2026-06-06, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karatematch
Han blev mördad för att såna som du inte föratår världen och andra ideologier.

Blodet är på dina händer.

Den som spär på hat och motsättningar har kanske blod på sina händer. Och det är inte min avsikt. Tvärtom.
Citera
2026-06-06, 09:54
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Ja, jag håller med!
Vem kunde undgå att höra och se hur illa det var med killen de handfängslade? Handen likblek, rösten knappt hörbar. Ofattbart, de borde först sett efter hur han mådde. Handfängsel sätter man väl bara vid våldsamt motstånd?

Polisen i England är fokuserad på rasistiska brott... så om någon med utländsk härkomst uttalar det magiska ordet: rasism... då förändras allt. Poliserna slutar tänka och bedöma situationen kritiskt.

Hade inte sikhen sagt att det handlade om rasism då hade poliserna kallat på ambulans men så fort de hörde rasism då satte man automatiskt handfängsel på den som anklagades för rasism.
Hans liv hade kanske kunnat räddas om han fick hjälp.

Henry Nowak är av polsk härkomst men när jag såg hans foto första gången då trodde jag att han var asiat.
Citera
2026-06-06, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Vad menas med att han försökte få mördaren att säga att han är en dålig man? Gick han upp till en person helt slumpmässigt och uppmanade honom att säga att han är en dålig man?
Nej har var ju berusad och på väg hem när han stötte på den här personen som gick med en dolk stor som ett svärd i bältet. "Bad man" är ju en tuffing. En "bad motherfucker". Snarare en komplimang än något negativt

Vilken 18-åring som vill vara rasistisk och nedlåtande skulle säga "du är en dålig man"?
Citera
2026-06-06, 11:37
Avstängd
Gerhardts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernael
Visste inte man kunde klistra in bilder direkt i tråden. Visa gärna hur jag gör det.
Original memen har såklart bild och text.

Oj, blev det fel på en bokstav där? Ja då vann du nog

Kan man klistra in bilder direkt i tråden? Det är mer än jag visste.

Själv gör jag på detta lilla vis - https://www.ignitesocialmedia.com/wp-content/uploads/2020/08/Meme3.jpg
Citera
2026-06-06, 11:39
Medlem
Citat:
Vad menas med att han försökte få mördaren att säga att han är en dålig man? Gick han upp till en person helt slumpmässigt och uppmanade honom att säga att han är en dålig man?

Vem vet? Han kanske var full och lite bråkig. Han kanske ville provocera.

Och det ger den andre killen rätt att mörda Henry Nowak, tycker du?
Citera
2026-06-06, 12:15
Medlem
SaboMuggades avatar
IOPC:
Kan processen kan påverkas (försenas/förhalas) via invändningar, juridisk granskning och domstolsprövning?
IOPC:s utredning bör bli klar 2026 som jag fattat det?
Citera
2026-06-06, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Det är möjligt att han blev diskriminerad pga hudfärg, men på vilket sätt berättigar det att spä på hat och motsättningar?
Hade du blivit lika upprörd om diskrimineringen skett åt andra hållet (brottsoffret varit mörkhyad istället för som nu, vit)?

Vi alla vet vad som händer om det sker åt det andra hållet. Då förstörs städer runt hela världen och media signalerar överallt om att det har hänt, eller missade du 2020 med George Floyd?

Och för att svara på din fråga, nej jag bryr mig mer om mitt eget folk än andras. Vet du varför? För det gör alla andra grupper också. Eller ska vi låtsas leva i sagovärlden där andra grupper bryr sig om oss? De skiter fullständigt i oss de sätter sina egna först alltid. Och det är inget fel med det heller, men vi behöver göra samma sak som dem.
Citera
2026-06-06, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Nej har var ju berusad och på väg hem när han stötte på den här personen som gick med en dolk stor som ett svärd i bältet. "Bad man" är ju en tuffing. En "bad motherfucker". Snarare en komplimang än något negativt

Vilken 18-åring som vill vara rasistisk och nedlåtande skulle säga "du är en dålig man"?

Det är Aftonbladet som skrivit "dålig man". Märkligt att han gav en komplimang och då blev knivhuggen. Låter som någon lämnats ut i historien.
Senast redigerad av Anonym555 2026-06-06 kl. 14:46.
Citera
2026-06-06, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Och det ger den andre killen rätt att mörda Henry Nowak, tycker du?

Nej, tycker du? Bara korkat att provocera någon som har en kniv.
Senast redigerad av Anonym555 2026-06-06 kl. 14:45.
Citera
2026-06-06, 14:22
Medlem
,
Senast redigerad av Lashback 2026-06-06 kl. 14:24.
Citera
2026-06-06, 15:51
Avstängd
Gerhardts avatar
Citat:
Det är Aftonbladet som skrivit "dålig man". Märkligt att han gav en komplimang och då blev knivhuggen. Låter som någon lämnats ut i historien.

Nowak talade knappast svenska så det kan han inte ha sagt såklart utan vad han sa var enligt uppgift "are you a bad man"? Detta för att sikhen bar en synlig kniv med 20 centimeter (8 inch) långt blad.

Är du farlig - är du ett råskinn - behöver jag vara rädd? Ja uttrycket kan tolkas på många sätt beroende på tonfall och kroppsspråk från Nowak, sikhen skall ha svarat "yes I am". Så konfrontativt svar är ju inte så snyggt.

Sikhen hade, enligt uppgift initialt, tagit Nowaks telefon som återfanns i hans ficka vid visitationen, efter att han blivit ompysslad och fått mat på polisstationen, som vidtogs när man motvilligt började förstå att han inte varit ett stackars utsatt minoritetsoffer för fullskalig anfallsrasistisk aggression.
Citera
2026-06-06, 18:10
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerhardt
Nowak talade knappast svenska så det kan han inte ha sagt såklart utan vad han sa var enligt uppgift "are you a bad man"? Detta för att sikhen bar en synlig kniv med 20 centimeter (8 inch) långt blad.

Är du farlig - är du ett råskinn - behöver jag vara rädd? Ja uttrycket kan tolkas på många sätt beroende på tonfall och kroppsspråk från Nowak, sikhen skall ha svarat "yes I am". Så konfrontativt svar är ju inte så snyggt.

Sikhen hade, enligt uppgift initialt, tagit Nowaks telefon som återfanns i hans ficka vid visitationen, efter att han blivit ompysslad och fått mat på polisstationen, som vidtogs när man motvilligt började förstå att han inte varit ett stackars utsatt minoritetsoffer för fullskalig anfallsrasistisk aggression.
Ja alltså nu om något borde väl Premier League och hela världen i två år gå ner på knä varje match för Nowak? Bara rimligt, han var inte hög på fentanyl heller.

Var stora protester i Southampton och Storbritannien är fullständigt på bristningsgränsen till inbördeskrig/revolt snart. De har totalt tappat sin befolkning med sin two-tier policing.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in