2026-06-07, 09:56
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag tror inte det. Det är skillnad att stödrösta på ett parti som ligger i närheten av spärren och att stödrösta på ett parti som ligger så långt ifrån spärren att ens röst kan bli bortkastad.

Haha nej massor av taktikröster kommer att gå till Mohamsson. Många är partilösa höger som jag själv, då lägger man rösten där den taktiskt lämpar sig bäst.

Apropå att du tror i det här fallet så menar du nog önsketänker.
Citera
2026-06-07, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Haha nej massor av taktikröster kommer att gå till Mohamsson. Många är partilösa höger som jag själv, då lägger man rösten där den taktiskt lämpar sig bäst.

Apropå att du tror i det här fallet så menar du nog önsketänker.
Vi får vänta och se helt enkelt 🙂
Citera
2026-06-07, 09:58
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Det går inte så bra för högern i Tidö-regeringen enligt opinionssiffrorna längre, vad tror ni det beror på?
https://www.svt.se/special/valjarbarometern
Tidögängets svek mot vapenägarna får mig att välja MED istället.
Citera
2026-06-07, 09:59
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Vi får vänta och se helt enkelt 🙂

Haha nej det är redan klart. Oavsett huruvida Tidö faller eller ej så klarar sig Mohamsson och kommer att ingå i regering. Allt blir som tidigare. Sveriges framtid avgörs inte i Rosenbad.
Citera
2026-06-07, 10:01
Medlem
Citat:
Haha nej det är redan klart. Oavsett huruvida Tidö faller eller ej så klarar sig Mohamsson och kommer att ingå i regering. Allt blir som tidigare. Sveriges framtid avgörs inte i Rosenbad.
Ok. Varifrån (från vilket parti) kommer L att ta sina stödröster, bortsett då från borgerliga som inte valt parti än som du själv?
Citera
2026-06-07, 10:05
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ok. Varifrån (från vilket parti) kommer L att ta sina stödröster, bortsett då från borgerliga som inte valt parti än som du själv?

Två miljoner har inte bestämt sig än. Många kommer att rösta på Mohamsson.

Många vill ha en liberal mittenpolitik utan SD men är samtidigt också rädda för framför allt V/MP. Då ligger L nära till hands.
Citera
2026-06-07, 10:06
Medlem
Citat:
Två miljoner har inte bestämt sig än. Många kommer att rösta på Mohamsson.

Många vill ha en liberal mittenpolitik utan SD men är samtidigt också rädda för framför allt V/MP. Då ligger L nära till hands.
L låg nära till hands fram till Jimmie-kramen. Efter den kan L bara plocka stödröster från övriga partier inom Tidö.
Citera
2026-06-07, 10:09
Medlem
LOL. A. två miljoner röstare bara går och väntar på att få klartecken att lägga sin röst på ett anständigt liberalt mittenparti.

Dom här två miljonerna osärka rösterna som bara väntas på att håvas in måste vara den störta copen från tidelagsregeringen någonsin.

Tidögänget är så totalkörda att dom har redan förlorat valet. Dom vet det, vi vet det, alla vet det.

Det är troligare att dom två miljonerna som inte har bestämt sig inte tänker rösta alls eftersom tidelaget har varit så fruktansvärt värdelösa under denna mantadperiod.
Citera
2026-06-07, 10:11
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
L låg nära till hands fram till Jimmie-kramen. Efter den kan L bara plocka stödröster från övriga partier inom Tidö.

Nej det tror jag inte stämmer. Folk förstår att skilja på SD och L.

Förmodligen inte i din bubbla men där utanför finns frisk luft och fria tankar.
Citera
2026-06-07, 10:19
Medlem
Citat:
Nej det tror jag inte stämmer. Folk förstår att skilja på SD och L.

Förmodligen inte i din bubbla men där utanför finns frisk luft och fria tankar.
Varför skulle inte dessa veliga mittenväljare hellre välja C, som kommer att komma in i riksdagen och inte har kramat Jimmie?
Citera
2026-06-07, 10:21
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Varför skulle inte dessa veliga mittenväljare hellre välja C, som kommer att komma in i riksdagen och inte har kramat Jimmie?

Det har jag redan förklarat. För att rädslan för V/MP överskuggar motviljan till SD.
Citera
2026-06-07, 10:30
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Tidögängets svek mot vapenägarna får mig att välja MED istället.
Jaha vapengarderoben har just ökat till 10 bössor, men du kan inte skjuta utan att ha ett militärliknande vapen, är det så?

Du ska se cool ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in