2026-06-04, 21:29
  #1033
Medlem
Snubchurps avatar
Det enda hoppet står i att Sverige tänder till likt de sista matcherna i kvalet och gör riktigt bra matcher när det väl gäller. Annars är kört.
Citera
2026-06-04, 21:30
  #1034
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanetCaravan
Göken ville inte ta den där intervjun. Sjukt obekväm.

Tycker alltid han är obekväm.
Han känns alltid väldigt reserverad och bjuder aldrig på sig själv.
När man ser Arsenal fira så är inte Gyökeres riktigt med och håller sig lite utanför.
Vet inte om det bara är jag som tycker det är så.
Citera
2026-06-04, 21:30
  #1035
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Har sett Nordfeldt en del i allsvenskan och han har givetvis samma spelstil i landslaget
han står alltid kvar på linjen som en handbollsmålvakt. Även vid inlägg och hörnor gör han detta,
står med hällarna på mållinjen istället för att vid läge gå ut och plocka bollen. Han skall fan inte stå i VM

Sen bör Daniel Svensson spelat sig ur 11:an.. Bergval och Gudmundsson & Ali babba var okej idag
Citera
2026-06-04, 21:31
  #1036
Medlem
skogsburkans avatar
Lite för-VM känsla matchen Frankrike - Ivorykusten. Betydligt högre tempo och spelglädje.
Citera
2026-06-04, 21:35
  #1037
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Lite för-VM känsla matchen Frankrike - Ivorykusten. Betydligt högre tempo och spelglädje.

Ferran Torres gav Spanien ledningen mot Irak, men vänsterbacken Doski kvitterade med ett distansskott:

https://www.flashscore.com/match/football/iraq-K8aAGt6r/spain-bLyo6mco/summary/lineups/?mid=4E3Spdio
Citera
2026-06-04, 21:37
  #1038
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Ferran Torres gav Spanien ledningen mot Irak, men vänsterbacken Doski kvitterade med ett distansskott:

https://www.flashscore.com/match/football/iraq-K8aAGt6r/spain-bLyo6mco/summary/lineups/?mid=4E3Spdio

Ja såg nyss dom också spelar. Sitter funderar på om någon i Frankrike har ursprung i Elfenbenskusten. Matchen spelas i Nantes en del N ordet med orange tröjor på läktarna. Dom lär inte åkt flyg över ett stort världshav för att se matchen.
Citera
2026-06-04, 21:39
  #1039
Medlem
outback4s avatar
Håller med Lagerbäck, varför inte spela en träningsmatch i Nordamerika? Varför spela sista matchen i snålblåst i Stockholm medc13+? Vi möter dessutom Tunisien i första matchen...inte Kanada
Citera
2026-06-04, 21:44
  #1040
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Håller med Lagerbäck, varför inte spela en träningsmatch i Nordamerika? Varför spela sista matchen i snålblåst i Stockholm medc13+? Vi möter dessutom Tunisien i första matchen...inte Kanada

Mycket märkligt upplägg, lät på källström som att ´´så får spelarna vara hemma i Sverige efter långa säsonger.
Citera
2026-06-04, 21:44
  #1041
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
Tycker alltid han är obekväm.
Han känns alltid väldigt reserverad och bjuder aldrig på sig själv.
När man ser Arsenal fira så är inte Gyökeres riktigt med och håller sig lite utanför.
Vet inte om det bara är jag som tycker det är så.

Just av den anledningen det här landslaget inte går att tycka om.

De är reserverade, gnälliga och ser media som sina fiender i allt. Paranoia kombinerat med att de är genuint dåliga gör att landslaget framstår som helt frånkopplat folket de ska representera.

De verkar tro att de representerar sig själva snarare än sitt land och att alla krav från supportrarna är av ondo. De har konstant taggarna utåt och den känslan har funnits kvar sen Janne Andersson mot slutet blev så jävla oskön och osympatisk.
__________________
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2026-06-04 kl. 21:49.
Citera
2026-06-04, 21:44
  #1042
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Albin var bra. Gillade honom och hans sätt att driva med bollen. Hjalmar Ekdal måste fått sin plats via förbundet på något sätt. Kanske Källström eller Larsson som fixat in honom pga familjebanden?

Det är Lennart som tjatat in honom, kör med sin dryga journalistikstil. Att hjalle inte håller på den här nivån såg vi sista 30 sekunderna, det var nog.
Citera
2026-06-04, 21:45
  #1043
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Ja såg nyss dom också spelar. Sitter funderar på om någon i Frankrike har ursprung i Elfenbenskusten. Matchen spelas i Nantes en del N ordet med orange tröjor på läktarna. Dom lär inte åkt flyg över ett stort världshav för att se matchen.

Har dålig koll på vilka ursprungsländer de svarta spelarna (90% av truppen?) i Frankrike har. Man skulle ju kunna argumentera att genom att fransoserna lägger beslag på dem berövar dessa slavprofitörer, kolonialherrar och utsugare afrikanska nationer en hel del slagstyrka i fotboll. Kanske det finns någon marxist som framställt det så...och det finns väl en sanningskärna i det. Vart folk på sin plats vore bättre.
Citera
2026-06-04, 21:48
  #1044
Medlem
Potter:

Mycket var possitvit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in