2026-06-05, 08:51
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Sveriges största erotiksamling visas i en ny utställning i Bagarmossen i Stockholm på nationaldagen.

Jorma Toivonen, även kallad Erotik-Jorma, har byggt upp samlingen i över 40 år och säger att den rymmer tusentals böcker och fotografier med erotikens kulturhistoria i fokus.

Bland föremålen finns ett unikt så kallat ”glory hole” för kvinnor.

Vad tycker ni om idén med glory hole för kvinnor?

https://www.sverigesradio.se/artikel/erotik-jorma-i-stockholm-har-sveriges-storsta-erotiksamling
Citera
2026-06-05, 08:59
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Vad tycker ni om idén med glory hole för kvinnor?

https://www.sverigesradio.se/artikel/erotik-jorma-i-stockholm-har-sveriges-storsta-erotiksamling

Kåt-Jorma hade väl varit ett mer passande smeknamn.

Gloryhole för kvinnor kallas väl tjeckiskt gloryhole. Fint om man ska knulla en träskpadda med fin kropp, gissar jag. Tror dock inte det är något kvinnor överlag finner intressant.
Citera
2026-06-05, 09:16
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Kåt-Jorma hade väl varit ett mer passande smeknamn.

Gloryhole för kvinnor kallas väl tjeckiskt gloryhole. Fint om man ska knulla en träskpadda med fin kropp, gissar jag. Tror dock inte det är något kvinnor överlag finner intressant.

Lyssnar man på länken så säger de att det är typ en installation med en gyn.stol bakom en vägg, och där det finns en klocka att ringa i när det får vara nog.

Nej, de skulle väl ha något uppträdande i Kungsan på Nationaldagen med coverband, tror det lockar mer faktiskt.
Citera
2026-06-05, 09:29
Moderator
Nospheratus avatar
Är inte glory hole för kvinnor mest någon slags manlig porrfantasi? Att det alltså mest är ett fenomen i porrfilm producerat av män för män. Som vill tänka "Fan va coolt! Massa brudar som vill bli påsatta anonymt! Win-win!". Medan det i verkligen är cirka noll och inga brudar som skulle drömma om att gåt till nått jävla glory hole. Åtminstone synnerligen få kvinnor.

Lite som med strapons för lesbiska kvinnor. Också i all väsentlighet en porrpryl som lesbiska kvinnor inte skulle få för sig att använda.

För det andra undrar jag stillsamt vad det är för folk som åker ut till Bagarmossen för att gå på erotikmuseum. Låt ju inte direkt som förstahandsvalet för familjeupplevelser. Misstänker att det mest är kåta snuskgubbar som kommer ditt i något slags inbillat hopp om att någon småkåt dam också dyker upp.
Citera
2026-06-05, 09:48
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Är inte glory hole för kvinnor mest någon slags manlig porrfantasi? Att det alltså mest är ett fenomen i porrfilm producerat av män för män. Som vill tänka "Fan va coolt! Massa brudar som vill bli påsatta anonymt! Win-win!". Medan det i verkligen är cirka noll och inga brudar som skulle drömma om att gåt till nått jävla glory hole. Åtminstone synnerligen få kvinnor.

Hade jag ens hört om något "glory hole för kvinnor" hade jag i princip utgått från att det inte alls var en kvinna på andra sidan planket utan en gammal bög som putade med stjärten. Typ som Blindbocksmannen. Vem skulle vara dum nog att gå på en sån grej? Bara smygbögar som faktiskt vet vad det är de doppar i men som förnekar att de vet är min tro.
Citera
2026-06-05, 10:07
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Hade jag ens hört om något "glory hole för kvinnor" hade jag i princip utgått från att det inte alls var en kvinna på andra sidan planket utan en gammal bög som putade med stjärten. Typ som Blindbocksmannen. Vem skulle vara dum nog att gå på en sån grej? Bara smygbögar som faktiskt vet vad det är de doppar i men som förnekar att de vet är min tro.
Ett mer traditionellt glory hole för att få någon sorts avsugning genom en vägg kan nog landa lite hur som helst med vem som är på andra sidan väggen. Eftersom den absolut slående majoriteten av kvinnor så att säga inte tänder så jävligt på den idén så är det väl hyfsat etablerat att glory holes i stort sett bara förekommer i gay communities.

