2026-06-06, 08:25
Medlem
LionFromZions avatar
Hallå flashback ✌️ detta är min första trippraport, hoppas den ska följa konstens regler.

Substans: 2C-B
Dos: ca 1 och 1/2 - 2 Riskorn (ögonmått) + 5 spliffar.
Ålder: 30-40
Tid: 16.15-23
När: igår

Tidigare erfarenheter: Cannabis (min andra kvinna, vi hänger varje dag) , svamp, LSD, DMT, 2C-B, alkohol, E/MDMA, kola, tjack, morfin, mephedrone, alprazolam, stessolid, oxy, tram, ketamin, gabapentin, kratom.
När man läser listan känns den lång men ska tillägga att merparten av allt knarkande hände i mitt unga vuxenliv. Smärtstillande har jag viss justification för då har har återkommande smärtproblematik.

Detta är egentligen min andra tripp på 2C-B. Testa även i måndags eftermiddag men det blev inte så lyckat och jag avbröt den trippen. Summerade det kort i ett annat inlägg
https://www.flashback.org/sp95098461

Till gårdagen
Kl. 15.45
Min fru har åkt till sina föräldrar och ska komma hem senare. Jag har hela eftermiddagen och merparten av kvällen för mig själv i lägenheten. Better call Saul rullar på skärmen och jag rullar spliff efter spliff för att slippa strula med det sen. 3 gröningar och 3 bruningar back rolled i mitt silvriga cigarettetui från resan till Australien för över tio år sen. Better call Saul är en av mina absoluta favoritserier, har sett alla säsonger kanske 6-7 gånger och kan den i princip utantill så jag behöver inte riktigt hänga med.

Kl 16.15
Spliffarna är klara och jag tar fram den lilla påsen med 2C-B HBr pulver. Jag har tidigare i veckan fått hem en ny våg för 500kr+ på beställning som tyvärr inte levererade precision på 0.01 som den lovade. Så plockar inte ens fram den.
Lägger försiktigt upp pulvret på ett lock i mängd av ungefär ett och ett halvt till två riskorn. Delar högen på två och sniffar i mig den första halvan. Direkt känner jag att frekvensen i kroppen börjar ändras och en viss orolighet eller snarare omställningsprocess drar igång. Detta är något jag alltid upplever på psykadelika under come up, känns som att frekvensändringen i kroppen är lite som att slita sig ur något.
Jag avvaktar 5min och känner att jag ska ta den andra halvan av min lilla hög med 2C-B.
Direkt efter det går jag och och sätter mig och tar den första spliffen. Väljer en bruning och tänder den.
Tankarna flyger runt och mitt ben studsar upp och ner, har svårt att fokusera, känner värmepåslag och stimulans i kroppen. Lite obehag men inget illa alls, är van vid omställningen som sagt och vet att ett lugn kommer infinna sig snart.
Efter spliffen går jag och lägger mig i sängen för att känna in vad som händer. Alla strukturer i textilier, trädmaterial, väggar osv fångar min uppmärksamhet på det klassiska psykadelisk viset och jag börjar få milda OEV's.
En våg av upphettsning sköljer över mig så får ta hand om det. Mycket mycket trevlig upplevelse!
Återgår därefter till att ligga i sängen och kolla på min garderobsdörr som är i mörk ek med fina trämönster på. Vid detta laget så skiftar i princip allt i mitt synfält och mönstret i träet svävar omkring. Jag tittar närmre och ser en orange geometrisk struktur i 3D fylld med prickar. Den sticker både ut ur och är i trädörren på samma gång. Väldigt svårt att förklara..
Då sluter jag ögonen för att utforska det inre. Jag ser en färgkombination av blodröd och en sandaktig beige som färgar allt. Det är stora mjuka runda former som glider fram och tillbaka, in och ut och jag har någon sorts mekanisk känsla över mina visuals. Tycker mycket mer det liknade den inre platsen på DMT än på svamp eller syra. Igen, väldigt svårt att förklara med ord.
Väldigt behagligt och jag bara myser i detta tillståndet en bra stund.

Har dålig koll på exakt tid men uppskattar runt 17.30
Jag bestämmer mig för att röka en fet gröning som jag har förbered, och smaken är fantastisk. Jag älskar verkligen cannabis och den spliffen kan jag nästan säga att jag älskade med.
Nu går jag ut och sätter mig i soffan på balkongen. Min fru har förra helgen planterat massa fina blommor och känslan på balkongen är så trevlig. Det är låga mörka moln som flyger förbi på himlen. Känns som att de färdas extremt fort i min uppfattning men ja, den är ju ganska svängd.
Plötsligt efter en kort stund så spricker ett litet hål upp i molntäcket och solen skiner rakt på mig på min lilla balkong. Det blir sommarvärme och jag blir jätteavslappnad där jag sitter. Det är massa fåglar som kvittrar och det fångar min uppmärksamhet och jag njuter av hur vackert det låter.
Har en stund för självrelfektion och försöker acceptera sidor hos mig som jag kan vara hård mot mig själv på annars. Tänker på livet i det långa loppet och hur tacksam jag är för att allt gått så bra som det gjort till slut.

