Citat:
Ursprungligen postat av
gofigur
Du får vara tydligare om någon ska se din poäng.
Mycket otydligt i Wiki
https://sv.wikipedia.org/wiki/Nick_Alinia
Alinia profilerar sig på den politiska högerkanten med skarp kritik mot etablerad massmedia, vänsterliberalism, och ett förfall av samhället. Han driver ofta frågor som rör migration, motstånd mot Pride- och HBTQ-aktivism samt traditionella könsroller.
Är han positiv till det fetade?
Alinia har varit involverad i flera uppmärksammade rättsprocesser gällande förtal, och tryckfrihetsmål.
Vilka har han förtalat?
Halmgubbar. Jag har aldrig påstått eller antytt att jag är vare sig positivt eller negativt inställd till Alina och hans åsikter i dom frågor han driver. Det samma gäller hans motståndare och deras åsikter. Men du har rätt, det framstår som en halv tanke.
Säg att det är fotbollsmatch i stan och ena lagets supportrar eldar upp möblerna på en uteservering, medans andra lagets supportrar slår sönder allt glas och alls fönster på ett annat ställe. Efteråt ställer båda supportergrupperna sig och pekar på dom andra och säger 'åh vad dumma som är!'
Jag, som inte bryr mig om något av lagen säger 'båda är dumma i huvudet - kanske inte lika mycket eller av exakt samma anledningar - men tillräckligt mycket för att jag ska tycka att ni är dumma i huvudet'.
Det var det som Jesus menade och det är det jag menar. Behöver jag förklara att jag inte menar att man räknas som dum i huvudet bara för att man häller på ett av lagen, utan att det bara gäller dom som förstörde två krogar?