2026-06-06, 18:20
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Bara tänk om rasrollerna varit omvända.
Media hade uppmärksammat det i samma sekund som det hände.
Månadslånga raskravaller och både poliser, anhöriga etc hade suttit i fängelse för evigt.
Alla politiker och vilken form av helst av kändisar och stjärnor hade gråtit ut i media.
Gator hade uppkallats efter "pojken" och lagar hade ändrats för att se till att dom onda vita aldrig hade kunnat göra något igen.
DETTA! Det är exakt det här som är two-tier policing. Det ser vi UK, det ser vi i Sverige också om än inte lika sjukt som i det här fallet. Men vänta tills restore Britain kommer fram, de har utlovat dödsstraff för den här jäveln. Vi får väl se hur det blir med det men kolla Rupert Lowe's tweets. Är ord och inga visor jag sällan skådat, jävlar vad han är arg.
Citera
2026-06-06, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Nej, tycker du? Bara korkat att provocera någon som har en kniv.

Och då får han skylla sig själv, tycker du?

Kanske lika bra att släppa sikhen direkt, eftersom Henry Nowak provocerade honom?
Citera
2026-06-06, 19:03
Medlem
Blir inte dessa poliser åtalade och får rejäla fängelsestraff så har jag tappat hoppet om den här världen om jag nu inte redan har gjort det...
Citera
2026-06-06, 19:21
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pistonhonda
Blir inte dessa poliser åtalade och får rejäla fängelsestraff så har jag tappat hoppet om den här världen om jag nu inte redan har gjort det...
Lite så. Om folk blev dömda för fentanyl-floyd sså bör dessa dömas till livstid. Two-tier, det är slut nu. UK vaknar!
Citera
2026-06-06, 20:23
Medlem
Kanske damlandslaget borde gå ner och knäböja nästa match för att visa att dom bryr sig!
Citera
2026-06-06, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigt-namn
Hittar ingen tråd om det här, men borde uppmärksammas:

En brittisk ung man blir knivmördad av en Sikh. Lustmord av en Sikh är vad jag tror det handlar om.

https://www.youtube.com/watch?v=_UCGP45ZNnU

Det är ett gigantiskt mysterium för mig - att inte en befolkning tappar det totalt när en ung man blir mördad på det här viset. Man bara går vidare med livet. Vafan det är ju helt bisarrt. Likadant i Sverige tänk alla stackars flickor och kvinnor som blivit våldtagna och mördade av invandrare. Folk som inte skulle varit där från första början. Verkligen så sjukt för mig att folk bara accepterar detta och låter det fortgå.
Helt sjukt att de låter siker gå omkring med knivar på grund av tradition.
Citera
2026-06-06, 23:31
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Helt sjukt att de låter siker gå omkring med knivar på grund av tradition.
Måste ju vara det första som ryker. Som du säger är det helt bisarrt och ingen Engelsman kan tycka de är rimligt?
Citera
2026-06-07, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard
Ja, han fick vad han förtjänade, det här var person 101 som han angrep
Knappast. Skämt är inget angrepp

Sedan är det mer problematiska vad snutasen gjorde, efter

Inte Diwak i sig.

Polisen orsakade Henrys död, rakt av
Citera
2026-06-07, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Det är möjligt att han blev diskriminerad pga hudfärg, men på vilket sätt berättigar det att spä på hat och motsättningar?
Hade du blivit lika upprörd om diskrimineringen skett åt andra hållet (brottsoffret varit mörkhyad istället för som nu, vit)?
Poliser är dåliga människor, o förtjänar allt de får.
Oavsett melanin nivå på de människor poliser dödar

Varför skulle personen inte bli lika upprörd?
Sedan är ingen tillräckligt arg än..

Helt ärligt?
Abstrakt talat?
Vreden borde, redan för decennier sedan.. sålänge har poliser i Väst varit värre än karteller o gäng..
Iaf? Vreden, Ilskan? Vara på samma nivå som vad som ledde till De Witt brödernas öde i 1600talets Holland

Bara observation, inte uppmaning förstås.

Sinnesfrämmande dock att vi inte är där nu. Men snart kanske
Citera
2026-06-07, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus

Helt ärligt?
Abstrakt talat?
Vreden borde, redan för decennier sedan.. sålänge har poliser i Väst varit värre än karteller o gäng..
Iaf? Vreden, Ilskan? Vara på samma nivå som vad som ledde till De Witt brödernas öde i 1600talets Holland

Jag frågade AI om svenskarnas syn på polisen, och den svarade att 62% av befolkningen har ett mycket eller ganska stort förtroende för polisen. Med ditt hat mot den svenska polisen tillhör du en minoritet.
Citera
2026-06-07, 07:19
Medlem
Jag läse något på BBC som gjorde mig både bekymrad och arg. Det handlade om en åtgärd som ska vidtas i fallet med de inblandade poliserna i fallet Henry Nowak.

Citat:
A jury inquest next year will also examine the circumstances surrounding Nowak's death.

Hampshire coroner Jason Pegg said jurors would consider whether any act or omission by police officers, or any delay in treatment, caused or contributed to his death.

https://www.bbc.com/news/articles/cpvpv2xylgeo (under rubriken "What Happens Next?")

Ursäkta språket, men vad i helvete? En jury ska avgöra om polisernas avskyvärda beteende mot Henry Nowak "orsakade eller bidrog till hans död". Men det gjorde det ju inte, det vet vi ju redan! Henry Nowak var så svårt skadad att hans liv inte kunde räddas i alla fall!

Så juryn är alltså tvungen att komma fram till att poliserna INTE orsakade Henry Nowaks död. Vilken slutsats ska dras av det? Att det var okej att tvinga ner en döende man på magen på marken, tvinga hans armar bakom hans rygg och sätta handklovar på honom, därför att detta fruktansvärda beteende mot ett döende brottsoffer INTE bidrog till brottsoffrets död?

Om poliserna helt slipper straff för sitt fruktansvärda beteende mot Henry Nowak för att Henry Nowak skulle ha dött i vilket fall som helst, så hoppas jag faktiskt att det blir nya upplopp i Storbritannien!
Citera
2026-06-07, 07:49
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus

Helt ärligt?
Abstrakt talat?

Vet faktiskt inte hur ditt hat mot svenska polisen är On topic men sure, finns alltid några ruttna ägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in