2026-06-05, 22:38
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Ser gott ut!

Tack för lite utomnordisk inspiration till torsk - blir lite trist m pepparrot och skirat smör i längden....
Jamen tack Gogge! Men jälla gott med pepparrot och skirat smör också 😋.
En annan ruskigt deijlig torskrätt är denna. Den är så jäkla god så man antingen blir förbannad. Eller matkoma. Ibland bägge 😆.
Du MÅSTE testa!!!

Citera
2026-06-05, 22:40
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av East.Clintfood
Haha ja, xialong bao tror jag dessa hette som jag en gång åt i asien. Det var många år sen sist.
Jaha 😂. Det var inte det jag tänkte på. Tänkte på den wontonsoppan du tipsat om 😊. Båda är säkert goda!
Citera
2026-06-05, 22:41
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Jamen tack Gogge! Men jälla gott med pepparrot och skirat smör också 😋.
En annan ruskigt deijlig torskrätt är denna. Den är så jäkla god så man antingen blir förbannad. Eller matkoma. Ibland bägge 😆.
Du MÅSTE testa!!!

I will!
Citera
2026-06-05, 22:46
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Jaha 😂. Det var inte det jag tänkte på. Tänkte på den wontonsoppan du tipsat om 😊. Båda är säkert goda!

Alla sorters dumplings är goda, spaggarna har ravioli, kineser xialong bao, japaneser gyoza, finnar lihapiirakka!
Citera
2026-06-05, 22:47
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
I will!

Dutti pånke!
Citera
2026-06-05, 22:50
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Dutti pånke!

...kommer du förbi och betygsätter sedan då???? (tänker på Malmströms elakaste sågningar i TV4 typ 10 år sedan).
Citera
2026-06-05, 22:52
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
...kommer du förbi och betygsätter sedan då???? (tänker på Malmströms elakaste sågningar i TV4 typ 10 år sedan).

Jag är ingen matkritiker, jag gillar all mat!
Citera
2026-06-05, 23:03
Medlem
Mangelinas avatar
Jag är inte mycket för nattmackor, men efter "bara" en soppa fick det bli en sen färsk vårrulle på resterna av innehållet till dumplingarna.

Apropå matkritiker då 😆:
https://imgur.com/a/dXKPeUk

Citera
2026-06-05, 23:09
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Jag är inte mycket för nattmackor, men efter "bara" en soppa fick det bli en sen färsk vårrulle på resterna av innehållet till dumplingarna.

Apropå matkritiker då 😆:

Aj, det kändes! Jag letade efter min, den är borta!
Citera
2026-06-05, 23:10
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:

Apropå matkritiker då 😆:

Jag vet vad en finkritiker (Michelinbeprydd, hela köret) hade sagt; "elegant, ser väldigt elegant ut!".

Var på g att köpa Skagenröra m rökta räker t förrätt idag - bidde inget då sambon har lite mag-probs... men NU!!!!!!!! Apropå natt-macka... sedan är ju egengjord Skagen godare (sorry skryt) än Ica;s egna här hemma, men den hade varit ok...
Citera
2026-06-05, 23:14
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Jag är ingen matkritiker, jag gillar all mat!

Liar!!!! ALLA har minusvarianter..??? Älskar själv det många avskyr, pölsa, lever etc.

Gissar att nötnjure inte är en favorit? Farsan försökte sig på det typ 40 år sedan - stank ko-piss i hela huset i ett dygn... Men, men - "craftmanship" - aldrig ätit en engelsk kidney-pie så vet ej...
Citera
2026-06-05, 23:15
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Jag vet vad en finkritiker (Michelinbeprydd, hela köret) hade sagt; "elegant, ser väldigt elegant ut!".

Var på g att köpa Skagenröra m rökta räker t förrätt idag - bidde inget då sambon har lite mag-probs... men NU!!!!!!!! Apropå natt-macka... sedan är ju egengjord Skagen godare (sorry skryt) än Ica;s egna här hemma, men den hade varit ok...
Låter strålande ✨! Gott i gommen lindrar vilka magar som helst 😊. Rökta räkor är för övrigt infernaliskt gott om dom är rejält rökta 😛
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in