Citat:
Ursprungligen postat av
The-Servant
Ja, det är korrekt. Cannabis kan förändra ens tankemönster och få en att se saker ur nya perspektiv. Det leder inte sällan till insikter som man kanske inte hade kommit fram till annars. Den typen av förändring syns dock inte alltid när man sitter där stenad. Det viktiga är snarare att tidigare tankebanor bryts upp, vilket kan ge ett bredare perspektiv på tillvaron.
Det är så jag upplever mitt bruk. Det har ofta hjälpt mig socialt genom ökad förståelse för andras perspektiv. En gång när jag var riktigt stenad ringde telefonen, och det var syrran jag sällan pratar med. Vi har alltid tyckt bra om varandra men haft vissa problem med kommunikationen skulle man kunna säga. Så fort jag lyft luren ångrade jag mig pga tillståndet jag befann mig i och blev rädd att hon skulle komma på mig eller att jag skulle uppträda konstigt. Så blev det inte och ett så bra samtal som följde har vi nog aldrig haft tidigare. Och den positiva upplevelsen blev kvar efteråt! Relationen stärktes!
Även i yrkeslivet har jag haft viss nytta av mitt bruk. Det har gett insikter om arbetssätt som jag inte hade tagit mig tid att ens fundera på om det inte vore för cb.
Det har hjälpt mig förstå min partner bättre ibland. Ibland att förstå hur jag ska närma mig en kvinna jag varit intresserad av, eller kanske avstå från det ibland när det varit det bästa. Ofta sätter jag mig och lyssnar på musik och inser vad låten faktiskt vill säga, fast jag hört den många gånger förut men aldrig insett det. Sen har det såklart gjort att jag haft svårare att komma upp på morgonen ibland också.. men som helhet har jag inte en mindre aktiv livsstil pga det. Absolut inte