2026-06-05, 21:35
Medlem
Basker-Bosse av Galenskaparna är fantastiskt rolig! Tänkte det vore kul om vi kunde skapa några egna alster i samma anda.

1. Välj en bokstav
2. Skriv en berättelse med ord som börjar endast på din valda bokstav.

Jag börjar:

Frida Fontanell

Frodiga fröken Frida Fontanell förfasades. "Får fransmän fuska fram fioler?!". "Faktiskt" framförde Fridas far försiktigt. Frida flåsade: "Fruktansvärt!" Fadern förstod Fridas farhågor för framfuskade fioler fanns fortfarande för försäljning. Främst fyra Finska fifflare fixade fiolerna, försåtligt. Fast fadern försäkrade: "Finska fifflare får finnas, franska fuskare får fotboja." Faderns fakta fick Frida fullständigt from. "Familjen får fira!"

Fadern fiskade finurligt fram fallosen - fägringen förstärkte familjen Fontanells febriga festyra, för fadern fingrade fruktansvärt fort! Friskt flödade fukten från faderns fallos. Fridas Farbror Fredrik ("Fikus-Fredde") fjäskade förföriskt framför fadern. "Får farbror flukta fuktig fallos?" Fadern funderade. "Framgent." Faster Fiffi fnissade frenetiskt, flera fnasiga filodegsknyten frambragtes för förtäring. Förfärligt! Fritt fall för Frida Fontanells fagra figur. Framledes Fetto-Frida.
Senast redigerad av ladicius 2026-06-05 kl. 21:41.
Citera
2026-06-05, 22:07
Medlem
Haha så jävla tacksam att fått vuxit upp med Galenskaparna på VHS!
Alltid undrat om dom kommer ihåg sina repliker helt utantill. Någon som vet?

Bra initiativ och kul text ”ladicius”.
Jag har inget att tillföra men kommer hålla utkik i tråden
Tror jag avrundar kvällen med lite ”VM i gymnastik”
Citera
2026-06-05, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amelberga
Haha så jävla tacksam att fått vuxit upp med Galenskaparna på VHS!
Alltid undrat om dom kommer ihåg sina repliker helt utantill. Någon som vet?

Bra initiativ och kul text ”ladicius”.
Jag har inget att tillföra men kommer hålla utkik i tråden
Tror jag avrundar kvällen med lite ”VM i gymnastik”
Haha, ja exakt! 'Tornado' var det första jag såg av dem som barn - riktigt sjuk TV

Om jag får feeling återkommer jag med en ny bokstav imorgon
Citera
2026-06-06, 09:08
Medlem
En kort en:

Magnus Mört

Magnus Mört marscherade muntert mot mötesplatsen med megafonen. Människorna måste motiveras, manas mot målet - motvilligt, men man måste. "Medborgare!" mässade Magnus maniskt "Måsarna! Människans mardrömslika motståndare. Man måste mangla många måsar!" Människorna myste, men Magnus misstänkte myteri. "Medmänniskor.. måsmangling minskar människans manier men man måste mörda många!" Människorna molade missunnsamt, men Magnus mässade mer: "Mäktar man med måsskit måste måsblodet måla murstenen mörkröd." Magnus monolog mjuknade människorna, man märkte Magnus messianistiska magi. "Magnus! Magnus!" mässade mötesdeltagarna. Magnus mös.

Men Magnus motståndare, Mårten Melin - mannen med många maskeradbalsmedaljer - motsade mestadels Magnus: "Måsmördar-Mussolini! Må mången motgång möta Magnus. Minister Månsson meddelar: Måsar motverkar menssmärtor, myrstackar, maskrosor med mera. Må människan minnas Magnus måttliga misstag." Mårten manipulerade medborgarna mycket märkbart.
Senast redigerad av ladicius 2026-06-06 kl. 09:24.
Citera
2026-06-06, 10:05
Medlem
Ok, en till då:

Gangster-Gert

Gert Grönwall gästade gärna Göteborg. "Goa gubbar!" gastade Gert genom gatorna. "Gôrgoa!" Gamla gummor gnolade gemytligt, gossar granskade gatsten genom glesa glasögon, gässen gjorde givetvis givakt. Gert gensköt gangstergänget. "Grabbar, golade Gösta?" Gangstergrabbarna gapade glåpord genom gallret. "Gösta glaserar gravad gallsten. Gösta goltupp glömmer genast gentjänster." Gert gned geniknölarna. Ganglierna gav gensvar. "Gutår! Giv Gösta genast gaskammaren. Goltuppar gagnar generellt grevskapet."

