2026-06-07, 13:47
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Vi svenskar, som har arbetat hela livet, vill inte försörja invandrare som inte anstränger sig för att lära sig svenska eller arbeta.
Det vill inte jag heller så vi ser till med lagar och regler att de arbetar. M+SD håller på med detta dagligen.

Sluta grina nu. Det går åt rätt håll.
Citera
2026-06-07, 13:50
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludexSum
Igen:
Min kommentar till dig grundade sig på ditt felaktiga påstående som signalerade att du inte förstått artikeln. MENA-invandringen är KATASTROF för samhällsekonomin och ALLA arbetande drabbas iom att de behöver arbeta längre för lägre pension.
Den smarta fokuserar på framtiden. Vi får se till att detta inte händer igen, och rensa upp bakåt så mycket det går, lite i taget.

Jag påminner om att svensk ekonomi är fantastisk och vi har aldrig varit rikare. Att komma med falska påståenden som "katastrof" är generande. Jag har aldrig haft mer pengar, inte mina barn heller.
Citera
2026-06-07, 13:52
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Den smarta fokuserar på framtiden. Vi får se till att detta inte händer igen, och rensa upp bakåt så mycket det går, lite i taget.

Jag påminner om att svensk ekonomi är fantastisk och vi har aldrig varit rikare. Att komma med falska påståenden som "katastrof" är generande. Jag har aldrig haft mer pengar, inte mina barn heller.

Samhällsekonomin är betydligt mer än vänsterns navlar.
Citera
2026-06-07, 13:53
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
De är inte farliga, men som grupp passar de inte in i väst och Sverige. De river ned samhället. Hur många bevis eller orsakssamband behöver du? Har inte 30 år av massinvandring från MENA visat det med all önskvärd tydlighet?

Kaos i skolor, skenande överfallsvåldtäkter, gängkriminalitet, suspekta moskeér med indoktrinering, hedersvåld, korruption, knarkhandel, utanförskapsområden med shariapoliser, bidrag, påskkravallerna osv. De har fått gratis boende, skola och samhällsservice och tackar oss med dessa beteenden. Vi skiter i om en liten andel är läkare. Deras barn kommer med stor sannolikhet skapa problem.

90% av gängskjutningar är andra generations invandrare som är födda i Sverige i familjer som vägrat uppfostra sina barn eller anpassa sig. De vill inte vara en del av Sverige och passar inte in här. Deras naturliga hemland är inte här och borde få sina medborgarskap indragna i likhet med alla från MENA som inte är födda här.

Extrema situationer kräver extrema åtgärder.
Det utförs varken fler eller färre mord nu än 1975. eller 1965. Det finns ingen extrem situation.

Jag lever ett helt vanligt liv i Sverige med många kontakter och många barn och jag har inte sett ett enda av de fula ord du använder.

Något säger mig att inte du heller har det.

Det finns ingenting i ditt inlägg som gör något problem bättre i Sverige. Vi får vara glada att inga politiker tänker som du.
Citera
2026-06-07, 13:54
Medlem
RomernasKungs avatar
Citat:
Berätta vilka storstäder du besökt.

Jag bor mitt i Stockholm och har besökt London, Paris, Frankfurt, Berlin, Zurich, Bryssel, Munchen, Amsterdam, Köpenhamn, Helsinki m.fl.

Den enda stad jag inte gillade pga MENA-invandring var Bryssel. Ironiskt nog EUs huvudstad. Och under eiffeltornet. Där måste fransk polis rensa lite så turisterna kommer fram.

Du får besöka dom mångkulturella gettona i ovan nämnda städer och ta del av berättelser från den etniska lokalbefolkningen. Städerna förfaller i mångkulturell dekadens.
Citera
2026-06-07, 13:55
Medlem
Citat:
Om en mamma från Somalia fixar 7-8 svenskar till världen som betalar skatt så skulle jag säga att hon är extremt lönsam för Sverige. Sedan är det upp till Sverige att med lagar och regler se till att barnen arbetar och inte begår brott.

Skulle vara intressant att forska om alla svensk-somalier som föddes 1998-2004 och hur många av dem som har jobb. Ungdomsarbetslöshet är givet men vore intressant att kolla.
Citera
2026-06-07, 13:55
Avstängd
Citat:
Det vill inte jag heller så vi ser till med lagar och regler att de arbetar. M+SD håller på med detta dagligen.

Sluta grina nu. Det går åt rätt håll.

Detta har invandringen inneburit för Sverige. Går det åt rätt håll?

Islamister är ett hot för Sverige

De kriminella klanerna utgör ett hot mot vårt samhälle

Kriminella infiltrerar vård och välfärd

Flera HVB-hem drivs av organiserad och släktbaserad brottslighet, och har kriminella nätverksindivider bland sina anställda

Gängkriminella tvättar pengar

Mord, sprängningar och skjutningar

Felskjutningar, och sprängningar, då oskyldiga har blivit allvarligt skadade eller dödade.
En kvinna förlorade sina ben, och hennes barn blev svårt skadat

Barnsoldater som är 12-13 år är inblandade

Fängelser för barn. Hur många vita barn satt i fängelse innan invandringen?

