Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Fast att hålla på med kokain och att ta med barnen på en nattklubb med 20-års åldersgräns är knappast ”grundlöst”. Särskilt inte när Stockholms Tingsrätt har skrivit i sin dom att MånsPetter brister i sin föräldraförmåga kopplat till just sitt missbruk.
Skulle han ha dragit några normala slutsatser av detta så skulle han väl i alla fall hålla sina barn borta från den miljön som enligt honom själv gjorde att han inte kunde låta bli att börja med kokain.
Så i det här fallet är det så långt ifrån en okynnesanmälning som det kan bli. Att en missbrukare tar med sig sina minderåriga barn på nattklubb är inte gulligt, det är väldigt oroande. Det är precis sådant som socialtjänsten ska reagera direkt på. Det är en enorm röd flagga på beteendet.
Vad är det för en sjuk bild ni försöker måla upp här igen? Det är ju inte så att barnen befann sig mitt i festvimlet mitt i natten. Hela familjen var där, och man såg dem bara en kort stund i början, helt i utkanten av området, när de uppenbarligen bara såg sig omkring. Därefter drog de sig givetvis tillbaka till backstageområdet, som ställs till artisternas förfogande just för att de ska kunna vara där i lög och ro med sina nära inför framträdandet.
Om man resonerar som ni gör, så borde man ju förbjuda alla barn att ens lämna sina rum efter klockan 20 på sommaren. Det vore en mer passande jämförelse.
Och om man absolut ska blanda in Socialtjänsten, så borde fokus snarare ligga på en annan offentlig person, någon som uppenbarligen utnyttjar sitt eget barn i ett försök att framställa sig själv som en strålande och omtänksam hjältinna. Precis på samma sätt som hon tidigare lagt sig i dynamiken kring Ciara och MZ, men utan att uppenbarligen känna till de faktiska bakgrunderna den här gången heller. Camilla Läckberg känner fömodligen mycket väl till hur pressen och sociala medier fungerar. Trots det väljer hon att offentligt sprida sitt minderåriga barns text i ett så här extremt kontroversiellt och känsligt ämne som det kring Lundsberg. Med full medvetenhet om konsekvenserna har hon därmed katapulterat honom rakt in i en enorm medial shitstorm. Att utsätta sitt eget barn för detta är djupt egoistiskt och riskerar att lämna spår för resten av livet.
MZ utnyttjar däremot inte sina barn på det sättet. Tvärtom låter han dem ta del av sitt arbete och tar vara på varje tillfälle att tillbringa värdefull tid med dem. Man såg tydligt hur glada de var tillsammans och hur de strålade när de kramades och dansade till musiken i backstageområdet bredvid scenen före uppträdandet. De såg så otroligt lyckliga och stolta ut när de tittade upp på sin pappa. Det syntes lång väg hur mycket de också har saknat honom.
Och jag slår vad om att om han inte hade haft barnen med sig, så hade ni suttit här och rasat över att MZ lämnar sina barn i sticket för ett uppträdande. Stämmer det, eller har jag rätt?