Gangstergossarna gnolade glatt: "Gasa Gösta, gasa Gösta!" Gert gav gossarna glutenfri gåslever. Gåvan gjorde gossarna glupska, genast glödde galenskapen. "Genmanipulerad gastronomi", grinade Gert glatt. "Glöm golaren grabbar! Ge gubben genast grötomslag." Gerts gallimatias gjorde gossarna glada; gubbens gnatande gav Göteborg grace. "Gudomlig glädje." Gerts gluggar gnistrade. "Göteborg, giv Gert Gudarnas gåva, giv gubben golgatavandring! Gutår!"
Senast redigerad av ladicius 2026-06-06 kl. 10:10.
Citera
2026-06-06, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Haha, ja exakt! 'Tornado' var det första jag såg av dem som barn - riktigt sjuk TV

Om jag får feeling återkommer jag med en ny bokstav imorgon

Tittade på Tornado 1 igår innan läggdags. När dom kommer till ”Många tror ju att djur inte finns…” så känner jag mig plötslig normal när jag tittar tillbaka på mina egna natt-anteckningar.
Jag dör för hans långa utläggningar

Sprängmyra… ”det är bara här den finns. Under den här stenen alltså. Och varför undrar ni.”
I min hjärna ”ja det undrar jag faktiskt”
”Därför att jag har lagt dit den helt enkelt” hahahahahh

Citat:
En kort en:

Magnus Mört

Magnus Mört marscherade muntert mot mötesplatsen med megafonen. Människorna måste motiveras, manas mot målet - motvilligt, men man måste. "Medborgare!" mässade Magnus maniskt "Måsarna! Människans mardrömslika motståndare. Man måste mangla många måsar!" Människorna myste, men Magnus misstänkte myteri. "Medmänniskor.. måsmangling minskar människans manier men man måste mörda många!" Människorna molade missunnsamt, men Magnus mässade mer: "Mäktar man med måsskit måste måsblodet måla murstenen mörkröd." Magnus monolog mjuknade människorna, man märkte Magnus messianistiska magi. "Magnus! Magnus!" mässade mötesdeltagarna. Magnus mös.

Men Magnus motståndare, Mårten Melin - mannen med många maskeradbalsmedaljer - motsade mestadels Magnus: "Måsmördar-Mussolini! Må mången motgång möta Magnus. Minister Månsson meddelar: Måsar motverkar menssmärtor, myrstackar, maskrosor med mera. Må människan minnas Magnus måttliga misstag." Mårten manipulerade medborgarna mycket märkbart.

Citat:
Ok, en till då:

Gangster-Gert

Gert Grönwall gästade gärna Göteborg. "Goa gubbar!" gastade Gert genom gatorna. "Gôrgoa!" Gamla gummor gnolade gemytligt, gossar granskade gatsten genom glesa glasögon, gässen gjorde givetvis givakt. Gert gensköt gangstergänget. "Grabbar, golade Gösta?" Gangstergrabbarna gapade glåpord genom gallret. "Gösta glaserar gravad gallsten. Gösta goltupp glömmer genast gentjänster." Gert gned geniknölarna. Ganglierna gav gensvar. "Gutår! Giv Gösta genast gaskammaren. Goltuppar gagnar generellt grevskapet."

