2026-06-04, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stearin1
Nu vet jag inte vad som ligger bakom Saras engagemang i frågorna, men några saker har fått mig att fundera.

SN skrev på Dumpen/i Dumpens Facebookgrupp att hon redan som liten kunde säga ifrån när en släkting på en släktmiddag var rasistisk mot henne, och att hon då var under 13 år. Det fick mig att fundera över hur den bilden går ihop med den utsatthet hon senare beskrivit. Människor reagerar naturligtvis olika i olika situationer, men jag kan ändå inte låta bli att reflektera över kontrasten.

En annan sak som fått mig att fundera är att SN på Dumpen ofta lagt ut bilder på sig själv där hon, åtminstone enligt min uppfattning, verkar vilja framstå som så attraktiv som möjligt. Det är i sig inget konstigt alls, men det bidrar till vissa frågor hos mig kring hur hon vill presentera sig offentligt.

Sedan lade hon ut ett ljudklipp där en man trodde att hon var prostituerad. När SN frågade hur mycket han var villig att betala för hennes tjänster svarade han "en tusenlapp", varpå hon sade att det var ganska dåligt betalt. Jag reagerade på det eftersom jag spontant hade förväntat mig en annan typ av reaktion från någon som beskrivit prostitution som något mycket negativt och traumatiskt. Det behöver naturligtvis inte betyda någonting särskilt, men det fick mig att reflektera.

Det är sådana saker som sammantaget fått mig att fundera. Jag kan mycket väl ha fel, men vissa delar framstår för mig som svåra att få att gå ihop.

Även vissa saker Sjöberg sagt tycker jag är intressanta att diskutera. Han har bland annat sagt att tjejer runt 15 år är färdigutvecklade, samtidigt som han är mycket kritisk mot män som söker kontakt med tjejer i den åldern. För mig framstår det som två ståndpunkter som är värda att diskutera tillsammans.

Jag har också sett personer som menar att hans egna erfarenheter som ung kan påverka hur han ser på den här typen av frågor i dag. Om det stämmer eller inte vet jag inte, men det är ett resonemang som förekommer. Oavsett vilket råder det ingen tvekan om att det han själv utsatts för som ung var mycket allvarligt.

Men det är ändå frågor jag funderar över.

Sjöberg va känd för att ragga på tonårstjejer när han va i 30 års åldern. Det vet man om man hängde i Göteborg på den tiden. Han gillar lammkött även nu är det är väl rätt uppenbart.Samtidigt ska han nu vara ett gott exempel med dumpen.

Gällande Sara jag tror inte hon hamnade i drogmissbruk pga prostution utan att hon hamnade där för att finansiera sitt drogmissbruk som hon hade sedan tidigare. Men i media är hon ett offer.Lite denna känslan får jag ändå.

De flesta unga tjejer har inga problem att ligga med äldre killar, tycker det bara spännande när de väl är i sin hög fertila ålder. Däremot när de är 40+ kommer de fram som ”överlevare”
Citera
2026-06-04, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
En sekt fungerar enligt väldigt specifika, psykologiska principer. Det spelar ingen roll om det handlar om att dricka suspekt saft i en djungel i Burma eller att swisha pengar till ett privat aktiebolag på nätet - mekanismerna är exakt desamma:

Vi mot Dom-mentality: Sekten skapar en skarp gräns. Antingen är du med dem till 100 %, eller så är du "en av gäddorna" eller en "pedofilförsvarare". Det finns inga gråzoner. Om du så mycket som andas ett logiskt argument (som att läsa innantill i lagboken), blir du omedelbart attackerad och utstött.

Det ofelbara ledarskapet: Ledarna (i det här fallet Patrik och Sara) kan aldrig ha fel. När åklagare kastar deras material i papperskorgen för att det inte håller juridiskt, så beror det aldrig på att Dumpens metoder är värdelösa. Nej, då är det systemet det är fel på. Domstolarna är korrupta, lagarna är "oklara" och det är synd om Patrik och Sara. Sekten köper bortförklaringarna varje gång.

Inget svetsar samman en grupp så mycket som en gemensam fiende.

