2026-06-05, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Precis, det skulle nog få mer effekt om det kom ut om först ett par tre månader. Men de började väl gräva nu och fann det direkt och ville inte vänta med stt publicera det. Men ta det lugnt det kommer garanterat fler negativa nyheter om dem fram till valet.
Ja SD verkar ju vara en outtömlig källa när det gäller diverse skit så du har nog rätt.
Citera
2026-06-05, 07:48
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Ja SD verkar ju vara en outtömlig källa när det gäller diverse skit så du har nog rätt.

Jo jag håller med om det. Det har dragit till sig en hel del idioter.

Fast jag tror journalisterna hade kunnat finna mer skit om de flesta partier om de "bara" grävde mer, men det är nog rätt kostsamt och tidskrävande förmodar jag.
Citera
2026-06-05, 10:33
Medlem
MarcoStars avatar
Det här verkar vara en seriös gamechanger:

TV4: Därför granskar vi Sverigedemokraterna - igen >>

Kommer sitta bänkad på måndag!
Citera
2026-06-05, 10:47
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Ja, det märks att det är valår! Tur man inte längre har några känslor investerade i den fars som demokraturen Sveuropa är. Från höger till vänster är de lika goda kålsupare och fifflare allihop.

Exakt så är det och jag har slutat rösta på någon av dem. Att rösta för mer av detta är ju vansinne, jag bara kan inte.
Citera
2026-06-05, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Exakt så är det och jag har slutat rösta på någon av dem. Att rösta för mer av detta är ju vansinne, jag bara kan inte.
Helt rätt!

(FB) Vi som inte kommer rösta i valet 2026
Citera
2026-06-05, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar

Blir det motsatt effekt, igen...
Citera
2026-06-08, 06:33
Medlem
Har nu sett första avsnittet på TV4 Play. Jag tycker inte att något särskilt intressant kom fram.

Trovärdigheten undergrävs dessutom av att allt filmas så dramatiskt, med ett väldigt stort fokus på Emil Hellerud. Det påminner om deras förra granskning av Sverigedemokraterna. Det är också anmärkningsvärt att de släpper tre avsnitt som verkar vara knappt 25 minuter vardera. Det känns tunt, särskilt eftersom de vanligtvis brukar släppa betydligt längre avsnitt.

Det är svårt att se det som något annat än ett försök att få ganska svaga uppgifter att leva längre i mediecykeln. Jag tycker inte att det är seriös granskande journalistik.
Citera
2026-06-08, 09:19
Medlem
Jimmies fester och "Glitterfester" har varit omtalade och en oro för skandaler under många år nu. Lyssna på det här från Christoffer Dulny om alkoholismen, högriskbeteenden, kontakterna osv som kan ställa till det rejält. Vittnesmål inifrån!

Mycket intressant framkommer här om alkohol, beteenden och annat runt Jimmie:

https://poddtoppen.se/podcast/1498641113/lognarnas-tempel/lognarnas-tempel-179-brollopsskandalen

Märkligt i hans ålder, position, ekonomi att ha hans beteenden med fester, alkohol, spel, olämpliga kontakter, skydda olämpliga personer och olämpliga beteenden så länge han känner dessa privat. Mc-folk, kriminella, rysskramare, fyllon, folk som på fyllan ofredar tjejer eller blir våldsamma. Sånt tystas ned och accepteras runt Jimmie. Bortom Jimmie skulle dock alla liknande fall åka ut och smutskastas.
Citera
2026-06-08, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar

Det lär komma betydligt mer. Första avsnittet 2024 var ganska allmänt det också, sen blev det ganska allvarligt ändå i kommande delar.

Tror det kommer betydligt mer nära Jimmie och hans återkommande fester.
Citera
2026-06-08, 09:37
Medlem
Citat:
Anklagar SD för fiffel med "Jimmie-fester”

Carola Othén ordnade ”Jimmie-fester” och tog andra uppdrag åt SD.

Hon uppmanades att lämna felaktiga uppgifter på fakturorna – för att undvika beskattning.

– Det fick inte stå att det var fyllefest med Jimmie, säger hon.

I själva verket var det enligt henne ”Jimmie-fester” för Åkesson och hans kompisar.

https://www.expressen.se/nyheter/politik/anklagar-sd-for-fiffel-med-jimmie-fester/

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3pmM2v/sd-anklagas-for-att-dolja-festkostnader
Senast redigerad av Katki 2026-06-08 kl. 09:45.
Citera
2026-06-08, 09:49
Medlem
Citat:
”Fixare” hittade på event för att dölja SD:s festkostnader

Skattepengar gick till oxfilé och ”jättemycket dricka” • ”De har en egen lag och ordning”.

Omfattande fiffel och möjliga skattebrott. Det framkommer när Kalla fakta granskar Sverigedemokraternas ekonomi.

Bland annat visar dokument att event har hittats på för att dölja festkostnader och undvika förmånsbeskattning för personal.

https://www.tv4.se/artikel/5Gxgm84kcTtDLsoMifHCpB/avsloejar-fixare-hittade-pa-event-foer-att-doelja-sd-s-festkostnader
Citera
2026-06-08, 09:52
Medlem
Om TV4 gjorde samma typ av granskningar av de övriga partierna vore det trovärdigt.
Nu är det bara smutskastning och personliga vendettan.

Har TV4s ljudtekniker granskat några inspelningar från de fester som kvittona handlar om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in