2026-05-31, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Men har du inte stoppat in nya pengar under den tiden?

Jo, det stämmer. Jag sparar 7k/månad så på fem år blir det 420k. Sen är det väl tyvärr så att jag iblan inte lyckats spara, eller tagit ut lite pengar från depån till nån resa eller så. Men du har helt rätt sparandet är faktiskt en stor del av värdeökningen.
Citera
2026-05-31, 09:37
Medlem
VivaLaMusicas avatar
Det är söndag så det rör sig inte alls. Men den här veckan som kommer lär det bli åka av pga Persiska viken. Vissa tillfällen är dumt att missa.
Citera
2026-06-03, 10:00
Medlem
Jag köpte en minipost i Hexagons avknoppning Octave i fredags för ~154 kr med avsikt att göra fler köp och snitta in mig eftersom jag inte räknade med att pricka botten. Sen dess är kursen upp ~28 % och nu är jag jävligt bitter över att jag missade läget att köpa in mig på riktigt.
Citera
2026-06-03, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Jag köpte en minipost i Hexagons avknoppning Octave i fredags för ~154 kr med avsikt att göra fler köp och snitta in mig eftersom jag inte räknade med att pricka botten. Sen dess är kursen upp ~28 % och nu är jag jävligt bitter över att jag missade läget att köpa in mig på riktigt.
...fast det var kanske tur att det inte blev något större innehav trots allt för i USA rasar Octave 24 % ikväll...
Citera
2026-06-05, 13:50
Medlem
VivaLaMusicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VivaLaMusica
Det är söndag så det rör sig inte alls. Men den här veckan som kommer lär det bli åka av pga Persiska viken. Vissa tillfällen är dumt att missa.

Det där fick jag ju käka upp med råge, först judarna och deras evinnerliga krigande i Libanon och sen Broadcom.

Men det kommer igen, bra surt att det ska dra ut på tiden.
Citera
2026-06-05, 20:29
Medlem
Kosminskis avatar
Härligt ras på Nadaq idag. Kommer synas i globalfonderna inom kort.
Citera
2026-06-05, 22:06
Medlem
EgoistNs avatar
Kuksugardag de luxe.
Kunde dock inte hålla mig från att köpa både Paas och Plg.
Citera
2026-06-05, 22:22
Medlem
Klas-Vegass avatar
Köpte lite bear nasdaq och sp500 i eftermiddags. Det är jag värd. Allt har gåt fel i år -12%

Säljer man för att ha råd att köpa i space-x?
Citera
2026-06-05, 22:26
Medlem
Germanofils avatar
Ja idag gick det ju inte så jävla bra...
Citera
2026-06-05, 22:56
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Ja idag gick det ju inte så jävla bra...
Har fått köpa dippen i mer än ett år nu. Finns det inget bra att köpa, köp dippen och eller preffar. Finns värre dippar än den idag. Skulle dock vara kul att börja en position i SPGI men dippen och preffar går före. Har köpt Adobe (som Burry) och CHS pref - CHS är stabil utdelare.
Citera
2026-06-05, 23:17
Medlem
Balle vilken tråkig dag. Tappade typ 150k. Hade som plan att allokera om pengarna nästa vecka då jag hade det här på känn men det gick ju inget bra 😅
Citera
2026-06-06, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosminski
Härligt ras på Nadaq idag. Kommer synas i globalfonderna inom kort.
Ja det kommett bli blodigt på måndag när de uppdateras. Hoppas att det var ett endagsfenomen med vinsthemtagningar. Lite surt att det blir ett sånt ras när USA:s ekonomi och arbetsmarknad visar starkare siffror än förväntat. Rädsla för räntehöjning och alla säljer. Men var man med under tullkraschen förra våren är man luttrad.

Hoppades att Trump skulle rädda situationen innen stängning med att yra något om hur nära ett avtal med Iran är men han har spelat det kortet så många ggr nu att det knappast hjälpt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in