Gangstergossarna gnolade glatt: "Gasa Gösta, gasa Gösta!" Gert gav gossarna glutenfri gåslever. Gåvan gjorde gossarna glupska, genast glödde galenskapen. "Genmanipulerad gastronomi", grinade Gert glatt. "Glöm golaren grabbar! Ge gubben genast grötomslag." Gerts gallimatias gjorde gossarna glada; gubbens gnatande gav Göteborg grace. "Gudomlig glädje." Gerts gluggar gnistrade. "Göteborg, giv Gert Gudarnas gåva, giv gubben golgatavandring! Gutår!"

Nice, bra jobbat
Citera
2026-06-06, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amelberga
Tittade på Tornado 1 igår innan läggdags. När dom kommer till ”Många tror ju att djur inte finns…” så känner jag mig plötslig normal när jag tittar tillbaka på mina egna natt-anteckningar.
Jag dör för hans långa utläggningar

Sprängmyra… ”det är bara här den finns. Under den här stenen alltså. Och varför undrar ni.”
I min hjärna ”ja det undrar jag faktiskt”
”Därför att jag har lagt dit den helt enkelt” hahahahahh

Nice, bra jobbat
Haha, får nog kolla på dem igen - var många år sedan sist.

Tack tack
Citera
2026-06-06, 18:38
Medlem
Truls trenne Trocadero

Tillställningen torde tilltala Truls. Torbjörn Törnblads Trio (trumpet, trombon, tamburin) tonsatte taktfullt Torsten Termits trettonde Tombola-tango. "Tondöva, talanglösa taskspelare" tänkte Truls. Törstig traskade Truls till takterrassen, truten tycktes torr. "Tre Trocadero tack!" Truls trummade tapto tills traktören tvärt tog ton: "Truls tarvar Trocadero." Tystnaden tilltog. "Tio triljoner trinidaddollar tack.". Tänk, trettiotalet timmar tidigare tog traktören trehundra.

Två tyska tivoliarbetare tisslade tyst tillsammans. Tänkte tokarna träna trapets? Trombonen tutade, tisslandet tystnade. "Tafelspitz!" tjoade tyskarna till tamburinens trummande - taktökningen triggade tydligen tyskarna. Totalt tumult! Tallrikar tappades, tomater trampades, Turkiska teer tillreddes tvärtemot traditionerna. "Tsk tsk.. tråkiga tendenser! Tjocka turister, tyskar." Truls tömde trenne Trocadero, traskade tomhänt till tåget. Tomelilla-turen tog tjugotre timmar totalt.
Senast redigerad av ladicius 2026-06-06 kl. 18:41.
Citera
2026-06-07, 17:10
Medlem
Korvkrämare Knut Knorring

Knut Karlsson Knorring, Kunglig korvkrämare, klädde korvståndet. "Klanderfritt!" kuttrade Knut. Korvarna kokade, korvdegen kändes kompakt. Knut kammade kalufsen, kollade klokt klockan: "Kvarten kvar.. Kunde kanske ketchupen komma kvickt?" Korvkartellens Kinesiska kontrollorgan kunde komma, kontroller krävas, klagomål katalogiseras. Knut kramade krampaktigt kring korvtången.

Katedralens kontorsdörr knarrade, konstapel Kornelius Kaskelott kom kutande. "Knut! Knut! Kontrollanterna kommer, korrupta Kinesiska kanaljer.. Kvickt - klä korvkitteln kring kaggen!" Knut kände katastrofen komma. Kvickt kastade Knut krökta korvar, kommenderade klaverspelaren: "Kommunistisk klang!" Knut kisade. Konvojen kom körandes, korvkartellens karaktäristiska kopparfärgade Kior.
"Kalebass kissekatt.." kved Knut.

