2026-06-04, 09:44
Avstängd
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Om du ser reglerna som "regler" så kommer du troligen att få problem med din hyresvärd.

Men nu har du gått tillbaka i konversationen. Det där har vi redan pratat om. Du skrev om regelbundet duschande och att leva som vanligt på natten. Inte en dusch, som du skriver nu.
Jag har också redan förklarat om varför du inte hittar någon normal person i vräkningsrullarna.
Skall jag verkligen behöva skriva det en gång till?

Den här konversationen leder ingenstans eftersom du går bakåt och inte framåt.
Jag tackar för mig.

Jag menade inte EN enda dusch. Jag har hela tiden pratat om helt normalt beteende. En normal dusch tar 5-10 min. Jag har duschat hundratals gånger mitt i nätterna och aldrig hört ett knyst om det. Samma sak är det med att gå på toaletten och laga mat. Det är inga som helst problem att göra detta dygnet runt.

Sen är jag en rimlig människa som inte gör onödigt mycket ljud på nätterna precis som alla normala människor.
Citera
2026-06-04, 10:50
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
I den konversation du hoppade in i så var det regelbundet duschande som diskuterades.

Men suck. Jag kommenterade hur regeln är skriven. Tycker du själv att undvika är samma ord som helt förbjudet? Nu när det är sommar kommer många hem runt 23 (de som har lov eller semester) och är genomsvettiga och duschar. Tror knappt någon bryr sig, för sommaren är så. Människor är rätt flexibla.

De flesta har inte ens någon regel om vad man får göra. Våra regler säger bara att man ska ta extra hänsyn efter klockan 22 och ha det så tyst som det går. Våra tidigare regler var omöjliga att följa, tror folk klagade så de ändrades. Det stod att det skulle vara helt tyst i lägenheterna och i trapphuset på dagen. Efter 22 skulle det vara ännu tystare. (Tystare än helt tyst alltså.) Stod också att det måste vara helt tyst utanför huset, vilket folk i huset ju inte har makt över.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in