Citat:
Ursprungligen postat av
2.3
Vi skulle väl kunna börja med hela NMR som ju inte ens vill prata med andra journalister än de som tycker som de gör. Tittar vi utomland så har vi ju en viss president som inte direkt pratar med all media. Och det finns givetvis fler.
Edit: Det var väl så att de flesta i Tidögänget nobbade ett program för att intervjuaren/programledaren hade uttryckt vänsteråsikter?
Ja, "What about sombody else!", i en debatt om ert agerande. NMR är förstås extremister som er själva. Båda har sin grund i totalitära ideologier. Så det blir ett tydligt mönster där. Ni är samma typ av människor. Skillnaden är väl bara att de är ärliga om det. De pratar inte om mänskliga rättigheter, alla människors lika värde eller demokrati och påstår sig stå bakom det. Medan ni säger det, men agerar inte så. Men då är det väl bättre att vara ärliga och säga att ni vill täppa igen käften på alla som inte tycker som er. För det är väl vad ni vill? Skapa en totalitär stat där bara era åsikter ska få finnas. Ett nytt sovjet.
Du tänker att de inte ville vara med i ett tjafsprogram. Ser inte att det hade med den politiska åsikten att göra. Men om det fanns en viss bias där är det väl förståeligt. Skulle vänstern ställa upp i en sånt program med Nick Alinia med politisk bias som programledare? Till och med jag skulle ha förståelse för att man inte gjorde det då.
Men i grunden handlar det inte om det i den här frågan. Utan om han alls ska få öppna käften i public media. Du kanske ska lyssna på honom. Du kanske kommer att anse att han har rätt i vissa frågor. Så jag har inget emot att vänsterextremister inte vill vara med, ser det som bra, då jag tycker de är barnsliga och det blir en mer jämn fördelning.
Problemet som jag ser det är när man drevar mot att han ska få vara med och som du försöker, genom att t.ex. klistra nazism på honom, utan att kunna motivera det, eller om du ens vet vad nazism faktiskt är. För dig verkar det bara vara att inte tycka som dig. Ett sätt att avhumanisera andra för att försöka tysta deras åsikter. Kanske är ni till och med rädda för att ni måste ifrågasätta era egna åsikter, om ni lyssnar på vad han faktiskt säger.
Men det är bara du som kan svara på varför ni beter er som svin mot de som inte tycker som er eller ifrågasätter era egna åsikter.