2026-05-11, 10:01
  #1
Medlem
Bartman777s avatar
Jobbet för kommande säsong är redan igång för många.

Mitt Capitals signar Petr Sikora och svensken Theodor Niederbach.
De kommer alltså börja i AHL och Hershey Bears i höst om jag fattat rätt.

Jag är ruskigt taggad på Sikora, han imponerade rejält på mig de två senaste JVM. Han blev vald så sent som i sjätte rundan, och det känns som han har hur mycket potential som helst.
Niederbach har jag inte mycket koll på dock.

Förövrigt låter man Sonny Milano gå från klubben. Han signar med Bern i Schweiz.

Vad är det mer som händer i klubbarna nu?
Citera
2026-06-05, 17:12
  #2
Medlem
BizarreReverends avatar
Larkin har bett om,att bli trejdas från Detroit Red Wings. Vad händer med laget,utan sin första center/Franchise Player. Vilket lag kan han hamna i?
Citera
2026-06-06, 17:16
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Larkin har bett om,att bli trejdas från Detroit Red Wings. Vad händer med laget,utan sin första center/Franchise Player. Vilket lag kan han hamna i?

Årets överraskning? Larkin är Detroits första center. Dallas?
Citera
2026-06-06, 18:31
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ja12
Årets överraskning? Larkin är Detroits första center. Dallas?

Är Raymond som gjort Larkin bättre på senare år.

Men ja, Dallas behöver mer spets för att ta sig längre i ett slutspel. Frågan är vad dom är beredd att uppoffra. Tror nog mer han hamnar i något lag som gick högt i draftlotteriet och får lite packs i utbyte så Detroit kan ta in något ungt och friskt.
Citera
2026-06-06, 23:53
  #5
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ja12
Årets överraskning? Larkin är Detroits första center. Dallas?

Vegas, Tampa,St.Louis eller kanske Ottawa🤔

Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Är Raymond som gjort Larkin bättre på senare år.

Men ja, Dallas behöver mer spets för att ta sig längre i ett slutspel. Frågan är vad dom är beredd att uppoffra. Tror nog mer han hamnar i något lag som gick högt i draftlotteriet och får lite packs i utbyte så Detroit kan ta in något ungt och friskt.

Hintz mot Larkin då🤔
Citera
2026-06-07, 13:48
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Vegas, Tampa,St.Louis eller kanske Ottawa🤔



Hintz mot Larkin då🤔

Detroit behöver ungt och fräscht och San Jose (tvåa i draftlotteriet) behöver en ledartyp. Larkin ville visserligen till ett slutspelslag, men tror Sharks är inte långt borta därifrån nu.

Men verkar vara prat om Minnesota. Kanske inte helt orimligt.
__________________
Senast redigerad av Kokacola 2026-06-07 kl. 13:52.
Citera
2026-06-07, 15:13
  #7
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Larkin har bett om,att bli trejdas från Detroit Red Wings. Vad händer med laget,utan sin första center/Franchise Player. Vilket lag kan han hamna i?

Tråkigt måste jag säga. Har han uppgett anledning?

Detroit har ju ändå en hyfsad grund vill jag påstå. De har bara inte lyckats med det sista steget in till slutspel även om de varit nära.

Ett förstapar bestående Seider-Edvinsson är bättre än vad de flesta lag har och de är båda unga så kan bli riktigt jobbiga att springa på i framtiden.

Larkin är inte ens 30 dessutom så kan inte vara något om att han är desperat på att jaga en cup NU. Vore ett jävligt hårt slag för Detroit då han är väldigt viktig för dem.
Citera
2026-06-07, 15:22
  #8
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Detroit behöver ungt och fräscht och San Jose (tvåa i draftlotteriet) behöver en ledartyp. Larkin ville visserligen till ett slutspelslag, men tror Sharks är inte långt borta därifrån nu.

Men verkar vara prat om Minnesota. Kanske inte helt orimligt.

Deras genomsnittsålder med en förstafemma bestående av Seider-Edvinsson-Raymond-Larkin-Finnie måste ju vara bland de absolut yngsta i ligan dock

Men om Larkin nödvändigtvis ska sticka känns Minnesota väldigt rimligt. De behöver verkligen en till topp 2-center och det kan vara vad som krävs för att bli farliga på riktigt, känns som de har det bra ställt i övrigt.

Dock behöver Detroit då själva en center. Vore ju kul att återförena Kane & Toews. Men frågan är vilken nivå Toews håller, att han var en topptoppcenter förr säger inget om dagsläget, dessutom är han gammal.
Citera
2026-06-07, 23:45
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Deras genomsnittsålder med en förstafemma bestående av Seider-Edvinsson-Raymond-Larkin-Finnie måste ju vara bland de absolut yngsta i ligan dock

Men om Larkin nödvändigtvis ska sticka känns Minnesota väldigt rimligt. De behöver verkligen en till topp 2-center och det kan vara vad som krävs för att bli farliga på riktigt, känns som de har det bra ställt i övrigt.

Dock behöver Detroit då själva en center. Vore ju kul att återförena Kane & Toews. Men frågan är vilken nivå Toews håller, att han var en topptoppcenter förr säger inget om dagsläget, dessutom är han gammal.


Dock ligger man i toppen av ligan bland högst medelålder, vilket kanske också speglar av sig på resultaten lite när det egentligen bara är Raymond och Seider som är bra

Annars är det bra att fiska spelare ur Toronto har man sett men Minnesota verkar spelare som vill vinna hamna i jag anser fortfarande att han borde gå till Sharks så Detroit får bygga om lite, känns som de är i stort behov av det. Men vad vi tycker kontra var de hamnar går sällan hand i hand, för nu lutar det åt Minnesota, man förlorar väl redan en center där nu i och med Johansson. Frågan är vad det blir i utbyte mot?
Citera
2026-06-08, 19:34
  #10
Medlem
Larkin ska ha gett Detroit 3 lag han kan tänka sig bli trejdad till (Full NMC) föga förvånande är lagen Vegas, Florida och Minnesota


Personligen vill jag inte se han i Vegas


Ps. Alla vill till Vegas snart ber McDavid också om det😉
Citera
2026-06-09, 00:11
  #11
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Larkin ska ha gett Detroit 3 lag han kan tänka sig bli trejdad till (Full NMC) föga förvånande är lagen Vegas, Florida och Minnesota


Personligen vill jag inte se han i Vegas


Ps. Alla vill till Vegas snart ber McDavid också om det😉

Vad ska han i Florida att göra, bli 3e center?
Citera
2026-06-09, 01:24
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Larkin ska ha gett Detroit 3 lag han kan tänka sig bli trejdad till (Full NMC) föga förvånande är lagen Vegas, Florida och Minnesota


Personligen vill jag inte se han i Vegas


Ps. Alla vill till Vegas snart ber McDavid också om det😉

Florida, varmare breddgrader, konstigt att han inte uppgav Tampa, betänk Larkin ihop med Kucherov, Tampa når allt som oftast slutspel. Men känns som det är dags för rebuilding där visserligen, deras glansdagar har varit.
Hade varit fräsigt i utbyte mot Hedman och få se en rutinerad back i Detroittröjan Lidas/Kronwall!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in