Citat:
Ursprungligen postat av
Eorga
Hur kan detta hända, magen blir ju stor när det ligger en baby i den. Sådana här historier får man läsa ibland. Ljuger kvinnorna? Varför i så fall?
” En kväll får Saga, 18, ont i magen.
Smärtan fortsätter – och till slut ringer hon 112.
– Då var jag redan 10 centimeter öppen.”
” – Jag har alltid haft väldigt oregelbunden mens, och det fortsatte under graviditeten. Senare fick jag veta att det var mellanblödningar.
Visst var hon trött, men för Saga, som mådde dåligt under den perioden, var det inget onormalt.
Någon gravidmage fick hon inte heller.
– Jag blev bara sjukt blek, jag hade nästan inget järn.”
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/saga-18-hade-ont-i-magen-kom-hem-med-bebis/
Citat:
Ursprungligen postat av
Dalulven
Känns det inte när man har en stor, växande organism i kroppen?
Citat:
Ursprungligen postat av
dintintin
Syns knappt!? Inget konstigt!? Du menar att en höggravid normal eller småtjock flicka inte skulle märka att hon är höggravid!? Det finns en enda förklaring...
Citat:
Ursprungligen postat av
zombie-nation
Om vad?
Jag tänker att hon är en generellt obrydd person (låg anxiety) som är dåligt integrerad i sitt känsloliv och i sin kropp. Aloof.
Så nio månader rullar på utan att hon märker/känner något som leder henne till att utreda situationen kring mensen/kroppen/ev. sensationer. Det ligger också nära till hands att tänka att sättet hon interagerar med andra sker med distans och/eller generellt undvikande.
En väldigt trygg och receptiv person med nära relationer till andra samt en seriös syn på sig själv + sin kropp, skulle inte hamna i/försätta sig i den här situationen.
En annan möjlig förklaring är att hon närt en stark barnlängtan men inte velat outa graviditeten för att mamma/pojkvän inte skulle kunna uppmana henne till abort.