Flera hundratusen kan inte försörja sig själva

60 utsatta områden med kriminalitet, droger och ett högt bidragsberoende

Kaos i skolorna i utsatta områden. Lärare blir hotade, och de har även blivit misshandlade
En gravid lärare fick missfall efter en spark i magen. Pojken blev tillsagd att inte hänga på dörren

Invandrare är överrepresenterade när det gäller bidragsbrott

White flight - svenskar flyr från områden med för många invandrare

Våra skattepengar har gått till moskéer

Uppbrända bilar

Halalslakt

Häkten och fängelser är överfulla

Förnedringsrån av vita

Aggressiva demonstrationer, som har kostar flera miljoner för polisiärt arbete

Sjukvårdspersonal, och inom Försäkringskassan och Socialtjänsten, utsätts för hot

I vissa utsatta områden behöver blåljuspersonal poliseskort

Tidigare fina trygga områden har nu stora problem med kriminalitet

Hedersrelaterat våld och förtryck

Droger säljs vid skolor. Droger hittades vid en förskola

Taxichaufförer har våldtagit

De gängkriminella har nu riktat in sig på svenska barn

De gamla har blivit våldtagna

Påskupploppet. Bara i Sveaparken orsakade de kostnader för 20 miljoner. Totalt blev 71 poliser skadade

Tidigare ansågs Sverige vara ett föredöme, nu är vi ett skräckexempel. Så det finns inte så mycket att diskutera. Invandringen är en stor belastning för Sverige.
Senast redigerad av Newton555 2026-06-07 kl. 13:58.
Citera
2026-06-07, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Som Norge

Vore underbart. Bara syns att Norge har så krokiga jävla vägar.
Citera
2026-06-07, 13:57
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RomernasKung
Du får besöka dom mångkulturella gettona i ovan nämnda städer och ta del av berättelser från den etniska lokalbefolkningen. Städerna förfaller i mångkulturell dekadens.
Det finns inga ghetton i de städer jag nämner. Samtliga är svinrika städer i välskötta länder. Däremot finns stadsdelar med massor av MENA i stora städer, men man kan ju undvika dem om man är rädd för mångfald. Du vill utplåna dem och det fanns andra som försökte det på 1930-talet och det gick inte så bra.
Citera
2026-06-07, 13:58
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Detta har invandringen inneburit för Sverige. Går det åt rätt håll?

Islamister är ett hot för Sverige

De kriminella klanerna utgör ett hot mot vårt samhälle

Kriminella infiltrerar vård och välfärd

Flera HVB-hem drivs av organiserad och släktbaserad brottslighet, och har kriminella nätverksindivider bland sina anställda

Gängkriminella tvättar pengar

Mord, sprängningar och skjutningar

Felskjutningar, och sprängningar, då oskyldiga har blivit allvarligt skadade eller dödade.
En kvinna förlorade sina ben, och hennes barn blev svårt skadat

Barnsoldater som är 12-13 år är inblandade

Fängelser för barn. Hur många vita barn satt i fängelse innan invandringen?

Flera hundratusen kan inte försörja sig själva

60 utsatta områden med kriminalitet, droger och ett högt bidragsberoende

Kaos i skolorna i utsatta områden. Lärare blir hotade, och de har även blivit misshandlade
En gravid lärare fick missfall efter en spark i magen. Pojken blev tillsagd att inte hänga på dörren

Invandrare är överrepresenterade när det gäller bidragsbrott

White flight - svenskar flyr från områden med för många invandrare

Våra skattepengar har gått till moskéer

Uppbrända bilar

Halalslakt

Häkten och fängelser är överfulla

Förnedringsrån av vita

Aggressiva demonstrationer, som har kostar flera miljoner för polisiärt arbete

Sjukvårdspersonal, och inom Försäkringskassan och Socialtjänsten, utsätts för hot

I vissa utsatta områden behöver blåljuspersonal poliseskort

Tidigare fina trygga områden har nu stora problem med kriminalitet

Hedersrelaterat våld och förtryck

Droger säljs vid skolor. Droger hittades vid en förskola

Taxichaufförer har våldtagit

De gängkriminella har nu riktat in sig på svenska barn

De gamla har blivit våldtagna

Påskupploppet. Bara i Sveaparken orsakade de kostnader för 20 miljoner. Totalt blev 71 poliser skadade

Tidigare ansågs Sverige vara ett föredöme, nu är vi ett skräckexempel.
En bra checklista. Jämför vad de olika partierna gör i frågorna och gå sedan och rösta. Möjligen kan man flytta om man råkar bo i något av områdena.
Citera
2026-06-07, 13:58
Medlem
Rikare på alla sätt. Mer svenskt. Väldigt mycket färre problemområden vilket hade gjort att det vore lättare för svenska par att skaffa fler barn och börja tidigare. Verkligen allt blir sämre med invandring från tredje världen.
Citera
2026-06-07, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Bra. Det är det bästa som kan hända Sverige. Miljardärer suger ut sin omgivning var de än är. Och pengarna kommer inte från välgörenhet direkt. För Norge har det varit bra att miljardärerna stuckit. Fortsätt dra härifrån era vampyrer.

Lycka till! Leva på vatten och barkbröd verkar spännande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in