2026-06-06, 12:04
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Men om man inte ens litar på personen varför inleda en relation med den? Vet man inte från början vem man har att göra med då kommer man jo betala ett mycket högre pris än det materielle.

Tillit och förtroende är något som förtjänas över tid. Det är inget som ska ges direkt bara rakt av. Lägg därtill att människor förändras över tid. Få människor är statiska under sitt liv. Din partner idag är inte samma "i morgon". Sedan har vi den bristande självkännedomen. Få människor känner sig själva helt och hållet. Än färre känner sin partner på det planet. Livet idag är generellt för lätt för att man ska kunna upptäcka en människas sanna natur. Det görs till viss del i framgång men mycket mer i motgång.

Edit. Just vad gäller skillnaden mellan män och kvinnor är det min uppfattning att män är betydligt mer naiva än kvinnor när det kommer till sådana här saker. De män som inte är naiva är de män som antingen ser allt som affärstransaktioner (och därmed även relationer) eller de som har gått igenom en skilsmässa / separation och som har blivit lurade på tillgångar. Kvinnor, till skillnad från män, är dock mer lättlurade, framför allt när det kommer till "bling-bling". Lättlurad och naiv är dock inte samma sak. Det senare innebär att man "vet" men man bortser från det då man förminskar risken.

// CC
Senast redigerad av CC75 2026-06-06 kl. 12:11.
Citera
2026-06-06, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slagskott
Nu i skrivande stund känner jag tre par som gjort slut och som slåss om samma bostad.
Synonymt för alla är att männen antingen köpt huset eller har hyrt det en längre tid en att kvinnorna vägrar flytta ut och vill ha bostaden, detta kan väl inte vara vanligt ändå ?
Jag har gjort tvärtom varje gång. Sålt min del till underpris eller skrivit över hyreskontraktet.
När det är slut är det slut - hejdå.
Jag skiter i att det blir jag som får jobba mer eller förlorar pengar i slutänden. Hellre tillåtas att gå vidare utan strul.
Citera
2026-06-06, 14:30
Medlem
Kleiners avatar
Varför naiv? Människors värderingar ändras inte så lätt som du tror. På gott och ont.
Man måste hålla huvudet kall när man är förälskat.

Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Så naiv. Sommarlov va?

Absolut, men jag kan inte se hur man kan ha rätt till någons lägenhet bara för att man flyttar in som sambo, och varken är gift eller har barn.

Garanterat handlar det om attraktiva lägenheter därför så giriga.

Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Någonstans behöver ju båda bo efter en separation.
Citera
2026-06-06, 14:37
Medlem
Ulf-Knulldell-2.0s avatar
Man skall aldrig lägga alla ägg i samma korg och man skall aldrig tro att ens älskade kommer älska en för evigt, kärlek är fint men naivitet är inte fint för fem öre!

Mitt namn står på alla mina grejjer och jag äger allt det jag äger, själv. Jag går inte ens in i relationer längre, jag bara knullar damerna och dom knullar mig med..
Senast redigerad av Ulf-Knulldell-2.0 2026-06-06 kl. 14:45.
Citera
2026-06-06, 17:34
Medlem
slagskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Män tror på kärleken. Kvinnor är mer rationella.

Jag är superrationell, när min sambo finner ett fel så returnerar jag snabbt en enkel och snabb lösning medans hon fortfarande maler på om problemet
Citera
2026-06-06, 18:44
Medlem
Citat:
Jag är superrationell, när min sambo finner ett fel så returnerar jag snabbt en enkel och snabb lösning medans hon fortfarande maler på om problemet

Du har förstås rätt generellt sett! Men jag menade i parrelationen. Och där tänker inte männen med din rationella hjärna.
Citera
2026-06-06, 20:18
Medlem
slagskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Du har förstås rätt generellt sett! Men jag menade i parrelationen. Och där tänker inte männen med din rationella hjärna.

Du får nog förklara mer
Citera
2026-06-07, 17:15
Bannlyst
Det är ju det folk gör. Utnyttjar en ”partner” bara för bostaden
Citera
2026-06-07, 17:50
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Nu i skrivande stund känner jag tre par som gjort slut och som slåss om samma bostad.
Synonymt för alla är att männen antingen köpt huset eller har hyrt det en längre tid en att kvinnorna vägrar flytta ut och vill ha bostaden, detta kan väl inte vara vanligt ändå ?

Det är sådana här problem hemlösa par slipper.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in