2026-06-06, 14:02
Medlem
Ludans avatar
KOllade Medvikts senaste. Jocke har tydligen försökt med förlikning. Hur gick det till tro? Skickade han en hund eller ett DM?
Han borde inse att han gett sig på fel människor. Emelie och Robin är inga som tystas med hot eller trakasserier. Ju mer agressiv han blir så får han dubbelt tillbaka
Citera
2026-06-06, 14:03
Avstängd
EnAnnanManniskas avatar
Kanalen Medvikt släppte en video idag angående stämningen.

https://www.youtube.com/watch?v=-T1lJbbERsE
Citera
2026-06-06, 14:08
Medlem
PeterJihadis avatar
Kollade nyss Medviktarnas senaste uppladdning. Och det är helt sjukt vad JockiBooooooi vill stämma dem på, för en jävla tröja. Han beter sig som en riktig tyrann och sådana som han har alltid häcklats, sen i princip människans begynnelse.

Vem fan tror horungen att han är?
Citera
2026-06-06, 14:17
Avstängd
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Kollade nyss Medviktarnas senaste uppladdning. Och det är helt sjukt vad JockiBooooooi vill stämma dem på, för en jävla tröja. Han beter sig som en riktig tyrann och sådana som han har alltid häcklats, sen i princip människans begynnelse.

Vem fan tror horungen att han är?
Att Astra Advokater vågar stå bakom den där stämningen är skämmigt. Men Jockiboi kommer skämmas rejält i den här rättegången.
Citera
2026-06-06, 14:28
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnAnnanManniska
Att Astra Advokater vågar stå bakom den där stämningen är skämmigt. Men Jockiboi kommer skämmas rejält i den här rättegången.

Jag håller med. Jag vet inte hur det är med den advokatbyråns anseende i övrigt. Men ingen gillar tyranner och ingen gillar människor som tar dem i försvar. En seriös advokatbyrå skulle aldrig stå bakom den där stämningen.
Citera
2026-06-06, 16:48
Avstängd
Blandadajentes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ludan
Att du anser att en icke juridikutbildad är "marginellt bättre" än en advokat är rätt kul
Jocki har väl pluggat till advokat i många år, och hans side kick Stefan Hallgren valde den enklaste vägen
Jag tror absolut att det kommer gå bra för Medvikt

Min bedömning i det avseendet beror i stora drag på att skadeståndsanspråket saknar grund, åtminstone i den omfattning som herr Lundell gör gällande.

Själva skrivarbetet och utformningen är någorlunda väl skött, men om du gör en korrekt stämningsansökan och all terminologi är korrekt använd osv, hjälper det inte om det du försöker stämma någon för är att ha tältat på din mark på månen.
Citera
2026-06-06, 17:14
Medlem
Ludans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnAnnanManniska

Jag skrattar. Astra går Jockes ärrende och vill att Medvikt Media skall lämna ut GDPR-skyddade uppgifter. Att Jocke ärbränd i huvudet är sedan länge känt, men Astra som skall vara ett advokatkontor med vad jag antar har en klientregister? Hade jag varit deras kund så hade jag sagt Tack och Hej
Citera
2026-06-06, 18:04
Medlem
PeterJihadis avatar
Måste säga att jag beundrar Medviktarnas engagemang och styrka - i kampen mot det maktgalna monstret JyckeBoi.

Sic semper tyrannis
Citera
2026-06-06, 18:11
Medlem
Citat:
Danjal är väl Jockes sidekick på flera än ett sätt, om man säger så 😉

Likar drar sig ofta till varandra… undrar om Jonna tycker det är OK att hennes man har sjuka fetischer?
Citera
2026-06-06, 18:18
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Jag skrattar. Astra går Jockes ärrende och vill att Medvikt Media skall lämna ut GDPR-skyddade uppgifter. Att Jocke ärbränd i huvudet är sedan länge känt, men Astra som skall vara ett advokatkontor med vad jag antar har en klientregister? Hade jag varit deras kund så hade jag sagt Tack och Hej

Kanske är en bakomliggande önskan om att bli Jockibois affärsjurister på sikt.

Finns det pengar att hämta så finns det.

Inget av det en advokat gör är för att gynna motparten. Man ska vara absolut lojal mot sin klient.

Tänk att Jocke inte längre anlitar Mark Safaryan.
Senast redigerad av cinmik 2026-06-06 kl. 18:21.
Citera
2026-06-06, 18:41
Medlem
Ludans avatar
Joakim Lundell har återupptagit sitt nick Jockiboi

https://jockiboi.se/
Citera
2026-06-06, 18:54
Medlem
GiveMeHeads avatar
Kan man fortfarande köpa en tröja på horungen av medviktarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in