2010-11-04, 00:08
Medlem
Neroxxs avatar
Tycker dessa kakor är helt ok.
Inte bättre än andra dock inte sämre heller visserligen.

Det finns en kaka som är oslagbar etta och det är Marryland, mums mums.
Citera
2014-03-28, 12:38
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coffe
Vanliga oreos är väl sådär,
men de med vit choklad runt är ju helt underbara däremot.
Dock har jag aldrig hittat dom i sverige

Citat:
Ursprungligen postat av Clean-Cut-Kid
Vanliga Oreos är tråkiga - men instämmer i att de med vit choklad runt om är amazing! Tror jag har sett sådana i sverige men bara med vanlig choklad. Letar vidare!
Håller helt med om dessa inlägg. Vanliga Oreos är överskattade och smakar väl som kex med fyllning gör mest. De som är "doppade" i vit choklad är däremot riktigt goda.

Säljs i Tyskland vilket innebär att diverse turkkiosker i Sverige borde ha dem.
Citera
2014-05-25, 13:04
Medlem
bluecars avatar
faan att jag hittade den här tråden, nu kommer jag knarka sönder dem.. hade ju glömt bort dom
Citera
2014-05-25, 13:06
Medlem
Hamsterbolls avatar
Äckligaste kakan någonsin. Provsmakade en gång i en butik men fick spotta ut den, smakar som sårskorpa.
Citera
2014-05-26, 10:35
Medlem
erpers avatar
Man får väl tycka som man vill eller? Idioter!!
Citera
2014-05-27, 09:46
Medlem
Har aldrig förstått hypen med den heller. Otroligt mjäkig standard-kaka som smakar som vilken som helst.
Citera
2016-01-22, 23:55
Medlem
Elementarts avatar
Just kakor man köper i butik brukar jag inte gilla så mycket, det brukar alltid vara godare när man bakar sånt själv hemma. Men Oreos är ganska gott.
Citera
2016-01-23, 00:10
Medlem
carminaburanas avatar
Absolut godaste oreo är de som är täckta med vit choklad som resten av kören säger. Fy satan vad goda de är. Andraplats är de som är täckta med mjölkchoklad.

Man kan göra dem själva. Finns recept på nätet. Annars är det att dyrbeställa. Jag har sett dem i en affär i Paris (köpte ett paket och mulade i mig hela skiten på trappan utanför)
Senast redigerad av carminaburana 2016-01-23 kl. 00:12.
Citera
2016-08-28, 16:37
Bannlyst
Den har en egen fin smak och fräschare än Ballerina. Det är för fint folk.
Citera
2016-08-31, 14:02
Medlem
Oreoes Swedish fishsmak finns på Karlaplan. Swedish fish är Malaco gummifiskar. Konstig smak i kombination fyllningen är god men inte ihop med choklad.
Citera
2026-05-16, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExtraAllt
Så varför har OREO blivit så poppis?
Är det mina smaklökar som är kräsna/efterblivna?
Lyckad hjärntvätt som någon annan påstod. Jag har sett massor av tonåringar som väljer Oreo framför andra kakor (otroligt).

Vilken annan kaka som helst är godare än Oreo, speciellt hembakta kakor som mormor/farmor bjöd på när man var liten.

Nu för tiden så ratar ungdomarna hembakta kakor och väljer Oreo. Vad fan är det för fel på den yngre generationen?
Citera
2026-06-05, 15:53
Medlem
Adelaides avatar
Oreo är väldigt gott.
Smakar inte alltför sött som svenska kakor tenderar att göra. Krämig konsistens och mer "djup" chokladsmak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in