2026-05-22, 21:15
Medlem
ddf66s avatar
Jag stör mig mest på den jävla luffaren som helkroppsrakar sig i duschen.
Måste vara hemlös, för vem fan gör sånt utanför sitt eget hem?
Trodde det var en död hamster som låg vid golvbrunnen.
Nr 2 är skitmusik på för hög ljudvolym i högtalarna.
Jag vill inte höra Zara Larsson och hiphop när jag tränar, lösningen är hörlurar, men de spelar så högt att ljudet går igenom, särskilt basen.
Citera
2026-05-23, 11:11
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Då kör du inte latsdrag utan bara chins?
Ingen sittande rodd bara stångrodd?
Aldrig benpress?
Inte benspark?Got it.
De är ju maskiner och det kör ju inte du.

Även erfarna bör köra maskin också. Det är samma människor som tror att 3x8 bygger mest muskler som också tror att bara fria vikter bygger

Kör du maskin kan du isolera den muskeln betydligt mkt mer än med fria.
Ligger det en person och kör 40 kg hantelpress så ber du han koppla bort triceps och bara lyfter med brösten, tror du han kör 40 kg då?
Vill man isolera är maskin grejen.

Det är bara ryggmaskiner som är värda att köra, eventuellt triceps i kabel. Nästan alla benmaskiner suger och hindrar full rörelse antingen via konstruktionen eller begränsningar i rörelseomfånget. T.ex. har jag aldrig hittat en benpress som jag inte bottnar ur innan ens fått full rom, och då är jag inte överdrivet rörlig...men jag känner att jag vill träna benen riktigt och inte påfresta mina knän med att slå i botten eller bromsa.
Citera
2026-05-23, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Det är bara ryggmaskiner som är värda att köra, eventuellt triceps i kabel. Nästan alla benmaskiner suger och hindrar full rörelse antingen via konstruktionen eller begränsningar i rörelseomfånget. T.ex. har jag aldrig hittat en benpress som jag inte bottnar ur innan ens fått full rom, och då är jag inte överdrivet rörlig...men jag känner att jag vill träna benen riktigt och inte påfresta mina knän med att slå i botten eller bromsa.

Jag håller med. Men det man får tänka på är att det finns maskiner som är ljusår bättre än de klassiska som finns på tex Friskis.
Det finns maskiner som jag skulle säga är bättre än fria då du kan ta tyngre vikter och få riktigt fin ROM.
Citera
2026-05-24, 06:10
Medlem
Krappfiskarns avatar
Småtjejerna och blattegubbarna med lager på lager av parfym stör mig. Stinker för jävligt. Glad varje dag att jag inte har astma.

Folk som springer runt i strumpor på gymmet. Nu snackar vi inte folk som har sandaler eller tar av sig skorna när de markar (något jag själv inte gör), utan folk som bara går runt i strumpor på gymmet.

Föreningsungdomar som får billigare gymkort via sina idrottsklubbar, men de är inte där för att förbättra sig utan för att hänga och stöka ned.

Jag har blivit en riktig gymboomer.
Citera
2026-05-24, 14:36
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Småtjejerna och blattegubbarna med lager på lager av parfym stör mig. Stinker för jävligt. Glad varje dag att jag inte har astma.

Folk som springer runt i strumpor på gymmet. Nu snackar vi inte folk som har sandaler eller tar av sig skorna när de markar (något jag själv inte gör), utan folk som bara går runt i strumpor på gymmet.

Föreningsungdomar som får billigare gymkort via sina idrottsklubbar, men de är inte där för att förbättra sig utan för att hänga och stöka ned.

Jag har blivit en riktig gymboomer.

Helt enig, parfymodörerna stinker värre än KICKS. Fast det som är ett rött skynke för mig är de stollarna som lämnat kvar viktskivor - tyvärr ser man aldrig vem det är som kränkt helgedomen.
Citera
2026-05-24, 20:49
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Helt enig, parfymodörerna stinker värre än KICKS. Fast det som är ett rött skynke för mig är de stollarna som lämnat kvar viktskivor - tyvärr ser man aldrig vem det är som kränkt helgedomen.

Det är såklart "maskinisterna" som kört sina traps"rodd" eller kronlyft.