Det absolut roligaste i hela den här kråksången är hur de här 322 000 personerna på fullaste allvar tror att de är de "vakna" som ser sanningen. De sitter i sin helt egna, hårt filtrerade bubbla där de blockerar alla som ställer kritiska frågor, samtidigt som de anklagar resten av samhället för att leva i en masspsykos.

När folk gör ett riggat rollspel eller en AI-text till en absolut sanning, då har de slutat tänka själva.

Vi människor är flockdjur och vår hjärna är hårdkodad för att söka social acceptans. När en person går in på dumpens sida och ser ett inlägg, reagerar de först med en stark känsla - ilska och avsky. Det är en primitiv överlevnadsreflex.

När de sedan skriver en hatisk kommentar eller trycker på gilla-knappen, händer något i hjärnans belöningssystem. De får en omedelbar dusch av dopamin eftersom de känner att de gör något viktigt och "gott". De upplever att de tillhör ett moraliskt elitförband som räddar barn och den rättrådiga ilskan blir i praktiken ett beroendeframkallande rus. Hjärnan älskar att känna sig överlägsen.

När en individ kliver in i en anonym eller semianonym grupp på 322 000 människor, monteras det personliga ansvaret ner.

Hjärnan slutar tänka: Vänta nu, är den här AI-texten verkligen äkta? Vad säger lagboken? I stället ställer den om till flockbeteende: Alla andra skriker, då måste jag också skrika. Det egna kritiska tänkandet läggs i dvala eftersom det kräver för mycket energi att gå emot strömmen. Att ställa en logisk fråga innebär att man riskerar att bli utstött ur flocken och det är hjärnans absolut största skräck.

När strömbrytaren väl har slagit om då börjar den digitala sekten manipulera personens verklighetsuppfattning:

Hjärntvätt genom upprepning: Om du matas med samma typ av riggade rollspel och domedagsretorik tio gånger om dagen, börjar hjärnan till slut uppfatta det som en statistisk sanning.

Hotet utifrån: Sekten intalar dem att alla utanför bubblan - polisen, åklagarna, domstolarna och de som efterfrågar bevis – är "pedofilförsvarare" eller korrupta idioter.

Hjärnan blir helt enkelt kidnappad av en blandning av primitiv ilska, grupptryck och ett billigt dopaminrus. De slutar se enskilda människor, logik eller juridik; allt de ser är de etiketter som sekten har lärt dem att klistra på omvärlden.

Därför sväljer dumpenanhängarna allt med hull och hår.
Det är precis så det är som du beskriver. Jag var in och läste idag på dumpens kommentarer och många skriver exakt det som S och P har skrivit vid tidigare inlägg. Det är EXAKT så här en Sekt fungerar. Det var bla såhär häxbränningar fungerade för längesen. Dumpen skrämmer mig på riktigt.
Citera
2026-06-04, 14:48
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Det är precis så det är som du beskriver. Jag var in och läste idag på dumpens kommentarer och många skriver exakt det som S och P har skrivit vid tidigare inlägg. Det är EXAKT så här en Sekt fungerar. Det var bla såhär häxbränningar fungerade för längesen. Dumpen skrämmer mig på riktigt.
Dumpen SKA vara skrämmande.
Citera
2026-06-04, 14:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ollesompratar
Sjöberg va känd för att ragga på tonårstjejer när han va i 30 års åldern. Det vet man om man hängde i Göteborg på den tiden. Han gillar lammkött även nu är det är väl rätt uppenbart.Samtidigt ska han nu vara ett gott exempel med dumpen.

Gällande Sara jag tror inte hon hamnade i drogmissbruk pga prostution utan att hon hamnade där för att finansiera sitt drogmissbruk som hon hade sedan tidigare. Men i media är hon ett offer.Lite denna känslan får jag ändå.

