2026-06-04, 19:00
  #1
Medlem
Har börjat fått en fuktande styrväxel vid ena damasken på en Volvo V50. Är inte alls mycket men det har börjat fukta. Har någon här prövat använda Omega 917 packningsrekond och upplevt att det hjälpt? Eller förvärras bara ett litet läckage?
Citera
2026-06-05, 02:19
  #2
Medlem
karlgunnars avatar
Lite "fukt" hört till en gammal bil, kolla vätskorna ibland och gå vidare med livet.
Citera
2026-06-05, 06:31
  #3
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Bonden10
Har börjat fått en fuktande styrväxel vid ena damasken på en Volvo V50. Är inte alls mycket men det har börjat fukta. Har någon här prövat använda Omega 917 packningsrekond och upplevt att det hjälpt? Eller förvärras bara ett litet läckage?
Är ju fett innanför damasken och det kan ju krypa en del när damasken börjar bli torr. Så länge det inte droppar nåt skulle jag säga att det är lugnt.
Citera
2026-06-05, 19:12
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Är ju fett innanför damasken och det kan ju krypa en del när damasken börjar bli torr. Så länge det inte droppar nåt skulle jag säga att det är lugnt.

Tack för tipset. Ska kolla det med fettet. Det droppar inget och har inte blivit några droppar i garaget så kan mycket väl vara ett hål i damasken.
Citera
2026-06-05, 20:48
  #5
Medlem
Jag har använt sådan Omega produkt, dock inte i styrväxel.

Jag har använt det på hydraulik i tunga maskiner.

Det brukar bli bättre i alla fall, om inte tätningarna är trasiga, utan att de mest läcker pga de är gamla och då blivit stela.

Blanda inte i föör mycket Omega, då blir tätningarna så mjuka att de läcker pga det istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in