USAs gränspolis är kända för detta. Man kan tycka att de borde vara snällare mot landslagsspelare, men de bryr sig inte.
T ex höll de för några år sedan en fd norsk statsminister med diplomatpass som skulle delta i ett möte i Vita Huset, och innan det var det väl prins Carl Philip som råkade ut för liknande