man vänort med denna stad? Jo, båda städer råkade ut för samma hemskheter.

OK jag skickar in en gissning på Coventry UK - Woke-Jaguar, Lady Godiva och bästa kompis med Dresden?
Citera
2026-06-08, 02:54
  #35640
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s500lang
OK jag skickar in en gissning på Coventry UK - Woke-Jaguar, Lady Godiva och bästa kompis med Dresden?

Snyggt! Lady Godiva-legenden har ju sen gett upphov till ”Peeping Tom”, blåvitt fotbollslag och mycket riktigt bombats precis som Dresden (Coventry Blitz/Unternehmen Mondscheinsonate 14 november 1940). Ostragehege i Dresden var riktmärket/itgångspunkten för bombningar.

En tur till Coventry och frågan till dig!
__________________
Senast redigerad av Bilingualbvern2.0 2026-06-08 kl. 03:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in