De flesta unga tjejer har inga problem att ligga med äldre killar, tycker det bara spännande när de väl är i sin hög fertila ålder. Däremot när de är 40+ kommer de fram som ”överlevare”

Sedan säger många på Dumpen att kvinnor är smartare, att det är därför 20% av sexförövarna mot barn är kvinnor men så få kvinnor på Dumpen... Dom vill inte få fast kvinnor öht. Bara att titta på TikTok (nu tittar jag inte på TK så mycket) där 40+ kvinnor postar thirst-traps, och inte gör hon det för Ove 47 som är jämnårig med henne... Finns hur många sätt som helst som dumpen skulle kunna få fast kvinnliga pedos. Det naturliga är att Wilmer 23 och Emma 15 är tillsammans, men Ingabritt 47 vill ha Wilmer så då blir det som det blir med pedohysterin.
Citera
2026-06-04, 15:14
Medlem
-Hengpung-s avatar
Citat:

Detta är känt bland de flesta som var med i partysvängen i Göteborg på 90-talet. Patrik dras till unga tjejer, så är det. Om han inte är pedofil så är han åtminstone hebefil. Det hade lika gärna kunnat vara Patrik som dyker upp på en sexträff med 13-åriga Maja.
Citera
2026-06-04, 16:29
Avslutad
Citat:

Det man ser framför sig i de flesta fallen är olyckliga, avundsjuka människor som ropar: 'Sluta dejta, sluta vinna!'
Citera
2026-06-04, 16:35
Bannlyst
Citat:
Sedan säger många på Dumpen att kvinnor är smartare, att det är därför 20% av sexförövarna mot barn är kvinnor men så få kvinnor på Dumpen... Dom vill inte få fast kvinnor öht. Bara att titta på TikTok (nu tittar jag inte på TK så mycket) där 40+ kvinnor postar thirst-traps, och inte gör hon det för Ove 47 som är jämnårig med henne... Finns hur många sätt som helst som dumpen skulle kunna få fast kvinnliga pedos. Det naturliga är att Wilmer 23 och Emma 15 är tillsammans, men Ingabritt 47 vill ha Wilmer så då blir det som det blir med pedohysterin.

De hänger dessutom inte ut någon över 23 eller var det var. Det är precis lika olagligt för 21 åring för sex med någon som är en 14 som det är för någon som är 62 att göra det med någon som skulle vara 14. Båda kan vara precis lika manipulativa men dumpen väljer bara att hänga ut den äldre för att detta är vad de retar sig på.
Citera
2026-06-04, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Detta är känt bland de flesta som var med i partysvängen i Göteborg på 90-talet. Patrik dras till unga tjejer, så är det. Om han inte är pedofil så är han åtminstone hebefil. Det hade lika gärna kunnat vara Patrik som dyker upp på en sexträff med 13-åriga Maja.

Han har bara offentligt höjt sin lägsta ålder till 18 eller om det är 20 för att det ska låta bra. Fast innerst inne så är han precis samma man som han var på 90 talet.
Citera
2026-06-04, 18:11
Medlem
Citat:
Nu vet jag inte vad som ligger bakom Saras engagemang i frågorna, men några saker har fått mig att fundera.

SN skrev på Dumpen/i Dumpens Facebookgrupp att hon redan som liten kunde säga ifrån när en släkting på en släktmiddag var rasistisk mot henne, och att hon då var under 13 år. Det fick mig att fundera över hur den bilden går ihop med den utsatthet hon senare beskrivit. Människor reagerar naturligtvis olika i olika situationer, men jag kan ändå inte låta bli att reflektera över kontrasten.

En annan sak som fått mig att fundera är att SN på Dumpen ofta lagt ut bilder på sig själv där hon, åtminstone enligt min uppfattning, verkar vilja framstå som så attraktiv som möjligt. Det är i sig inget konstigt alls, men det bidrar till vissa frågor hos mig kring hur hon vill presentera sig offentligt.

Sedan lade hon ut ett ljudklipp där en man trodde att hon var prostituerad. När SN frågade hur mycket han var villig att betala för hennes tjänster svarade han "en tusenlapp", varpå hon sade att det var ganska dåligt betalt. Jag reagerade på det eftersom jag spontant hade förväntat mig en annan typ av reaktion från någon som beskrivit prostitution som något mycket negativt och traumatiskt. Det behöver naturligtvis inte betyda någonting särskilt, men det fick mig att reflektera.

Det är sådana saker som sammantaget fått mig att fundera. Jag kan mycket väl ha fel, men vissa delar framstår för mig som svåra att få att gå ihop.

