2026-06-04, 11:08
Medlem
https://www.tv4play.se/program/92464d7bf9f8b3a8ec44/kalla-fakta-sd-fixaren

Citat:
En läcka med dokument avslöjar fiffel med bokföring och skattepengar inom Sverigedemokraterna.

Citat:
Hon är fixaren som hamnat i konflikt med partiet och nu vill att sanningen ska komma fram. Hennes material är omfattande och avslöjar fiffel med bokföring och skattepengar. Kalla faktas granskning ger en unik inblick i hur pengar hanteras i Sveriges näst största parti Sverigedemokraterna.

Vad gissar flashback att påverkan på valet kommer bli?

Det verkar vara samma reporter som granskade SD:s trollfabrik.

Premiär 2026-06-08
Senast redigerad av buffalo3tys 2026-06-04 kl. 11:10.
Citera
2026-06-04, 11:11
Medlem
BombaySaphires avatar
Nu är en politiska propagandan i svensk media igång inför valet.
Citera
2026-06-04, 11:22
Medlem
Ja, det märks att det är valår! Tur man inte längre har några känslor investerade i den fars som demokraturen Sveuropa är. Från höger till vänster är de lika goda kålsupare och fifflare allihop.
Citera
2026-06-04, 11:23
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Nu är en politiska propagandan i svensk media igång inför valet.

De tar nog upp saker som skett, det tror jag. Men de sätter naturligtvis igång och letar och gräver under varanda sten innan valen. Och saker de redan har sparar de nog gärna på om de kan så det kan släppas lagom till valet.

Och på det extra många reportage om miljöproblem varvat med flyktingsnyft. Men det är ju några månader kvar till valet så det kommer garanterat bara bli mer och mer ju närmre vi kommer.
Citera
2026-06-04, 11:31
Medlem
MarcoStars avatar
Blir intressant att se vad SD har fifflat med nu då. Det har länge ryktats om Åkessons spelmissbruk.

Korruptionen har verkligen ökat under Tidö-regeringen, men det har främst varit fokus på moderaternas mutpengar, kompisrekryteringar, otillbörliga aktieaffärer och statsministerns vansinniga shopping för skattemedel.
Citera
2026-06-04, 11:42
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Som jag alltid sagt, upplyfta människor har till uppgift att bära era synder åt er.
Så dom gör det ni gör.
Fuskar och stjäl och antastar barn .
Citera
2026-06-04, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
De tar nog upp saker som skett, det tror jag. Men de sätter naturligtvis igång och letar och gräver under varanda sten innan valen. Och saker de redan har sparar de nog gärna på om de kan så det kan släppas lagom till valet.

Och på det extra många reportage om miljöproblem varvat med flyktingsnyft. Men det är ju några månader kvar till valet så det kommer garanterat bara bli mer och mer ju närmre vi kommer.
Menar du på något sätt att rapporteringen är felaktig?
Citera
2026-06-04, 12:56
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
https://www.tv4play.se/program/92464d7bf9f8b3a8ec44/kalla-fakta-sd-fixaren

Vad gissar flashback att påverkan på valet kommer bli?

Det verkar vara samma reporter som granskade SD:s trollfabrik.

Premiär 2026-06-08

Jimmie Åkesson har ju flera privata bolag som drar in pengar på allt möjlig skit så det är bra att det granskas!
Citera
2026-06-04, 13:47
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkonkungen
Menar du på något sätt att rapporteringen är felaktig?

Nä, då missförstod du mig, jag beklagar om jag var otydlig. Det har säkert skett, rapporteringen är nog helt korrekt, det utgår jag rimligen från.

Vad jag skrev var att det brukar dyka upp många negativa nyheter om just SD, och i viss mån om andra borgliga partier, just före valen. Inte för att de hittar på saker som inte skett utan för att de antingen gräver lite extra just då eller för att de väntar med att släppa det till före valen.
Citera
2026-06-05, 00:24
Medlem
nittonhundrafyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Nä, då missförstod du mig, jag beklagar om jag var otydlig. Det har säkert skett, rapporteringen är nog helt korrekt, det utgår jag rimligen från.

Vad jag skrev var att det brukar dyka upp många negativa nyheter om just SD, och i viss mån om andra borgliga partier, just före valen. Inte för att de hittar på saker som inte skett utan för att de antingen gräver lite extra just då eller för att de väntar med att släppa det till före valen.

Om det ska stämma fullt ut så kan ju inte granskningen publiceras i början av juni? Det här kommer ju vara helt bortglömt om tre månader?
Citera
2026-06-05, 00:24
Avstängd
Sd Skulle Aldrig Göra Nåt, Det är Bara Smutskastning Kampanj, Att Riksdagsledamöter Springer Omkring Med Järnrör Och Att åkesson Hänger Med Danska Mc Gäng Ledare är Fejk News, Katja Nyberg är Oskylidg Det Finns Ings Pedofiler I Sd, Majlriteten Från Sd är Inte Från Skåne Där Samtliga är Inavlade Och Hatar Svenskar, Ja Jag är Ironiskt
Citera
2026-06-05, 04:28
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nittonhundrafyra
Om det ska stämma fullt ut så kan ju inte granskningen publiceras i början av juni? Det här kommer ju vara helt bortglömt om tre månader?

Precis, det skulle nog få mer effekt om det kom ut om först ett par tre månader. Men de började väl gräva nu och fann det direkt och ville inte vänta med stt publicera det. Men ta det lugnt det kommer garanterat fler negativa nyheter om dem fram till valet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in