2026-06-07, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skivspelare
[/b]

Ja alltså såna här gånger undrar man ju vad det är som gör att han åker dit? Av det lilla jag läst hittills har man hittat (1) video. Alla elektroniska enheter har inte genomsökts enligt tv4 nyheter, så det kanske kommer komma fram mer.

https://www.tv4.se/artikel/52rlAH5kbtZMBMClbYBnxm/kort-film-hittad-i-utredningen

Om myndigheter i USA har reagerat tänker jag ju direkt att det är någon som sitter på mängder av innehåll. Alltså flera hundra GB eller börjar snudda vid 1 TB. Så det här med 1 video kan ju inte riktigt räcka.... Eller så har han kanske i sista minuten lyckats radera det mesta?

Antingen har han lyckats radera det mesta eller så har det planterats där för att sätta dit honom. Känns osannolikt att någon som är pedo på riktigt bara skulle lyckats samla på sig en enda fil.
Citera
2026-06-07, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Antingen har han lyckats radera det mesta eller så har det planterats där för att sätta dit honom. Känns osannolikt att någon som är pedo på riktigt bara skulle lyckats samla på sig en enda fil.

Det senare låter ju mer troligt. Alternativt att det är nån video/bild som hängt med när en porrmissbrukare laddat ned en zipfil.
Citera
2026-06-07, 08:57
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skivspelare
[/b]

Ja alltså såna här gånger undrar man ju vad det är som gör att han åker dit? Av det lilla jag läst hittills har man hittat (1) video. Alla elektroniska enheter har inte genomsökts enligt tv4 nyheter, så det kanske kommer komma fram mer.

https://www.tv4.se/artikel/52rlAH5kbtZMBMClbYBnxm/kort-film-hittad-i-utredningen

Om myndigheter i USA har reagerat tänker jag ju direkt att det är någon som sitter på mängder av innehåll. Alltså flera hundra GB eller börjar snudda vid 1 TB. Så det här med 1 video kan ju inte riktigt räcka.... Eller så har han kanske i sista minuten lyckats radera det mesta?

Det kan räcka med en film av särskild hänsynslös art som den MR hade och som fick NCMEC att agera. Vi får se om polisen hittar mer.
Senast redigerad av Fleavmoe 2026-06-07 kl. 09:31.
Citera
2026-06-07, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katki
Då får du nog se till att ersätta partiledaren i fråga främst. Som genom läckta bank och speluppgifter från banker, Bonnier, Bertil, ATG osv kan noteras för spel över sin höga lön. 500.000 i insättningar på några månader och 50.000 på någon timme i förlust.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gPJJw0/akesson-har-satsat-mer-an-vad-han-tjanar

Här kan det finnas rejäla hållhakar och utpressningssituationer. Hela partiet till yttersta toppen är ju nedlusat av sådant. Är väl därför dom för så märklig "politik"? Bytt ut allt, ändrat allt, kan gå med på vad som helst, går Israels, sionisters och svenskt näringslivs ärenden, går obskyra privata skolföretags ärenden osv.

Att Kristersson nu släppt in en spelmissbrukare in i regeringens kärna är såklart inte oproblematiskt, men vad skulle han göra om han vill få flytta in i Sagerska och köpa köksmatta för 60k o gratis hönshus o festlokal åt släkten?

Jag tycker ändå man har betydligt större förståelse för spelmissbruk, än pedofili. Åkesson har väl tom gått ut offentligt och förklarat sig.
Senast redigerad av Swer99 2026-06-07 kl. 09:03.
Citera
2026-06-07, 09:00
Medlem
Citat:
Tror inte genomsökningen av hans elektroniska enheter är klar än.
Citera
2026-06-07, 09:01
Medlem
OM han vore oskyldig. Hade han inte reagerat annorlunda då? Ingen kommentar, ingen protest, utkastad av frun, utkastad ur riksdagen, flyttar ut sina grejer mitt i natten osv.

Hade han stått på sig och upprört förnekat eller försökt förklara och visa att det måste vara via ett virus eller liknande. Men han agerar som att det är kört och utan att försöka förklara eller bevisa att han inte gjort detta medvetet.
Senast redigerad av Katki 2026-06-07 kl. 09:04.
Citera
2026-06-07, 09:30
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:

Allt som raderas lämnar spår så det kommer hittas om han ev skulle gjort det.
Senast redigerad av Fleavmoe 2026-06-07 kl. 09:33.
Citera
2026-06-07, 09:33
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katki
OM han vore oskyldig. Hade han inte reagerat annorlunda då? Ingen kommentar, ingen protest, utkastad av frun, utkastad ur riksdagen, flyttar ut sina grejer mitt i natten osv.

Hade han stått på sig och upprört förnekat eller försökt förklara och visa att det måste vara via ett virus eller liknande. Men han agerar som att det är kört och utan att försöka förklara eller bevisa att han inte gjort detta medvetet.

Utan att spekulera om han är skyldig eller ej tror jag den bästa strategin är att knipa käft och låta försvarare uttala sig. Allt han säger kommer användas och vridas på.
Citera
2026-06-07, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Det kan räcka med en film av särskild hänsynslös art som den MR hade och som fick NCMEC att agera. Vi får se om polisen hittar mer.

jag tolkar det som att NMEC larmade på grund av en specifik fil, men jag uppfattar det som att polisen bekräftar att utredningen är på grund av denna filen, men de mig veterligen inte sagt bu eller bä om dom hittat/inte hittat mer?
Citera
2026-06-07, 10:04
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeirdRaccoon
jag tolkar det som att NMEC larmade på grund av en specifik fil, men jag uppfattar det som att polisen bekräftar att utredningen är på grund av denna filen, men de mig veterligen inte sagt bu eller bä om dom hittat/inte hittat mer?

Precis. Jag tror vi tolkar lika.
Citera
2026-06-07, 10:07
Medlem
Om Jomshof kände till problemen runt Rubbestad då visste garanterat även Jimmie det. Att media ännu inte lyckats koppla Jimmie till detta tyder på att han har starkt stöd i partiet och ingen säger något om honom till media. Däremot verkar Jomshof inte vara omtyckt av flera i partiet eftersom de hänger ut honom på detta sätt. Frågan är hur mpnga Rubbestad kommer dra med sig i fallet.
Citera
2026-06-07, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Tror inte genomsökningen av hans elektroniska enheter är klar än.

Nej, och det är väl det som blir avgörande. Hittar de inget mer känns det oerhört suspekt, men att han skulle kunna göra comeback efter en sån här grej är förstås helt uteslutet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in