2026-06-04, 19:59
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Måste man inte vara över 60 år i gåfotboll?
Tror att det är ok om man är förståndshandikappad också.
Citera
Medlem
Nadishodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Detta är nog bland det sämsta jag sett ett svenskt landslag prestera. Och då tänker jag inte bara på grova individuella misstag utan hur de agerar med och utan boll som lag. Det känns som de är vilsna och inte alls hänger ihop...

Nja, det har sett ut såhär i ett par år nu med dubbla förluster mot Kosovo och även Luxemburg. Obegripligt att ingen lyckas göra ett lag av en massa spelare som är aktiva i Europas toppligor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AccuratePeer
I vanlig ordning en helt värdelös insats. Jag var ändå ganska hoppfull inför VM då Japan kommer sakna både Mitoma och Minamino. Dessvärre verkar vi sakna ett grundligt spel. Kan vi inte ens göra jobbet hemma mot Grekland tror jag inte ens vi kommer ta poäng från gruppens slagpåse Tunisien.
Japan är dock mycket mer än Mitoma och Minamino.
Citera
Medlem
SPORTNERD888s avatar
Tidernas bortkastning av en svensk generation har varit i full gång flera år nu
Citera
2026-06-04, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Den här generationen landslagsspelare är så otroligt svåra att tycka om.

De verkar inte sakna vilja, ryggrad eller pannben och skrattar och förlöjligar media och supportrar som vädrar missnöje.

Hoppas de torskar samtliga matcher i VM. Klarar inte av VNL som kapten alltså. Han är en sån jävla mjukglass och verkar genuint sakna självinsikt och självkännedom.
Är beredd att hålla med. Jag hade sett fram emot VM men nu känns det mest som att jag hoppas på att laget blir straffade hårt i varenda match och får åka hem med ett VM-fiasko i bagaget.
Citera
Medlem
PlanetCaravans avatar
Ett Grekland som inte ens har nånting att träna inför. Kommer till vår nationalarena och våldtar oss.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Så du menar att Nordfeldt klatönta sig vid målet och att Olsen tagit den? Du är fan besatt av att vilja sätta mig "på plats" med en sån kommentar
man behöver ju inte ens anstränga sig
Citera
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Tror att det är ok om man är förståndshandikappad också.

Fast de har en egen serie!
Citera
2026-06-04, 20:01
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixten00
Sverige saknar en väsentlig del i försvarsspelet. Varför sätter man ingen, ingen, press på Grekland i försvaret?

Svenskarna betraktar det som osportsligt?

Blockpress kanske är ett förbjudet ord.

Jag är förundrad över den defensiva tafattheten mot Norge och denna första halvlek mot Grekland.

Mittfältarna hjälper ju inte mittbackarna genom att springa runt benen på dem, de måste upp några meter och störa varje hot.
Citera
2026-06-04, 20:01
Medlem
Kedoxs avatar
U21 torskade nyss mot Finland.
Citera
2026-06-04, 20:02
Medlem
BombaySaphires avatar
Jag tror att Sverige bara mörkar sin toppform nu. Jag hoppas…
Citera
2026-06-04, 20:02
Medlem
AccuratePeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seolseol
Japan är dock mycket mer än Mitoma och Minamino.

Jag vet. Men dessa har burit stora delen av deras offensiv i kvalet. Minamino har varit deras bästa poängspelare och tillsammans med Mitoma är de två blytunga avbräck. Jag ville gärna tro att det skulle öka våra chanser…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in