Citat:
Ursprungligen postat av
GormDenGamle
Han ser dig som din ledare. Helt naturligt.
Som oftast har de bara en ledare de följer. De andra blir det svårare med.
Mitt råd är de andra är hårdare och sätter gränser.
Exakt. Det var så med våran hund. Han var med frun i tre år innan jag kom in i bilden. Henne följer han som en valp medan andra kan knappt röra kopplet utan att riskera bli av med en arm.
Hur som haver så är det numera jag som håller I kopplet när vi är ute. Jag vägrade helt enkelt låta jycken köra över mig eller diktera villkoren.
Ras: Maremanno, numera en gamling på 9 bast.