Citat:
Ursprungligen postat av
gnirfengnorfen
Beror väl på Sirius. Om kravbilden är att han ska ta in 11 p med en match mer blir det ju fel, men du kanske menar under kontraktstiden. Era krav borde väl vara att han ligger på mästarsnittpoäng, men jag tycker att Hammarby visserligen är bra men saknar det lilla extra. Oavsett KKs brister som tränare är ju Besaras inställning vid Häckens 3-2 mål inte på den nivå jag förväntar mig av den som kanske har ett max två år på sig att ta guld. Jag saknar viljan att verkligen vinna hos flera av Hammarbys spelare
Men vi får se om Rydström kan arbeta med attityden.
Att Bajen ofta häcklas för brist på vinnarmentalitet är faktiskt inte helt utan grund, Mjällby ifjol, Häcken hösten 22 visade trots att de inte vunnit guld innan en annan attityd än jag sett hos Hammarby.
Just attityden och självbilden är väl det som är bajens största svaghet? Man vill så gärna vara "storklubb" som gnaget och djurgårn, med tuffa supportrar och hög kravställan....avgå alla etc.
Kicka tränare efter några torsk för att anställa en som nobbat bajen för ett halvår sedan känns ju sådär? Är det strategin? Vem tar över om Rydström tar tre raka torsk plus nån derbytorsk?