Kontrollanten kisade kinesiskt, knådade kritiskt korvdegen kring kanten. "Kolven klal..?" Knut knäböjde. "Käre kontrollant, kartellherre.. korven klar!" Kontrollantens kemtvättade kaftan klirrade, Karelska kosack-klackar knastrade kantstenars klagosång. Kontrollanterna kivades kring korvbitarna Knut kapat. "KLAV-odlad kolv..? Knut knäböjde klokt. "Kolvstoppningmaskin konstluelad kollekt?" Knut knäböjde konstant. Kontrollanterna klöktes! "Katastlof! Knut kommer kompostelas!" Knut kom krypandes "Kantareller kanske kan krydda korven..?" Kineserna krossade Knuts kulor - köttet karvades kring knäna! Knut korsfästes, korvvagnen köpte Konstapel Kaskelott. Korvkartellen krävde  konstapelns kurs "Kamerunsk kvinnofridskränkning" (kass korv krävde kompensation). Konstapeln konstaterade kallt: "Kvinnor kostar kosing. Korvkrämare korsfästes." Kartellherrarna kacklade: "Konstaplal käkar knäck!" Kors.. Kunde konstapeln kanalisera Knuts karaktär?

Knuts kvarlevor kastades kring Kristianstads klosterträdgård. Knivad, korsfäst. Kungskrabborna knäppte klorna, kalifatets kameler konstruerade kontorsbyggnader. Känn kraften komma. Känn Knut kanaliseras.
Citera
2026-06-17, 09:12
Medlem
Stefan Sundin

Sverigevännen Stefan Sundin satt stilla, smuttandes sin svala Sofiero. "Skulle Sverige stanna? Struntprat!" Stefan smålog. "Somalier, Syrier, Stockholmare.. slashasar!" Skalbaggarna surrade, sommarbrisen smekte Stefans sidfläsk. "Sverige.." suckade Stefan småsint, svepte sedan 'Sofiero'n' samt sade: "Spansk öl smakar skit."

Sommaren sextiotre, Sölvesborg - Stefans 'spawnpoint'. Svalorna svepte söderut, saltgurkor sorterades storleksmässigt, sandbankarna svällde. Sådan styrka! Solen stekte skallar svarta. Sombreros syntes svalka somliga, Stefan svettades svårt. Snorungar sprang snabbt, snodde Stefans solhatt! "Sadister!" skrek Stefan surt. "Sionistkramare!" skrattade slynglarna spefullt. Stefan stammade: "Skämmes, s-slynglar. Sion skall s-segra!"

Snuten såg sedan Stefan Sundin smäda svartmuskiga socialbidragstagare samt slänga salpetersyra stint. Solvallas samtliga speltorskar sammanträdde - "Solklar schavottering!" sades. Saken spikades: Stefan skulle saltbestrykas, snigelslemmas samt skrumpen skrotum suga. Stackare.
Citera
2026-06-17, 10:14
Medlem
Citat:
Stefan Sundin

Sverigevännen Stefan Sundin satt stilla, smuttandes sin svala Sofiero. "Skulle Sverige stanna? Struntprat!" Stefan smålog. "Somalier, Syrier, Stockholmare.. slashasar!" Skalbaggarna surrade, sommarbrisen smekte Stefans sidfläsk. "Sverige.." suckade Stefan småsint, svepte sedan 'Sofiero'n' samt sade: "Spansk öl smakar skit."

Sommaren sextiotre, Sölvesborg - Stefans 'spawnpoint'. Svalorna svepte söderut, saltgurkor sorterades storleksmässigt, sandbankarna svällde. Sådan styrka! Solen stekte skallar svarta. Sombreros syntes svalka somliga, Stefan svettades svårt. Snorungar sprang snabbt, snodde Stefans solhatt! "Sadister!" skrek Stefan surt. "Sionistkramare!" skrattade slynglarna spefullt. Stefan stammade: "Skämmes, s-slynglar. Sion skall s-segra!"

Snuten såg sedan Stefan Sundin smäda svartmuskiga socialbidragstagare samt slänga salpetersyra stint. Solvallas samtliga speltorskar sammanträdde - "Solklar schavottering!" sades. Saken spikades: Stefan skulle saltbestrykas, snigelslemmas samt skrumpen skrotum suga. Stackare.
Fan, jag misslyckades - smög sin in ett "öl"
Citera
2026-06-17, 10:24
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Fan, jag misslyckades - smög sin in ett "öl"

Byt ölen till Spendrups så är saken biff!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in