2026-06-04, 22:27
Medlem
Batagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AI-2000
Nick Alinia har blivit inbjuden till SVT's humorprogram IFS - invandrare för svenskar vilket har fått vänstern att gå fullständigt i taket. Paneldeltagaren Julia Frändfors hoppar av programmet, och säsongen, efter att Nick blivit inbjuden.

Vad tycker Flashback om detta? Rätt eller fel att låta alla komma till tals? Finns det en gräns?

Jacob Hagnell på Riks intervjuar Nick Alinia om uppståndelsen.

https://www.youtube.com/watch?v=EJzKrIrLLPo
Citera
2026-06-04, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dagmask
Fick lov att googla killen när detta kom på nyheterna. kollade några klipp på Youtube, vilken stolle...blev illamående av att höra hans snack. vem på svt fick den iden att bjuda in en sådan person. Totalt hjärnsläpp.
och förstår att ingen vill va med i det programmet, då de riskerar att hamna i rättegång om de skulle säga nåt taskigt om Nick
Antar att du även googlade övriga deltagare i panelen och även den före detta programledaren? Eller det passar inte in i din agenda?
Citera
2026-06-04, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Jag menar att trådens rubrik om panik i vänstern, är fånig. Högern har isf haft panik i över 20 år.

Sedan har det väl alltid stått folk fritt att delta i olika sammanhang, eller skita i det. Minns Bengt Westerberg. Han var givetvis inte den första och kommer inte bli den sista.
Nja nu ljuger du, när lämnade en högerpolitiker en debatt eller studio för att det kom in en vänstervriden individ? Har aldrig hänt vad jag vet, däremot händer det ofta att vänstervridna lämnar studion. Du kan inte bara sitta och hitta på saker som passar din agenda. Sympatiserar dock inte med alinia tycker att han är korkad
Citera
2026-06-04, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batagare
Jacob Hagnell på Riks intervjuar Nick Alinia om uppståndelsen.

https://www.youtube.com/watch?v=EJzKrIrLLPo
Självbilden! ”Jag vill inte smickra mig själv men…”
Det här är den bästa dagen i hans liv verkar det som.
Tydligen var det ”oängsligt”, ”högt i tak” och ”trevligt” på SVT.
Citera
2026-06-04, 23:19
Medlem
Batagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockholm-motala
Självbilden! ”Jag vill inte smickra mig själv men…”
Det här är den bästa dagen i hans liv verkar det som.
Tydligen var det ”oängsligt”, ”högt i tak” och ”trevligt” på SVT.

Ja, han och hans Youtube-kanal kommer att bli mer känd i folkdjupet.

https://www.youtube.com/watch?v=BLzK92tqV2I
Citera
2026-06-04, 23:38
Medlem
Opinionsbildare som insinuerar att demokratins principer måste åsidosättas för att ”rädda Sverige” bör man undvika att ge utrymme enligt mig. Tänker även på Henrik Jönsson, den öppensinnige kan lyssna på hans medverkan i publicistklubbens paneldiskussion; hans mål för sitt opinionsarbete är i min mening ett hot mot svensk journalistik, vilket han öppet medger i ovan.
Citera
2026-06-04, 23:45
Medlem
Citat:
Ständigt återkommande vänsterextremister går jättebra eftersom det är en del av klägget. Vidrigt.

Kan vi kritiker inte kräva nåt alls av SVT? Massanmäla? Varför ska bara vänsterextrema få vara med och påverka?

Fy fan

Ja så är det
Anmäla och hjälp till att rekrytera folk till rätt politiska partier

Samt slå ner en vänsterpartist
Citera
2026-06-04, 23:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av r4ch3lhegarty
Alltså han passar ju inte ens in i programmet? Han är inte bara högerextremist utan han är tråkig och deprimerande också.

Vad är det som är högerextremt? Ge mig 1 sak tack
Citera
2026-06-05, 00:17
Medlem
AI-2000s avatar
Vänstern är extremt bra på att begå koordinerade drev. Varenda media hakar på deras lögner och vinklingar, varenda gång.

Förstår inte hur Nick orkar bli såhär mobbad hela tiden.
Citera
2026-06-05, 00:18
Medlem
AI-2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Varför är han så kort? Någon sjukdom som gjort att han är kort som en dvärg?

Här har vi klassiska IQ-fiskmåsvänster. Inget vettigt argument, bara tar den lägst hängande frukten och tror att man är smart.
Citera
2026-06-05, 00:32
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Vänstern är extremt bra på att begå koordinerade drev. Varenda media hakar på deras lögner och vinklingar, varenda gång.

Förstår inte hur Nick orkar bli såhär mobbad hela tiden.

Detta är givetvis spekulativt, oavsett om Nick förstår det eller inte.

Det är ofta den som utsätts för smutskastning och förtryck från kollektivet som gradvis kan vinna mark.

Anledningen är att människor, trots sina ideologiska eller politiska övertygelser, också påverkas starkt av medkänsla och sympati för den som befinner sig i ett underläge.

Detta kan exempelvis observeras i Sverigedemokraternas politiska framgångar.

Partiet har kallats nazistiskt, rasistiskt och främlingsfientligt. Trots dessa anklagelser, och trots angreppen från det dominerande politiska och mediala etablissemanget, har partiet fortsatt att växa och nå betydande framgångar.

Det illustrerar den potential som medlidande och sympati kan ha för den som uppfattas som den svagare parten. Det är medlidandet för offret av mobbaren, för den som står ensam mot en större grupp, som kan väcka människors stöd och lojalitet.

Extra effektivt blir det när "offret" uppvisar en stark psykologisk motståndskraftighet mot förtryck eller mobbning, det inspirerar.

Detta gäller specifikt Nick, eftersom han är den som befinner sig i ett underläge och samtidigt uppvisar en stark psykologisk motståndskraft gentemot dem som attackerar honom.

I en mycket uråldrig nordisk arketypisk struktur skulle Nick kunna beskrivas som en "bärsärk".

Ju fler angrepp han utsätts för och ju fler sår han ådrar sig, desto starkare blir han. Det är en något ironisk men samtidigt underhållande tanke eftersom han är av italienskt ursprung.
Senast redigerad av particulum1 2026-06-05 kl. 01:22.
Citera
2026-06-05, 00:52
Avslutad
Han jämförs med och är till och med värre än fryshusskinheadsen enligt Expressens Hynek Pallas. Texten är totalt infantil.

Vänstern är så in i h-lvete barnsliga med sina drev. Det är just den barnsligheten som fördärvat Sverige.

HOW DARE YOU!!!!!11!

Osman och Frändfors och alla professionella gråterskor på en gång.

Man bah ah, om skattefinansierade SVT böjer sig för helt osakliga drev är Sverige inte en demokrati.

Vad är de rädda för? En ostraffad snubbe som är ute på gatan med en kamera och ställer frågor som han lägger ut på YT. Det är ju fullkomligen livsfarligt att han ska få säga sin mening tydligen.

Då blir iaf jag nyfiken på vad som han säger som är så förskräckligt.

SVT har ett Public Service uppdrag om mångfald och folkbildning, det vore att bryta mot det att inte låta Nick komma till tals av de anledningar som angetts hittills imo.

Sen är det bra om alla kommer ihåg det här kroppshånet mot Alinia. Det är OK att kroppshåna folk nu.

Osman och Frändfors t.ex. är lite mörka under ögonen. Vad väger de egentligen?
Senast redigerad av VivaLaMusica 2026-06-05 kl. 01:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in