Citat:
Ursprungligen postat av
Juggenaut
Fattar inte vad problemet är med dessa kontroller. Har kört över till Danmark flera gånger fram och tillbaka och sällan blir man kontrollerad. Det är väl stickkontroller bara?
Svenskarna är kanske försiktigare. Tyska gränspolisen kollar nästan alltid pass vid inresa, både från Danmark och Österrike (ev även vid färjorna från Sverige) och avvisar dem som saknar giltiga handlingar. Danskarna är väl nånstans mittemellan i hur strikta de är.