2026-06-07, 22:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Känns det inte när man har en stor, växande organism i kroppen?
En del går upp för lite i vikt. Finns kvinnor som först tappar i vikt och sen lägger på sig först på slutet. +4-8kg efter att först ha tappat lite vikt syns inte alltid så mycket på en del kvinnor. Det beror på hur hennes kropp är byggd.

Bullret kan misstas för gaser och mensvärk.

Citat:
Ursprungligen postat av Eorga
Ok, jag tycker det låter jättekonstigt. Buktar ryggen ut istället för magen eller vad menar du?
Nej men barnet ligger mer tryckt mot ryggen istället för att ta plats framtill.
I min släkt är det vanligt i alla fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McJesus
Äh. Mensen? Märkte hon inget?

Står: ” – Jag har alltid haft väldigt oregelbunden mens, och det fortsatte under graviditeten. Senare fick jag veta att det var mellanblödningar.”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Bara för att det är den enda förklaringen ni kan tänka er betyder inte att det inte finns andra.

Nej nu tog jag Saga på hennes ord vilket kanske var fel. Hon kan såklart har ljugit.

Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Kolla bilderna i artikeln. Speciellt tjock är hon inte.

Nej hon ser inte speciellt tjock ut efter graviditeten och hon ser inte ut att ha varit 'smällfet' innan.

Jag tror att Saga innerst inne visste att Saga var gravid. Men Saga ville inte veta att Saga var gravid så hon klädde sig i lämpliga kläder och intalade sig att hon var lite rund om magen i en djup förnekelse.

Det är min hypotes. Men Saga visste att Saga var gravid och om någon såg Saga utan kläder så visste denna det också.
Citera
2026-06-07, 22:43
Avslutad
Citat:
Hur kan detta hända, magen blir ju stor när det ligger en baby i den. Sådana här historier får man läsa ibland. Ljuger kvinnorna? Varför i så fall?

” En kväll får Saga, 18, ont i magen.
Smärtan fortsätter – och till slut ringer hon 112.
– Då var jag redan 10 centimeter öppen.”

” – Jag har alltid haft väldigt oregelbunden mens, och det fortsatte under graviditeten. Senare fick jag veta att det var mellanblödningar.
Visst var hon trött, men för Saga, som mådde dåligt under den perioden, var det inget onormalt.
Någon gravidmage fick hon inte heller.
– Jag blev bara sjukt blek, jag hade nästan inget järn.”

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/saga-18-hade-ont-i-magen-kom-hem-med-bebis/

Ganska likt vad som hände en kompis syrra. Var typ 4 veckor kvar av graviditeten. Hade inte märkt ett skit.

Jag fick reda på detta som 30+. Hade inte en susning om att det kunde gå till så. Lite smått chockerande.

Är väl inte jättevanligt detta, men det händer ändå titt som tätt.
Citera
2026-06-07, 22:44
Avslutad
Citat:
Okej, jag fattar bara inte…
Alla är byggda olika. I min släkt är det inte ovanligt att graviditeten inte syns.
Citera
2026-06-07, 22:44
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:

Du vet att det finns p-piller, femidom och andra preventivmedel eller?
Citera
2026-06-07, 22:45
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skriftbyte
En del går upp för lite i vikt. Finns kvinnor som först tappar i vikt och sen lägger på sig först på slutet. +4-8kg efter att först ha tappat lite vikt syns inte alltid så mycket på en del kvinnor. Det beror på hur hennes kropp är byggd.

Bullret kan misstas för gaser och mensvärk.

Nej men barnet ligger mer tryckt mot ryggen istället för att ta plats framtill.
I min släkt är det vanligt i alla fall.

Tänkte på att en del ungdomar dricker kopiösa mängder energidryck ...

Huvudsaken är att det gick bra. Hon ger intryck av att kunna klara den nya utmaningen fint.
Citera
2026-06-07, 22:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Det är inte första gången det händer! Ofta väldigt smala tjejer som bara blivit lite rundare och förstår inte att de är med barn!
Precis.

Citat:
Vissa kvinnor släpper ägg trots graviditet. Dom kan därför bli gravida två gånger efter varandra. Rätt ovanligt vad jag förstått. En del för lite kraftigare mellanblödningar och det kan misstas för mens.

Citat:
Ursprungligen postat av HLHH
Jag var visserligen "bara" 5 månader. Men skulle av en händelse på en gynundersökning och hon sa till mig att jag var gravid.
Givetvis svarade jag nej, men hon uppskattade graviditeten till 5 månader.

Jag kände inget, det syntes inget för hon låg så långt bak och jag hade då också en skapligt tränad mage vilket säkert gjorde sitt. Jag hade inga symptom mer än att jag var trött pga järnbrist.
Ja ni ser…
Citera
2026-06-07, 22:48
Avstängd
TheJesuits avatar
Citat:
Tycker hon ser normalviktig ut i den korta videon:

https://youtube.com/shorts/6-YzaH0l1JA

Absolut, verkar helt klart normalviktig. Mycket märkligt.
Citera
2026-06-07, 22:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dintintin
Syns knappt!? Inget konstigt!? Du menar att en höggravid normal eller småtjock flicka inte skulle märka att hon är höggravid!? Det finns en enda förklaring...
Exakt.
Citera
2026-06-07, 22:50
Avstängd
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutinDaAzz
Intellektuell funktionsnedsättning snarare troligt: "Saga med sin dotter Mileah."

Kan det röra sig om en jungfrufödsel? Hmm, men även de få exempel som finns på det föregås ju av en putande mage...
Citera
2026-06-07, 22:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Tänkte på att en del ungdomar dricker kopiösa mängder energidryck ...

Huvudsaken är att det gick bra. Hon ger intryck av att kunna klara den nya utmaningen fint.
Jo.. fast vissa har bara en knasig mage som bråkar i perioder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in