Även vissa saker Sjöberg sagt tycker jag är intressanta att diskutera. Han har bland annat sagt att tjejer runt 15 år är färdigutvecklade, samtidigt som han är mycket kritisk mot män som söker kontakt med tjejer i den åldern. För mig framstår det som två ståndpunkter som är värda att diskutera tillsammans.

Jag har också sett personer som menar att hans egna erfarenheter som ung kan påverka hur han ser på den här typen av frågor i dag. Om det stämmer eller inte vet jag inte, men det är ett resonemang som förekommer. Oavsett vilket råder det ingen tvekan om att det han själv utsatts för som ung var mycket allvarligt.

Men det är ändå frågor jag funderar över.

När du beskådat dessa idioter ett tag kommer du snart att inse att dom svarar de som låter bäst för stunden det finns ingen röd tråd. SN har definitivt inte varit utsatt och knappast Patrik heller det är efterhandskonstruktioner för att tigga swish och sympatipoänger.

SN har ju även lagt ut ljud på övergreppsmaterial på twitter. När har hon varit kritisk mot prostitution? Det enda jag har sett henne säga gällande de var på FB något år innan dumpen då hon mer eller mindre tyckte att man skulle få välja själv om man ville prostituera sig, att det nödvändigtvis var något dåligt, och att hon hellre jobbat som hora än att ha ett vanligt jobb?

Med andra ord, det här är människor som lever på att manipulera idioter att ge dom swish, det är helt naturligt att saker och ting inte går ihop för något som klarar av att tänka.
Citera
2026-06-04, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
När du beskådat dessa idioter ett tag kommer du snart att inse att dom svarar de som låter bäst för stunden det finns ingen röd tråd. SN har definitivt inte varit utsatt och knappast Patrik heller det är efterhandskonstruktioner för att tigga swish och sympatipoänger.

SN har ju även lagt ut ljud på övergreppsmaterial på twitter. När har hon varit kritisk mot prostitution? Det enda jag har sett henne säga gällande de var på FB något år innan dumpen då hon mer eller mindre tyckte att man skulle få välja själv om man ville prostituera sig, att det nödvändigtvis var något dåligt, och att hon hellre jobbat som hora än att ha ett vanligt jobb?

Med andra ord, det här är människor som lever på att manipulera idioter att ge dom swish, det är helt naturligt att saker och ting inte går ihop för något som klarar av att tänka.
För att inte glömma att hon anlitade en prostituerad för att ta nakenbilder men att de aldrig skickat nakenbilder två saker hon sa till Aftonbladet.

Anlita prostituerad och utnyttja denne var inga problem då. För att sedan få sprida dess nakenbilder på internet dessutom avbildad som naket barn upp till.
Citera
2026-06-04, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Dumpen SKA vara skrämmande.
Du missar hela poängen. Jag skiter I gäddorna, det är Dumpen och deras facebook grupp jag pratar om.
Citera
2026-06-04, 19:48
Medlem
Citat:
De hänger dessutom inte ut någon över 23 eller var det var. Det är precis lika olagligt för 21 åring för sex med någon som är en 14 som det är för någon som är 62 att göra det med någon som skulle vara 14. Båda kan vara precis lika manipulativa men dumpen väljer bara att hänga ut den äldre för att detta är vad de retar sig på.

Det är för att när detta med kåt fjortis online som "gillar äldre" inträffar i verkligheten så handlar det uteslutande om nån vältränad snygg 22-åring som läser på typ Handels, aldrig en mjällmorfar med chipstuttar som Dumpen försöker banka in i svenska folket (och delvis lyckas).

Efterblivna går på det, samma sak med pedofilmammorna som chattar online och plötsligt finns tjockisen bara där och mamman blir jätteglad över att han vill våldföra sig på hennes bebis, har aldrig existerat och kommer aldrig att existera. Ja det finns narkomaner som skulle "sälja sin mamma" men sos hade tagit bebisen långt innan.

Att gubbarna försöker har Dumpen rätt i men det är en sån absurd och disrespect mot hela mänskligheten, naturen mm och Dumpen vill så in i helvete stå där med sin gloria på huvudet och bli årets Eldsjälar, prova igen nästa år men nja. Pedofilerna finns i barnens fysiska närhet och dom blir knappast uppraggade online ala Dumpen style, jävla dumheter.

Synd bara att Sara är så jäkla fin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in