Ca 18.15
Jag går in och bestämmer mig för att ta en dusch. Jag sätter på min spellista på 350+ tracks med reggae på shuffle och går in. Idag får ödet bestämma vad det blir för låt tänker jag. Det blir Jah9 - New name.
https://youtu.be/ge1KbMB2RrU?si=X67ZB983stEeYUBS
Fantastisk låt och när trumpeterna går igång i början går de rakt in i mitt hjärta.

Basen grundar mig och jag mår fantastiskt bra i duschen. Nu känner jag att mina visuals och peaken börjar dala men det är långt från slut.
Nästa låt som kommer är någon med Protoje och jag gungar vidare till rytmen med största inlevelse.

Ca 18.45
Jag röker en till spliff och sen lägger mig i sängen och fortsätter kolla på better call Saul. I avsnittet jag ser kommer detta fantastiska montage som handlar om när Jimmy och hans gamla kompis Marco går på en 1 veckas bender med scams innan han måste lämna det livet bakom sig och åka hem igen.
https://youtu.be/coFufx4Vt3o?si=xkdedDMXy8kqRaYe
Tycker i stunden att det är hilarious och ett genialiskt montage på alla punkter. Tycker även det som nykter idag.
Jag kollar färdigt avsnittet sen ringer jag min fru och kollar hur det går för henne. Påväg hemåt snart med en matlåda grillat från svärföräldrarna, jackpot tänker jag.

19.30
Röker en till spliff I väntan på mat och fru. Kollar vidare på serien och chillar. Vid detta laget har trippen börjat lägga sig och jag känner ett härligt efter glow.

20.15
Min fru kommer hem. En spliff till. Fantastisk matleverans som avnjuts till finalen av förrädarna tillsammans. Sen ett riktigt hett knull som jag verkligen kände fortfarande var boostat av 2C-Bt.

Därefter är det bara chilla fram tills att locken lägger sig vid 11 tiden.

Min upplevelse i helhet var att det var en fantastisk eftermiddag och kväll. Det fanns lite av allt gott jag vill ha under en tripp, förutom en sväng till skogen. Det blir nästa gång. Uppskattade att substansen har ett lättare head space och inte så mycket mindfuck som svamp och syra. Det gör den intressant att experimentera med och har verkligen en egen ton till sin rusprofil.

Det var not allt. Over and out. Hoppas någon ska finna läsningen intressant.

Edit: Stavfel
Senast redigerad av LionFromZion 2026-06-06 kl. 08:42.
Citera
2026-06-06, 12:48
Medlem
Tog hög dos 2CB i veckan. Spydde och trippade ner i nått slags helvete. Det var inte roligt. Jag tycker inte 2CB har någon skön effekt och visuals på den är syntetiska och tråkiga.
Citera
2026-06-06, 14:23
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Fin rapport, en av de bättre i närtid. Har själv testat 2C-B för många år sedan och minns att jag gillade det.
Citera
2026-06-06, 14:56
Medlem
LionFromZions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danieldahlstrom369
Tog hög dos 2CB i veckan. Spydde och trippade ner i nått slags helvete. Det var inte roligt. Jag tycker inte 2CB har någon skön effekt och visuals på den är syntetiska och tråkiga.

Ja att få en högre dos än man tänkt sig är ju aldrig ett roligt utgångsläge, särskilt inte på psykadelika. Just 2C-B är ju extremt potent och det är verkligen ingen överdrift att riskorn ger effekt.
Att det skulle vara någon skillnad i visuals för att det är syntetiskt eller inte är något jag inte tror på, men det är väl nästan en filosofisk fråga. Alla har sina upplevelser.

Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Fin rapport, en av de bättre i närtid. Har själv testat 2C-B för många år sedan och minns att jag gillade det.

Tack så mycket, kul att du gillade den. Tittar man tillbaka i den stora 2C-B tråden så verkar drogen haft sin guldålder i Sverige för ca 10 år sen. Har aldrig sett det hos mina lokala kranar (mellanstor stad). Synd att det är så eftersom den är bra mycket snällare än mycket annat som florerar. Mitt 2C-B pulver kom från DW.
Citera
2026-06-06, 21:33
Moderator
kvm3s avatar
Fina blommor, solljus som når rakt in i kroppen och givande självreflektion - vilken härlig trippdag!

Jag gläds med dig
Citera
Igår, 13:51
Medlem
LionFromZions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Fina blommor, solljus som når rakt in i kroppen och givande självreflektion - vilken härlig trippdag!

Jag gläds med dig

Tack kvm3 - hoppas du får någon riktigt härlig tripp i sommar också vännen!
Citera
Igår, 17:22
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionFromZion
Tack kvm3 - hoppas du får någon riktigt härlig tripp i sommar också vännen!
Tack själv! Det tror och hoppas jag också på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in