Citat:
Ursprungligen postat av
-dev
Allt inom AI är mer eller mindre helgalet. Det finns noll logik.
SpaceX som skall in på börsen och är värderad till 1,7 biljoner dollar.
SpaceX gick med 5 miljarder i förlust och omsatte knappt 20 miljarder dollar. Bolaget värderas alltså till 100 gånger omsättningen...
Alla som kan det minsta om ekonomi vet att detta är galet. Och att något annat är på gång. Personligen tror jag de vet att dollarn kommer krascha och använder AI för att roffa åt sig så mycket som bara går innan allt rasar.
DU verkar kunnig på IT och som jag ser det är AI väldigt mycket IT, fast AI-gubbarna vill helst gömma undan detta faktum.. JAg som lekman, med Chatt GPT, konstaterar bara att väldigt mycket är bara ett namnbyte. Autonoma fordon, förarlösa fordon m.m. kallas nu för AI-bilar eller AI-taxis fastän det inte är den tekniken som är viktigast.
CCTV-kameror har blivit AI-kameror (ja det stämmer kanske). Jag tror att gemene man bryr sig allt mindre, vilket är ett megaproblem för AI-företagen för de vill inte att vi ska prata om något annat. Påhittade konflikter, Påhittade krig och framför allt Påhittad terminologi, som de vill att gemene man ska börja köra med, som AI-agenter. Mmem-
Jag känner igen stuket. Var i Kalifornien när det begav sig på 2000-talet. De är ohyggligt skickliga på att plantera ut nyheter som om de vore negativa avslöjanden - när målet bara är att få oss att börja prata ännu mer om dem. Jag var med när Salesforce grundades, med ohyggligt effektivt, negativ markandsföring som just mycket gick ut på att överösa journos med abbreviationer som ingen hade någon aning om fanns.
Många köpte det.Alla köpte det. Salesforce kanske t o m har visat AI -företagen vägen, den enda framkomliga. genom fjantiga men pikanta avslöjanden som skapar buzz, dvs uppmärksamhet, små steg, nästa steg är NYT, m.ed Så ohyggligt trött på det, liksom trött på allt engelskt.
Vill inte ta i engelsker eller amerikaner med tång ens en gång. Det räcker nu med dessa vider som har förstört Europa!