Sen har ju porren försökt framställa det som att jodå, det flockas massa sugvilliga kvinnor i drivor i valfritt glory hole. Det är väl ungefär samma sak med dessa kvinnliga glorhyoles.

För övrigt tänker jag att man lär väl förvisso kunna okulärbesiktiga om det är en bögröv eller en kvinnlig bakdel på andra sidan hålet. Men tror som sagt att hela grejen mest är någon fantasi som endast förekommer i porr.

De flesta kvinnor är inte så fascinerade av att knulla eller suga anonyma kukar på någon sunkig offentlig toalett. Även om det skulle röra sig om enstaka kvinnor som tycker det låter kul så är ju hela grejen rentav livsfarlig för kvinnor. När någon kåt psykopat sparkar upp dörren och tycker att här ska det knullas ordentligt med stryptag och knytnävar. Så det här med kvinnor i glory holes tror jag är ytterst sällsynt.

Tänker vidare att man lär väl vara kvalificerat dum i huvudet om man sticker in kuken i ett jävla hål i väggen. För att hoppas på att inte få den avskuren.
Citera
2026-06-05, 10:16
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Lyssnar man på länken så säger de att det är typ en installation med en gyn.stol bakom en vägg, och där det finns en klocka att ringa i när det får vara nog.

Nej, de skulle väl ha något uppträdande i Kungsan på Nationaldagen med coverband, tror det lockar mer faktiskt.

Haha bara ringa i klockan när det är byte 😂
Citera
2026-06-05, 13:27
Avstängd
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Haha bara ringa i klockan när det är byte 😂

Åh fy fan för att jobba tre-skift på ett sånt bygge.
Citera
2026-06-05, 13:45
Medlem
Bassplays avatar
Gloryhole?

Kan ju stå någon jävel med häcksax på andra sidan

Jaja vi gillar olika grejer och det är ju bra
Citera
2026-06-05, 13:58
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
- - - ...någon sorts avsugning genom en vägg - - -

Samtliga i tråden tar för givet att det ska kn*llas och att ett s k tjeckiskt gloryhole avses..!!?? Porrskadat och misogynt! ...då ett gloryhole fokuserar (helt!) på oralsex borde väl ett "gloryhole för kvinnor" rent tekniskt bestå i att kvinnan trycker upp muffen mot ett ("ovalt" för att man m axlar ska få plats mellan hennes ben!) hål och blir slickad!!!???

Någon som sett hans prylar och kan bekräfta eller dementera?
Citera
2026-06-05, 14:23
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Åh fy fan för att jobba tre-skift på ett sånt bygge.

Haha ja det blir mycket in och ut.
Citera
2026-06-05, 15:34
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Samtliga i tråden tar för givet att det ska kn*llas och att ett s k tjeckiskt gloryhole avses..!!?? Porrskadat och misogynt! ...då ett gloryhole fokuserar (helt!) på oralsex borde väl ett "gloryhole för kvinnor" rent tekniskt bestå i att kvinnan trycker upp muffen mot ett ("ovalt" för att man m axlar ska få plats mellan hennes ben!) hål och blir slickad!!!???

Någon som sett hans prylar och kan bekräfta eller dementera?
Någon i tråden orkade tydligen klicka på länken till inslaget. Där det förvisso aldrig visades men blev förklarat att det var någon slags gyn-stol bakom en vägg med ett hål.

Det kan ju betyda lite vad som helst. Jag misstänker att det möjligen kan röra sig om något fantasiyllt skrytbygge som aldrig använts men friskt vågat i en design som nog inte fungerar.

Tydligen är rätt många av hans prylar skämtprodukter. Vilket jag antar kan röra sig om typ uppblåsbara jättekukar och självlysande kondomer. Så detta glory hole kan ju vara något ambitiöst skämtbygge.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in