2026-06-07, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerhardt
Kan man klistra in bilder direkt i tråden? Det är mer än jag visste.

Själv gör jag på detta lilla vis - https://www.ignitesocialmedia.com/wp-content/uploads/2020/08/Meme3.jpg

Nej man kan ju inte det. Därav mitt svar
Citera
2026-06-07, 11:35
Medlem
SaboMuggades avatar
Märkligt att så mycket kring fallet Henry Nowak handlar om polisen.
Det bor över 500 000 sikher i Storbritannien och över 1,5 miljoner med pakistansk bakgrund samt ungefär 700.000 med nigeriansk bakgrund.
Ilskan borde riktas mot folkutbytets ingenjörer.
Citera
2026-06-07, 14:24
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Jag läse något på BBC som gjorde mig både bekymrad och arg. Det handlade om en åtgärd som ska vidtas i fallet med de inblandade poliserna i fallet Henry Nowak.

https://www.bbc.com/news/articles/cpvpv2xylgeo (under rubriken "What Happens Next?")

Ursäkta språket, men vad i helvete? En jury ska avgöra om polisernas avskyvärda beteende mot Henry Nowak "orsakade eller bidrog till hans död". Men det gjorde det ju inte, det vet vi ju redan! Henry Nowak var så svårt skadad att hans liv inte kunde räddas i alla fall!

Så juryn är alltså tvungen att komma fram till att poliserna INTE orsakade Henry Nowaks död. Vilken slutsats ska dras av det? Att det var okej att tvinga ner en döende man på magen på marken, tvinga hans armar bakom hans rygg och sätta handklovar på honom, därför att detta fruktansvärda beteende mot ett döende brottsoffer INTE bidrog till brottsoffrets död?

Om poliserna helt slipper straff för sitt fruktansvärda beteende mot Henry Nowak för att Henry Nowak skulle ha dött i vilket fall som helst, så hoppas jag faktiskt att det blir nya upplopp i Storbritannien!
Upplopp lär det bli men Keir Starmer kommer i vanlig ordning tysta ner det så gott det går men det bubblar som fan där ute nu. Var en enorm folksamling som samlades i Southampton häromdagen. Lär säkert bli mer idag.
Citera
2026-06-07, 14:28
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaboMuggade
Märkligt att så mycket kring fallet Henry Nowak handlar om polisen.
Det bor över 500 000 sikher i Storbritannien och över 1,5 miljoner med pakistansk bakgrund samt ungefär 700.000 med nigeriansk bakgrund.
Ilskan borde riktas mot folkutbytets ingenjörer.
Är inte märkligt alls. De har någon ny policy efter George Floyd (som naturligtvis har noll med UK att göra) att prioritera "rasism". Så han som ringde polisen sade att han sade något rasistiskt så de sket fullständigt i att Henry hade blivit knivhuggen, satte handklovar på honom och lät han blöda ut. Mördaren togs in, matades med vad han ville och togs väl omhand om. Hans kniv var ju ceremoniell så därför får de tydligen ha den på stan.
Citera
2026-06-07, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Och då får han skylla sig själv, tycker du?

Kanske lika bra att släppa sikhen direkt, eftersom Henry Nowak provocerade honom?

Nej man förtjänar inte att dö, men det är ju inte vidare intelligent att provocera någon med kniv?
Citera
2026-06-07, 15:25
Avstängd
Gerhardts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Nej man förtjänar inte att dö, men det är ju inte vidare intelligent att provocera någon med kniv?

Vem har provocerat?
Citera
2026-06-07, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Knappast. Skämt är inget angrepp

Sedan är det mer problematiska vad snutasen gjorde, efter

Inte Diwak i sig.

Polisen orsakade Henrys död, rakt av

Finns det bild och namn på dessa poliser? Ofattbart övervåld att handfängsla en döende person.
Citera
2026-06-07, 15:40
Medlem
SaboMuggades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Är inte märkligt alls. De har någon ny policy efter George Floyd (som naturligtvis har noll med UK att göra) att prioritera "rasism". Så han som ringde polisen sade att han sade något rasistiskt så de sket fullständigt i att Henry hade blivit knivhuggen, satte handklovar på honom och lät han blöda ut. Mördaren togs in, matades med vad han ville och togs väl omhand om. Hans kniv var ju ceremoniell så därför får de tydligen ha den på stan.

Nja detta kom ju inte ur ett vakum då poliskåren givetvis marinerats i antirasism under flera decennier.
Exempelvis Lammy Review > https://en.wikipedia.org/wiki/Lammy_Review
Min poäng är att denna polisiära felbedömning är ju inbyggt i något mycket större då antirasism inte kom med posten år 2025.
Citera
2026-06-07, 15:45
Medlem
SaboMuggades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Finns det bild och namn på dessa poliser? Ofattbart övervåld att handfängsla en döende person.

1 De visste nog knappast att han var döende.
2 Henry blir handfängslad av polisen innan de ser hans allvarliga skador. (vad det verkar)
3 Poliserna hävdar att blev vilseledda på plats.
4 Vi kommer väl få veta mer när IOPC utredning är klar.
Citera
2026-06-07, 15:55
Medlem
Oavsett vad han var om han nu var nazist eller rasist vilket jag tvivlar på att han var. Hans GM såg ut att vara en psykopat så har ändå polisen agerat fel där och bör lämna sina poster. Poliser ska vara neutrala och inte lyssna på politiska åsikter. Han hade levt idag om polisen gjort sitt jobb.

Polisen i Sverige hade aldrig agerat så utan gjort sitt jobb och varit neutrala vilket man måste vara i sin tjänst

Kanske var det en dispyt mellan bägge parter innan polisen kom till platsen men polisen ska fortfarande agera neutralt och det är många som tycker att det blev tokigt. Både européer och icke européer
Citera
2026-06-07, 16:01
Medlem
SaboMuggades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
Oavsett vad han var om han nu var nazist eller rasist vilket jag tvivlar på att han var. Hans GM såg ut att vara en psykopat så har ändå polisen agerat fel där och bör lämna sina poster. Poliser ska vara neutrala och inte lyssna på politiska åsikter. Han hade levt idag om polisen gjort sitt jobb.

Polisen i Sverige hade aldrig agerat så utan gjort sitt jobb och varit neutrala vilket man måste vara i sin tjänst

Kanske var det en dispyt mellan bägge parter innan polisen kom till platsen men polisen ska fortfarande agera neutralt och det är många som tycker att det blev tokigt. Både européer och icke européer

Hur vet du det?
Rättsläkaren kom väl fram till att han troligen hade dött ändå.
Citera
2026-06-07, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaboMuggade
Hur vet du det?
Rättsläkaren kom väl fram till att han troligen hade dött ändå.

Fast att skratta åt honom när han ligger och inte kan andas är brutalt fel av polisen oavsett politisk åsikt. Hade någon bara ringt ambulans eller bara sett till att han får hjälp på plats istället för att ha skrattat åt honom så hade chansen ökat att han levt idag. Dessutom erkände polisen i media att man agerat fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in