2026-06-04, 09:35
Medlem
Snubchurps avatar
Det som framkommer av det här är ju vad flera av personerna som deltar i många av SVT:s men också andra kanalers program står politiskt. Det är knappast någon nyhet att de står kraftigt till vänster men bekräftelser är sällan fel. Det bekräftar också att en stor del av de som deltar i SVT:s program står långt till vänster då de vägrar delta om någon långt till höger deltar i samma program.
Citera
2026-06-04, 09:52
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Det som framkommer av det här är ju vad flera av personerna som deltar i många av SVT:s men också andra kanalers program står politiskt. Det är knappast någon nyhet att de står kraftigt till vänster men bekräftelser är sällan fel. Det bekräftar också att en stor del av de som deltar i SVT:s program står långt till vänster då de vägrar delta om någon långt till höger deltar i samma program.

Är två avhopp från just detta program att betrakta som en "stor del" av deltagarna i SVT:s program, tycker du?
Citera
2026-06-04, 09:56
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Men det är hennes fd pojkvän? Sonen var bara jag som tänkte om dom även hade fått barn. Hon verkar ha en dragning mot bögar? Hennes pojkvänner verkar ha vart bögar. Dom har en konstig syn på familjen dom där. Föredrar insemination. Och inte vara släkt. Är det även för dom ska vara oskulder? Sjuka jävlar.

Jag har ingen aning om vem som är pappa till Frändfors barn, men det påstås i tråden att hon tidigare varit ihop med den man som långt senare dömdes för att bl.a ha placerat ut "Hitleräpplen" utanför en ministers hus.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/nu-kommer-dom-mot-aktivisten-andreas-klominek/
Senast redigerad av pestloppan 2026-06-04 kl. 10:08.
Citera
2026-06-04, 09:59
Medlem
Fantens avatar
Om jag utgår från den här tråden så blir jag påmind om en sak som står i bibeln. En sak om grandet i sin broders öga.
Citera
2026-06-04, 10:03
Medlem
Akacia2050s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544
SVT har fullt upp med all placera ut fråga ''personen på gatan'' som alltid råkar vara en vänsterfanatiker..

Trodde det var ett humorprogram och inte konfontration av makthavare. Det blir för dålig humor- TV när Nick är så aggressiv i sin framtoning i rutan bara
Citera
2026-06-04, 10:05
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AI-2000
Nick Alinia har blivit inbjuden till SVT's humorprogram IFS - invandrare för svenskar vilket har fått vänstern att gå fullständigt i taket. Paneldeltagaren Julia Frändfors hoppar av programmet, och säsongen, efter att Nick blivit inbjuden.

Expressen rapporterar om att den "högerextrema aktivisten" Nick Alinia medverkar i kommande säsongs av IFS.

Dagens ETC har redan gjort två artiklar om det fasansfulla som har hänt där dom problematiserar att Nick får komma till tals i public service. Han beskrivs av vänstertidningen som "videohuligan" och "högerextrem nätaktivist".

ETC's kommentarsfält på Instagram fylls av kommentarer om hur fan SVT kan bjuda in nazister. Vänstern är alltså helt rasande och Nick Alinia skriver själv på Instagram att vänstern har gått upp i stabsläge.

Vad tycker Flashback om detta? Rätt eller fel att låta alla komma till tals? Finns det en gräns?

Alla som inte sympatiserar med palestinarörelsen är högerextrema. Tyvärr kan detta förvärras efter valet om rörelsen blir erkänd som en prioriterad verksamhet vad gäller bidrag. Inblick med Nick granskar denna befrielserörelse väldigt hårt. Så han måste hållas kort.
Citera
2026-06-04, 10:07
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Techbilly
Aldrig hört talats om denna gosse men eftersom att vänstern tycks implodera i hans direkta närhet så kan man väl bara anta att det är en person som är beväpnad med sunt förnuft.
Ja Nick Alinia är mycket modig och mycket bra.
Citera
2026-06-04, 10:12
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Om jag utgår från den här tråden så blir jag påmind om en sak som står i bibeln. En sak om grandet i sin broders öga.
Du får vara tydligare om någon ska se din poäng.