Men knäböj är inte för alla, det krävs viss kuk att våga böja ned mot marken med en tung vikt tryckandes från övre ryggen, och sedan våga pressa sig uppåt. Folk gillar att ursäkta sin avsaknad av knäböj med "skaderisk" och "dålig muskelkontakt", samtidigt som de gärna kör bajstunga bänk - som nog är den övningen folk skadar sig mest i; och marklyft - som sliter kroppen rejält och knappt någon specifik muskelkontakt.
Citera
2026-05-25, 07:15
Medlem
christer-ulfbaages avatar
I mitt gym finns det en boxningssäck i rummet där ställningarna för benböj finns.
Håller på att ladda för ett tungt set när en ”boxare” kommer in. Han håller på och förbereder sig med att fippla på telefon i tio minuter innan vad jag vet komma skall.
Jag försöker vänta ut honom, men det tar ju sån jävla tid så jag kör ändå.
Efter ett par böj, kommer det: TCHH!! PSCHHH!!, SCH-SCH!! PSCHHHH!, låter idioten när han slår på säcken.
Blir så irriterad så jag höll på att tappa stången
Citera
2026-05-27, 13:58
Medlem
PingPongZongs avatar
Bra video om att störa sig på folk på gymmet. Handlar om Bro Science vs Science-based Training.

Science-based Training is a SCAM

https://youtu.be/b1mQ9F61FnM?t=176
Citera
2026-05-28, 09:06
Medlem
Triremers avatar
Folk som är på gymmet nästan dagligen för att de inte har ett liv. De tränar lite halvmesigt för det viktigaste är att vara där, inte resultaten. Sen kommenterar de att andra ”missat träning”. Har de levt har de inte missat någonting. Gymcellen som inte har ett liv missar mycket.

Målet måste vara att få resultat för den tid man lägger. Och den är kraftigt avtagande.
Absolut bäst resultat har jag fått av tre stenhårda pass per vecka.
Citera
2026-06-03, 21:23
Medlem
1. Personer som man typ alltid ser på gymmet, men som bara lallar och gör noll resultat. Finns några som jag sett nästan dagligen i två år, som fortfarande kör med samma vikter på samma övningar, och har exakt samma fysik som första gången jag såg dem. Frustrerande att se när de "tränar".

2. Värdelösa maskiner som bara tar plats. När det oftast står andra maskiner som tränar samma muskelgrupp och rörelse fast bättre precis bredvid den dåliga maskinen. Maskiner som inte har nån som helst fördel över vanliga kablar eller hantlar. Maskiner som typ ingen använder eftersom även nybörjare direkt fattar att de här maskinerna är sämsta alternativet och helt poänglösa.
Ändå låter vartenda gym skitmaskinerna stå kvar och tar plats, istället för att kasta ut dem och smälla upp en till kabelmaskin eller nåt annat vettigt.

3. När folk kör vissa ruttna övningar som alla borde fatta är dåliga. Värsta exemplet för mig är upright rows. Ser så jävla löjligt ut, ger dåliga resultat, och är ökänd för att ställa till problem med axlarna. Ändå ser man dem ofta, typ alltid utövade av just dem som jag nämnde i första stycket, de där som alltid är på gymmet men aldrig får några resultat. Ren cringe.
Citera
2026-06-06, 14:43
Medlem
Patrik2108s avatar
Jag stör mig på bögar. Det kan jag säga utan att skämmas. Det finns en typ på mitt gym som med största sannolikhet är bög. Ids inte gå in på motiveringar.
Här på vårkanten började jag träna skierg som pulshöjande träning. Ofta dök han upp med sin matta och satte sig ner på golvet en bit bakom. Skierg:en är upp mot väggen i en större sal där det arrangeras cirkelträning och hyroxträning. Lite ställningar och maskiner delvis. Jag har flera gånger avslutat min skierg träning pga denna bög. I dag var det rätt lite folk på eftermiddagen och jag återupptog skierg-träningen. Se på fan om inte bögjäveln dyker upp med sin matta där bakom till slut. Folk får säga vad de vill men bögar är äckliga typer.
Citera
2026-06-22, 22:50
Medlem
PingPongZongs avatar
Sådana här.

https://www.youtube.com/shorts/GwGGSB4DnjY

Helvete... Bro Science vs Science-based Training. Sådana här skulle kastas ut och bannas/portas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in