2026-06-07, 12:42
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VivaLaMusica
Jepp. Men alltså det är det här människor som är från utomsocknes påpekat i 30 år. Det finns många som är av utomnordiskt ursprung som aldrig invandrat. Flera av dem har liksom Julia blodsband till Sverige.

Att SVT fortfarande använder one drop rule är hur man bedömde svenskhet på t.ex. 70-talet, antingen såg man svensk ut eller så var man inte svensk.

De som kallar sig antirasister och vill vara myspys med invandrare är oftast i grunden de största rasisterna, invandrare är bara en käpphäst för att få uppmärksamhet.

Julia är inte invandrare. Och så vitt jag vet är inte Nick det heller då han är född i Norrland, men jag känner till för lite om honom för att veta om han bär på svenskt blod eller inte.

Blodsrätt är blodsrätt. Invandrad är någon som saknar blodsband och är född utomlands. Jus soli dvs territorialrätt är isf något Nick skulle falla under om han saknar det svenska.

Men hade inte SVT varit så skeva kring det här hade svenskarna kanske vaknat lite tidigare kring vilka totala grottmänniskor som rör sig ute i samhället nuförtiden.

Nick har själv inte invandrat till Sverige, han är född som du skriver i Norrland, närmare bestämt Skellefteå, men båda hans föräldrar har invandrat från Iran. Så han betraktas som invandrare enligt den nuvarande officiella svenska definitionen.
Citera
2026-06-07, 13:00
Medlem
VivaLaMusicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Nick har själv inte invandrat till Sverige, han är född som du skriver i Norrland, närmare bestämt Skellefteå, men båda hans föräldrar har invandrat från Iran. Så han betraktas som invandrare enligt den nuvarande officiella svenska definitionen.

Vilket jag uppfattar som rätt. Sverige är inte USA. Blod bestämmer vem som är svensk.

Men ah Julia är inte invandrare. Nick är det däremot. Vilken kortslutning i PK hjärnan det kan bli.
Citera
2026-06-07, 13:32
Medlem
Thailand69s avatar
Jag kommer ihåg henne från hennes”uteperiod” på Stockholms krogar
Rolig tjej. Men ett riktigt ladd-luder
Sög kuk på Stures toa för ett gram
Nu för tiden är det tydligen mest ADHD medicin och rödtjut
Citera
2026-06-08, 14:18
Avslutad
Då är det alltså klägget med knarkaren Julia Frändfors i spetsen som sätter agendan för SVT.

https://www.expressen.se/noje/tv-och-streaming/svt-stoppar-avsnitt-med-nick-alinia/

"”Alinias medverkan var, enligt min bedömning, fel i sammanhanget”, skriver Helana Olsson."

Grattis alla skattebetalare som betalar för propagandan som bl.a. sätts av just ovannämnda knarkare.

Varför får just denna knarkare välja vilka som SVT ska bjuda in?
Citera
2026-06-08, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svensklord
Då är det alltså klägget med knarkaren Julia Frändfors i spetsen som sätter agendan för SVT.

https://www.expressen.se/noje/tv-och-streaming/svt-stoppar-avsnitt-med-nick-alinia/

"”Alinias medverkan var, enligt min bedömning, fel i sammanhanget”, skriver Helana Olsson."

Grattis alla skattebetalare som betalar för propagandan som bl.a. sätts av just ovannämnda knarkare.

Varför får just denna knarkare välja vilka som SVT ska bjuda in?

Vart står det att Julia bestämmer det? Han var för övrigt med i inspelningen av programmet.
Citera
2026-06-08, 17:57
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazker
Såg första avsnittet av "Mammor" nyss, där hon som 38-årig kvinna super, röker, shottar och dansar på gatan som en fjortis. Hon är kanske inte riktigt mogen att vara mamma?

Julia Frändfors är i första hand en inkvoterad Afrosvensk med särskilda privilegier i media. Hon åker gräddfil på sitt Afrikanska ursprung, och spelar "Primadonna" mot lägre rankade invandrare som Nick Alinia.

Hon är det hon är, men hon låtsas tillhöra en högre sort med högre privilegier än andra.
Citera
2026-06-08, 22:27
Medlem
Är det enda sättet dessa mulatter tror sig kunna "lyckas" eller? Nästan alla kör offerkortet "buhu, jag var inte blond och blåögd och folk kommenterade mitt hår!" Så startar vi en blogg om det. när de sen inte sällan gick i finaste innerstadsskolorna gnäll på din negermadrass till morsa istället eller odugliga negerfarsa som drog vidare och gjorde tio andra kossor med djungelfeber på smällen är ju nästan ALLTID vit morsa, svart farsa också.. tainton, karl dyall, alice bah, kayo, syskonen cherry, titiyo osv. Är väl något ovanligare idag, inte så exotiskt dra hem en neger till föräldrarna och visa upp..
Citera
2026-06-08, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VivaLaMusica
Hon är inte invandrare således. Tror SVT att vara invandrare är ett utseende?

Är de rasister?

Tragiskt med hennes mor men det är en viss sorts kvinnor som får barn ogifta. Det är inte alltid männen som ska lastas för det.
Hade det bara varit "ogifta" är det väl en sak. Dessa mulattbarn är ju som gjorda för problem. Håll er till er ras!
Citera
2026-06-08, 22:38
Medlem
VivaLaMusicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Hade det bara varit "ogifta" är det väl en sak. Dessa mulattbarn är ju som gjorda för problem. Håll er till er ras!

Är man gift brukar ungarna iaf veta vem pappa är.

Sen är väl svenska kvinnor kända för att ligga runt internationellt så det där är väl något i kulturen.

Svenska kvinnor över lag verkar helt störda sexuellt så att Julia knullar för ladd på toa eller vad som står i tråden är väl som vanligt med svenskor.
Citera
2026-06-09, 00:28
Medlem
Får hon ha kvar barnen? Är soc inblandade?
Citera
2026-06-09, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Får hon ha kvar barnen? Är soc inblandade?
Va? Varför skulle soc vara inblandade? För IFS eller vad menar du?
Citera
2026-06-10, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Ja enligt dagens definition är hon inte invandrare, med en svenskfödd förälder. Vad jag förstått är hon uppvuxen med sin mor och med hennes familj. Således har hon inget med sig från sin faders kultur.

Det är faktiskt rätt kontroversiellt av SVT tycker jag att hon är med i ett program där deltagarna definieras som invandrare.

Många i det kriteriet är ju invandrare/rasifierade när det passar dem och svenskar när det passar bättre. Beroende på sammanhanget och vad som är mest lönsamt (ekonomiskt och/eller statusmässigt) för tillfället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in