Efter vad man kallar en succé med badbussar från Angered till Delsjön i Göteborg, så inför man badbussar från Angered till de populära badplatserna i Sillvik och Lillebybadet i den rika stadsdelen Torslanda. Beskedet verkar inte mottas lika glädjande och entusiastiskt hos Torslandaborna i lokala Facebook-grupper och kommentarer på artiklar och anklagas för rasism och smeknamnet Rasselanda används.
Personligen förstår jag inte vitsen med badbussarna då Angered har två badsjöar med badplatser, en i Lövgärdet och en i Rannebergen. Vill man åka till havet så går det utmärkt med den kommunala lokaltrafik som redan finns.
Vad tror ni, kommer vi se ett ökat problem på badplatserna eller är Torslandabornas invändningar bara rasism och fördomar? Vissa påstår också att drunkningstillbuden kommer att öka.
Nu ska Angereds- och Kärra-borna få strandbadbuss till Torslanda: ”Havet ska vara tillgängligt för alla”
"— Havet ska vara tillgängligt för alla göteborgare, inte bara för dem som bor nära kusten eller har bil. Med den här satsningen kortar vi restiden med omkring en timme och gör det enklare för barnfamiljer i nordost att ta sig till havet, säger Daniel Bernmar (V), kommunstyrelsens vice ordförande och gruppledare."
Det var inte där det sköts för några år sedan? Eller är detta en del av sossarnas kampanj med tvångsblandning, nu skall det skjutas på alla badplatser i Göteborg?
Då kan även havsbad läggas till listan dit svenskar inte går längre, tillsammans med bibliotek, bio, inomhusbad och Liseberg?
__________________
Senast redigerad av Duvlort 2026-06-06 kl. 16:50.
Efter vad man kallar en succé med badbussar från Angered till Delsjön i Göteborg, så inför man badbussar från Angered till de populära badplatserna i Sillvik och Lillebybadet i den rika stadsdelen Torslanda. Beskedet verkar inte mottas lika glädjande och entusiastiskt hos Torslandaborna i lokala Facebook-grupper och kommentarer på artiklar och anklagas för rasism och smeknamnet Rasselanda används.
Personligen förstår jag inte vitsen med badbussarna då Angered har två badsjöar med badplatser, en i Lövgärdet och en i Rannebergen. Vill man åka till havet så går det utmärkt med den kommunala lokaltrafik som redan finns.
Vad tror ni, kommer vi se ett ökat problem på badplatserna eller är Torslandabornas invändningar bara rasism och fördomar? Vissa påstår också att drunkningstillbuden kommer att öka.
Nu ska Angereds- och Kärra-borna få strandbadbuss till Torslanda: ”Havet ska vara tillgängligt för alla”
"— Havet ska vara tillgängligt för alla göteborgare, inte bara för dem som bor nära kusten eller har bil. Med den här satsningen kortar vi restiden med omkring en timme och gör det enklare för barnfamiljer i nordost att ta sig till havet, säger Daniel Bernmar (V), kommunstyrelsens vice ordförande och gruppledare."
Havet är ju tillgängligt för alla. Bara att betala sina biljetter och åka buss/tåg till havet. Vad är det man egentligen vill signalera med dessa badbussar?
Efter vad man kallar en succé med badbussar från Angered till Delsjön i Göteborg, så inför man badbussar från Angered till de populära badplatserna i Sillvik och Lillebybadet i den rika stadsdelen Torslanda. Beskedet verkar inte mottas lika glädjande och entusiastiskt hos Torslandaborna i lokala Facebook-grupper och kommentarer på artiklar och anklagas för rasism och smeknamnet Rasselanda används.
Personligen förstår jag inte vitsen med badbussarna då Angered har två badsjöar med badplatser, en i Lövgärdet och en i Rannebergen. Vill man åka till havet så går det utmärkt med den kommunala lokaltrafik som redan finns.
Vad tror ni, kommer vi se ett ökat problem på badplatserna eller är Torslandabornas invändningar bara rasism och fördomar? Vissa påstår också att drunkningstillbuden kommer att öka.
Nu ska Angereds- och Kärra-borna få strandbadbuss till Torslanda: ”Havet ska vara tillgängligt för alla”
"— Havet ska vara tillgängligt för alla göteborgare, inte bara för dem som bor nära kusten eller har bil. Med den här satsningen kortar vi restiden med omkring en timme och gör det enklare för barnfamiljer i nordost att ta sig till havet, säger Daniel Bernmar (V), kommunstyrelsens vice ordförande och gruppledare."
"White flight" kommer ej längre att bara benämnas vid flykt från bostadsområden, nu gäller det även badplatser. Det svenska folket motas undan mer och mer.
Och som vanligt gratis för invandrare?
__________________
Senast redigerad av Newton555 2026-06-06 kl. 16:59.