Mycket otydligt i Wiki
https://sv.wikipedia.org/wiki/Nick_Alinia
Alinia profilerar sig på den politiska högerkanten med skarp kritik mot etablerad massmedia, vänsterliberalism, och ett förfall av samhället. Han driver ofta frågor som rör migration, motstånd mot Pride- och HBTQ-aktivism samt traditionella könsroller.
Är han positiv till det fetade?

Alinia har varit involverad i flera uppmärksammade rättsprocesser gällande förtal, och tryckfrihetsmål.
Vilka har han förtalat?

Maani
Persian: Derived from the root word Mani, it translates to "thinker," "thoughtful," or "eternity". It is also interpreted as honorable, dignified, or embodying a spiritual, enlightened soul
Senast redigerad av gofigur 2026-06-04 kl. 10:16.
Citera
2026-06-04, 10:27
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Är två avhopp från just detta program att betrakta som en "stor del" av deltagarna i SVT:s program, tycker du?

Grejen är att det är ingen nyhet att medarbetarna på SVT ligger till vänster. Det bekräftas gång på gång. Här bekräftas det av ytterligare två personer. Personer som arbetat på Uppdrag granskning har bekräftat den kraftiga slagsidan åt vänster. Artister och skådespelare som ofta ställer upp i programen röstar vänster.
Det jag kan ge SVT är att det är förmodligen väldigt svårt att hitta skådisar, musiker och artister som röstar höger men du ser ju vad som händer när man väl hittar någon. Om man nu kan betrakta Nick som en kändis.
Citera
2026-06-04, 10:29
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockholm-motala
Nick Alinia är väldigt lättkränkt. Detta blir hans största utmaning.
Nick Alinia är inte alls "väldigt lättkränkt" . Den här modige mannen har misshandlats av folk från "from the river to the sea"- gaparna. Vänsterdemonstranterna vet inte vad de skriker om när de kallar Nick "nasse". Det är ju precis tvärtom, titta på kartan och tänk efter. Frågar man de här fegt maskerade skrikhalsarna så vet de inte vilket flod och vilket hav... därför svarar de här snillena med att utdela en snyting, vilket t ex Nick råkat ut för.
"From the river to the sea" innebär att man vill att den judiska staten ska utplånas. Det är vänsterpacket som är nassar. Fast det har de inte fattat, tycker bara om att gasta i grupp.
Citera
2026-06-04, 10:33
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Du får vara tydligare om någon ska se din poäng.

Mycket otydligt i Wiki
https://sv.wikipedia.org/wiki/Nick_Alinia
Alinia profilerar sig på den politiska högerkanten med skarp kritik mot etablerad massmedia, vänsterliberalism, och ett förfall av samhället. Han driver ofta frågor som rör migration, motstånd mot Pride- och HBTQ-aktivism samt traditionella könsroller.
Är han positiv till det fetade?

Alinia har varit involverad i flera uppmärksammade rättsprocesser gällande förtal, och tryckfrihetsmål.
Vilka har han förtalat?
Halmgubbar. Jag har aldrig påstått eller antytt att jag är vare sig positivt eller negativt inställd till Alina och hans åsikter i dom frågor han driver. Det samma gäller hans motståndare och deras åsikter. Men du har rätt, det framstår som en halv tanke.

Säg att det är fotbollsmatch i stan och ena lagets supportrar eldar upp möblerna på en uteservering, medans andra lagets supportrar slår sönder allt glas och alls fönster på ett annat ställe. Efteråt ställer båda supportergrupperna sig och pekar på dom andra och säger 'åh vad dumma som är!'

Jag, som inte bryr mig om något av lagen säger 'båda är dumma i huvudet - kanske inte lika mycket eller av exakt samma anledningar - men tillräckligt mycket för att jag ska tycka att ni är dumma i huvudet'.

Det var det som Jesus menade och det är det jag menar. Behöver jag förklara att jag inte menar att man räknas som dum i huvudet bara för att man häller på ett av lagen, utan att det bara gäller dom som förstörde två krogar?
Citera
2026-06-04, 10:37
Medlem
Twitterturkens avatar
Lite lustigt att SVTs Politikbyrån precis släppte ett avsnitt som handlar om "Den lättkränkta högern" samtidigt som vänstern springer och gömmer sig när högerprofiler bjuds in att leka i den statsfinansierade sandlådan.
Media försöker desperat att bygga upp vänstern som tuffa och coola, men det går lite sisådär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in