Citat:
Ursprungligen postat av
StartGenealogy
Vad bygger du din spekulation att han inte skulle bry sig om Salemdemonstrationens återkomst?
Det kan han ha gjort, men jag finner din tes alltför långsökt.
Robin uthängd i extremist/ perifer tidning Nordfront 2021 (vilket btw var i samma veva som han blev dödshotad, fick skadegörelse på bil, lappar i brevlådorna, uthängd på facebook mm) --->Nordfronts koppling till NMR som ordnar en hyllningmarsch i Salem för en av deras medlemmar--->Robin bestämmer sig för mörda random tjej i Rönninge.
Hur många känner till Nordfronts uthängning? Hur påverkar detta Robin?
Hur påverkar uthängningen Robin i Robins närområde med namn och adress i lokala facebook- gruppen samt posters i brevlådorna till alla grannar?
Min tanke är att närområdets vetskap om honom påverkar honom stort, och Nordfronts uthängning blir något perifer i sammanhanget. Jag tror inte att Nordfront når ut till en större publik.
Citat:
Att du bara tror att han känt till Salemdemonstrationen, det är logiskt en total självklarhet att han läst, sett och hört om dess återkomst, du kanske utgår från dig själv, du kanske missade att den skulle äga rum och ägde rum?
Att Robin skulle känna sig på något sätt drabbad av att marschen i Salem toägde rum, uppfattar jag som inte trolig. Marschen var ju en hyllning till en av deras? Hade inge med Robin att göra. Robin har en helt ny kvinnlig identitet och har skyddad identitet.
Varför skulle han uppleva en sådan stress att han nu måste döda en helt random ung tjej, som inget har att göra med marschen? Det är väl flera veckor mellan också.
Helt ärligt, kopplingen du gör ter sig otroligt långsökt.
Citat:
Det är en person som använder nätet, är HBTQ-person, är troligt politiskt insatt, uthängd av demonstrationens arrangör och pk-media skrev ett flertal artiklar redan i november, Salem kommun skickade ut varning för demonstrationen till de som bodde på berörda gator.
Hur politiskt insatt är han menar du? För att han enligt dig röstar på SD? Tror inte att vi fått veta något som gör att vi kan dra slutsatse att han är mer politiskt insatt än snittet?
Citat:
Att det blev My beror rimligast på att medias och polisens stora fokus var på Rönninge Salem, hans troligt upplevda trygghet och revir och eftersom han verkar vara en person som vill ha uppmärksamhet så dras han automatiskt till den plats media och polis haft stort fokus på, han vill ta del av det och dras dit och demonstrerar sig där.
På vilket sätt verkar Robin vilja ha uppmärksamhet?
Denna koppling du gör här känns helt främmande utifrån vad jag tror forskning pekar mot.
Som jag uppfattar det, försöker förövare tvärtom anfalla offer på sätt som gör att de inte åker fast. Som med M*y, i skydd av mörkret och på natten när de flesta sover, eller som med den lilla flickan, på mindre gator, mitt på dagen då många jobbar. Visserligen ett risktagande, men svårt att få tillgång till mindre barn utan vidare.
Många förövare lär sig med tiden av sina misstag, och inte helt förvånande blir deras offer sådan som själva utsätter sig för risker (typ prostituerade) eller barn i utsatta positioner såsom fattiga länder osv.
Citat:
Och logiskt är att han tänker att de som hotat honom kan vara de som tänkt gå i Salemdemonstrationen och att han vet att de som arrangerat Salemdemonstrationen vill ha bort sådana som honom från samhället.
Men demostrationen handlade inte om HBTQ.
Citat:
Han demonstrerade sig den 26 december i Salem, det betyder att han visade upp sig där med sin mordiska agenda. Hans demonstration innebar att mörda och kidnappa och Salemdemonstrationen har det motsatta budskapet att skydda samhället, inkluderat att skydda samhället från att han ska få demonstrera sig.
Det som forskning visar är att genombrott i handling av sexuella fantasier, är att förövren ofta har haft en trigger, och att brotten går hand i hand med fantasierna.
Är det troligt att Robin är ute efter demonstrera sin "rättighet" eller vad det nu menas?
Citat:
Han bör logiskt känt obehag av att eventuellt se Salemdemonstrationens återkomst, och han bör logiskt ha PTSD av tidigare hot.
Jag tänker att många gärningsmän verkar ha en omogen inställning till sitt eget ansvar. Därför tänker jag att Robin lika många andra i hans sits förlägger skulden utanför sig själv, tycker synd om sig själv. Jag tänker att hans dokumenterade brist på empati gör honom mindre sårbar runt sådant som som skapar rädsla. Visstkan han ha känt obehag, men troligare för mig är att han inte lagt mycket tankar på demonstrationen alls.
Citat:
Som transa bör han dessutom vara beredd på våld. Och han har ett speciellt utseende, tänderna och han kan ju inte veta ifall någon har koll på hans nya identitet eller om det även är känt vart han bor.
Han bör ständigt varit beredd på att den informationen kommit fram.
Vad gäller tänderna, finns det många som har problem med dom, men man kanske inte tänker på det så mycket. Många försöker dölja dom, genom att inte skratta så de syns osv. Jag tror inte att känt sig orolig angående demonstrationen.
Han sa ju själv att han gått under radarn.