2026-06-05, 23:03
  #1
Medlem
swimmingpools avatar
Jag har en ny dator (MacbookAir M5), och mitt gamla tangentbord är kopplat till den nu, men när jag klickar på F3 visas inte alla fönster utspridda på en gång i daotrn som det gjorde i min gamla dator. Hur ändrar jag det?

Har gått in på datorns äpple > Systeminställningar > Tangentbord
https://i.imgur.com/usKt1Xc.png

Men sen då?
__________________
Senast redigerad av swimmingpool 2026-06-05 kl. 23:26.
Citera
2026-06-05, 23:09
  #2
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Jag har en ny dator (MacbookAir M5), och mitt gamla tangentbord är kopplat till den nu, men när jag klickar på F3 visas inte alla fönster utspridda på en gång i daotrn som det gjorde i min gamla dator. Hur ändrar jag det?

Har gått in på datorns äpple > Systeminställningar > Tangentbord
https://i.imgur.com/usKt1Xc.png

Men sen då?
Minns att när jag hade en Macbook fanns det någon inställning som hette "Använd F1, F2 osv. som vanliga funktionstangenter" eller liknande. Minns dock inte vart den låg exakt. Om den inställningen är på brukar man behöva trycka på FN + F3. Prova och se om det kommandot funkar.
Citera
2026-06-05, 23:12
  #3
Medlem
swimmingpools avatar
Gick visst med F11 såg jag nu.
Citera
2026-06-06, 17:14
  #4
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Gick visst med F11 såg jag nu.
Nähä, det var bara att alla fönster försvann, inte det jag vill, att alla fönster syns samtidigt som mindre.
Citera
2026-06-06, 17:44
  #5
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lloyd.Christmas
Minns att när jag hade en Macbook fanns det någon inställning som hette "Använd F1, F2 osv. som vanliga funktionstangenter" eller liknande. Minns dock inte vart den låg exakt. Om den inställningen är på brukar man behöva trycka på FN + F3. Prova och se om det kommandot funkar.
Här kanske: https://i.imgur.com/jkiVRMX.png
Men inget händer om jag väljer det.

Frågan är väl mer hur man får det externa tangentbordet att bli som laptopens tangentbord...?
Citera
2026-06-06, 17:59
  #6
Medlem
swimmingpools avatar
Nu löste det sig, man ändrar Mission control.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in