2026-06-06, 20:46
  #1
Medlem
karjus avatar
Jag hade varit nykter i någon månad men insåg sedan att det enda man egentligen gör är att man väntar på att äntligen få dö och lämna det här livet bakom sig. Man försöker påskynda tiden med skit som tv-serier och vad det nu finns för annat som folk håller på med? Spelas det tv-spel ännu? Antagligen. Allt för att tiden ska gå så att man till slut ska få ta och dö.

Därför gick jag och köpte tolv liter vin och sju liter vodka igår - nu ska det firas helg, för helvete! Ett nyktert liv är då ett satans trögt elände, men super man som ett svin så går det undan och sen dör man! Och inte fan behöver man några jävla tv-serier heller. Vad är grejen med alla dessa tv-serier förresten? Kommer ju minst femtio nya varje dag? Gör folk inte annat än glor på serier? I väntan på döden... Tragiskt.
__________________
Senast redigerad av karju 2026-06-06 kl. 20:50.
2026-06-06, 20:53
  #2
Medlem
Låter som du letade efter en ursäkt att supa
2026-06-06, 20:53
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karju
Jag hade varit nykter i någon månad men insåg sedan att det enda man egentligen gör är att man väntar på att äntligen få dö och lämna det här livet bakom sig. Man försöker påskynda tiden med skit som tv-serier och vad det nu finns för annat som folk håller på med? Spelas det tv-spel ännu? Antagligen. Allt för att tiden ska gå så att man till slut ska få ta och dö.

Därför gick jag och köpte tolv liter vin och sju liter vodka igår - nu ska det firas helg, för helvete! Ett nyktert liv är då ett satans trögt elände, men super man som ett svin så går det undan och sen dör man! Och inte fan behöver man några jävla tv-serier heller. Vad är grejen med alla dessa tv-serier förresten? Kommer ju minst femtio nya varje dag? Gör folk inte annat än glor på serier? I väntan på döden... Tragiskt.
Men något måste du göra under tiden du super tänker jag. Vad sysslar du med när du dricker?
2026-06-06, 20:54
  #4
Medlem
karjus avatar
Och vilken ursäkt hittade jag?

Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
Låter som du letade efter en ursäkt att supa
2026-06-06, 20:54
  #5
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karju
Jag hade varit nykter i någon månad men insåg sedan att det enda man egentligen gör är att man väntar på att äntligen få dö och lämna det här livet bakom sig. Man försöker påskynda tiden med skit som tv-serier och vad det nu finns för annat som folk håller på med? Spelas det tv-spel ännu? Antagligen. Allt för att tiden ska gå så att man till slut ska få ta och dö.

Därför gick jag och köpte tolv liter vin och sju liter vodka igår - nu ska det firas helg, för helvete! Ett nyktert liv är då ett satans trögt elände, men super man som ett svin så går det undan och sen dör man! Och inte fan behöver man några jävla tv-serier heller. Vad är grejen med alla dessa tv-serier förresten? Kommer ju minst femtio nya varje dag? Gör folk inte annat än glor på serier? I väntan på döden... Tragiskt.

Men folk gör väl annat än kollar på TV-serier och spelar spel? Du gick på dina fötter och köpte sprit så du är inte sängliggande för livet. Känns spontant som det finns fler än dessa tre val men vad vet jag?

Inte för att det är direkt fel på sprit, men fick inte ihop detta.
2026-06-06, 20:55
  #6
Medlem
karjus avatar
Jag sitter på Flashback.

Citat:
Ursprungligen postat av Mumbo2022
Men något måste du göra under tiden du super tänker jag. Vad sysslar du med när du dricker?
2026-06-06, 20:57
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karju
Jag sitter på Flashback.
Gott nog, funderar dock på nått spel för att fördriva tiden. Kanske ses där?
2026-06-06, 20:57
  #8
Medlem
fjollciggs avatar
Om man tror att livet består av två val - dricka sprit eller se på tv - förstår jag ändå att man väljer det förra.

Vad blev det för vodka?
2026-06-06, 21:01
  #9
Medlem
karjus avatar
Jo, valmöjligheter finns det ju: du kan bli mattelärare eller åtminstone matte-elev och du kan läsa om ditten och datten och spela badminton
och kubb eller ägna dig åt ornitologi eller köpa en teleskop och studera natthimlen och du kan bli en swinger eller präst och du kan ta kontakt med Sebastian Stakset för att snacka Jesus. Eller så kan man segla jorden runt eller bli heroinist.

Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Men folk gör väl annat än kollar på TV-serier och spelar spel? Du gick på dina fötter och köpte sprit så du är inte sängliggande för livet. Känns spontant som det finns fler än dessa tre val men vad vet jag?

Inte för att det är direkt fel på sprit, men fick inte ihop detta.
2026-06-06, 21:02
  #10
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karju
Jag hade varit nykter i någon månad men insåg sedan att det enda man egentligen gör är att man väntar på att äntligen få dö och lämna det här livet bakom sig. Man försöker påskynda tiden med skit som tv-serier och vad det nu finns för annat som folk håller på med? Spelas det tv-spel ännu? Antagligen. Allt för att tiden ska gå så att man till slut ska få ta och dö.

Därför gick jag och köpte tolv liter vin och sju liter vodka igår - nu ska det firas helg, för helvete! Ett nyktert liv är då ett satans trögt elände, men super man som ett svin så går det undan och sen dör man! Och inte fan behöver man några jävla tv-serier heller. Vad är grejen med alla dessa tv-serier förresten? Kommer ju minst femtio nya varje dag? Gör folk inte annat än glor på serier? I väntan på döden... Tragiskt.
Vill du berätta lite mer om ditt liv, har du någon annan sysselsättning?

Tänker såhär;
Går det inte att spara det du pysslar med till att göra 1-2 gånger i månaden bara så att du inte förstör hela ditt liv? Eller resten som är kvar av det..

Har du inga ambitioner?
Isåfall varför?

Alla väntar inte på döden.
Människor som är deprimerade däremot.. dom väntar på döden och det är därför dom vill försvinna in i ett missbruk.

Det låter som att du behöver hitta en ny sysselsättning eller en bättre hobby.. när man mår bra så känner man nämligen att tiden inte räcker till..för att man vill så mycket 🥹
2026-06-06, 21:03
  #11
Medlem
karjus avatar
Vanlig vodka... Jag vet, inte särskilt inspirerande.

Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Om man tror att livet består av två val - dricka sprit eller se på tv - förstår jag ändå att man väljer det förra.

Vad blev det för vodka?
2026-06-06, 21:04
  #12
Medlem
karjus avatar
Har ingen dator numera och har inte spelat sedan Fallout 4 var tämligen nytt.

Citat:
Ursprungligen postat av Mumbo2022
Gott nog, funderar dock på nått spel för att fördriva tiden. Kanske ses där?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in