2026-06-05, 17:33
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-ovik
Kan man få problem om man hotar med Hells Angels utan att vara medlem eller ha deras stöd?

Nejdå, det är ingen fara. Hota du på bara!
Citera
2026-06-05, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Nejdå, det är ingen fara. Hota du på bara!
Lugn nu 😁
Tänker mer på om man blir hotad med att få HA på sig av en person som inte har koppling.
Vad kan konsekvenserna bli för personen om det kommer fram till klubben?
Blir det ens några konsekvenser?
Citera
2026-06-05, 17:49
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Lugn nu 😁
Tänker mer på om man blir hotad med att få HA på sig av en person som inte har koppling.
Vad kan konsekvenserna bli för personen om det kommer fram till klubben?
Blir det ens några konsekvenser?

Då blir man nog dragen i örat skulle jag tro!
Citera
2026-06-05, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Då blir man nog dragen i örat skulle jag tro!
En bekant fick ganska nyligen ta emot hot om att folk från klubben skulle ta hand om honom.
Saken är den att personen beskyller min bekant för saker som ens aldrig hänt.
Citera
2026-06-05, 18:53
Medlem
Citat:
En bekant fick ganska nyligen ta emot hot om att folk från klubben skulle ta hand om honom.
Saken är den att personen beskyller min bekant för saker som ens aldrig hänt.

Varför går inte din bekant till polisen?
Citera
2026-06-05, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvad25
Varför går inte din bekant till polisen?
Det är gjort! Frågan är ändock om klubben gör något åt/ med vederbörande som använt sig av deras namn?
Citera
2026-06-05, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prelims
(FB) Försök till utpressning mot man i Delsbo (2026)
Varken du eller diskplockaren, trots alla hans dubbelposter, svarar på frågan.
Var det jerrys bilar som killen stod målvakt för, om det nu var denna kille(?), som de ville åt eller var det killens bilar de ville åt?
Att det var dallas och tajjan har vi vetat i nån vecka nu.
Citera
2026-06-05, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banjomanian
https://www.ht.se/hells-angels-man-fran-hudiksvall-central-i-atal/?shareSource=iossharebutton

”Hells Angels-man från Hudiksvall central i åtal
4 juni 2026 18:00
En man från Hudiksvall har under flera år rört sig i MC-kretsar. I förundersökningen finns bland annat bilder där han poserar i Hells Angels-väst.
Mannen har en central roll i ett utpressningsåtal om en påstådd miljonskuld.”
HA hotar inte bara rättsväsendet. Utan hela samhället. Demokratin. Det som skett här är ytterligare ett bevis på att det är dags att förbjuda hela skiten. Andra har gjort det och nu bör vi göra detsamma.
Citera
2026-06-05, 22:22
Medlem
Antar att den här Delsbo-utpressningen handlar om att klämma åt Maskinisten. Men varför ger dom sig på H*nrik? Om dom nu anser att Jerry är skyldig klubben pengar så är det väl hans ansvar att se till att bilarna/pengar blir tillgängliga? Varför utpressa hans vän? Känns konstigt.

Inte för att sån här skit är ok överhuvudtaget oavsett.
Citera
2026-06-05, 23:12
Medlem
Citat:
Det är gjort! Frågan är ändock om klubben gör något åt/ med vederbörande som använt sig av deras namn?

Polisen ser mycket allvarligt på hot där en mc-klubb som Hells Angels nämns, eftersom det per automatik räknas som anspelning på organiserad brottslighet. Det rubriceras i regel som olaga hot, men om hotet används för att pressa någon på pengar kan det leda till åtal för grov utpressning.
När din vän anmäler ett sådant hot SKA ska polisen omedelbart vidta ett antal åtgärder. Att hota någon genom att påstå att man har kopplingar till Hells Angels anses förstärka hotet avsevärt. Det ger gärnings männen ett så kallat "våldskapital" som gör att den hotade kan förväntas känna mycket starkare rädsla. Beroende på hur akut situationen är SKA polisen snabbt rycka ut, genomföra husrannsakningar och vidta skyddsåtgärder som kontaktförbud och i svåra fall flytta offret till hemlig ort.
Polisen SKA säkrar digitala bevis som sms, mejl och telefonsvararmeddelanden, samt genomför förhör med parterna alt häktning!

Därför ifrågasätter jag starkt polisens agerande angående utpressningen på Erik, där vidtogs ingenting och förundersökningen lades ner vilket ledde till ett mord.

HA gör ingenting, framför allt inte om de inte nämnt namn på personer i hoten. Då kanske den enskilda blir lite butter men jag tror knappast de lägger mer än en tanke på det. Däremot hoppas jag polisen gör ett bättre jobb än vad de gjort tidigare, kanske som i Joakims fall!
Citera
2026-06-06, 00:12
Medlem
Citat:

Man måste vara rätt blåst och hota med 81 ...
Slår det emot 81 indirekt, så blir det nog inte så hemtrevligt för vederbörande som spelar Allan Ballan....
Citera
2026-06-06, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humleburk
trots alla hans dubbelposter
Ber om ursäkt för det. Min hjärna är frånvarande då och då. Men jag gör så gott jag kan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in