2026-06-03, 19:21
Medlem
donenzo123s avatar
Jag har en nära vän som hade en släkting som gick bort. Som medmänniska med empati och konsekvenstänk så skrev jag att jag beklagade sorgen. Nu är det så att jag är bekant med en stor del av hans kusiner, så jag skrev så till alla. Alla kusinerna är runt min ålder och alla uppskattade omtanken och svarade med "tack det betyder mycket". En av dem dock som vi till hänsyn kallar Stefan var ej lika påverkad av den personens bortgång och svarade "tack" till mig men gjorde något annat. Han gick runt bakom min rygg och istället dumförklarade mig när han ändå vet vem som gick bort men bortser från det. Den vännen som jag har sa "fyfan va cringe och konstig du är som gör så"...

Ok... mina kära skribenter på Flashback, tolka detta
Citera
2026-06-03, 20:44
Medlem
OlitBrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donenzo123
Jag har en nära vän som hade en släkting som gick bort. Som medmänniska med empati och konsekvenstänk så skrev jag att jag beklagade sorgen. Nu är det så att jag är bekant med en stor del av hans kusiner, så jag skrev så till alla. Alla kusinerna är runt min ålder och alla uppskattade omtanken och svarade med "tack det betyder mycket". En av dem dock som vi till hänsyn kallar Stefan var ej lika påverkad av den personens bortgång och svarade "tack" till mig men gjorde något annat. Han gick runt bakom min rygg och istället dumförklarade mig när han ändå vet vem som gick bort men bortser från det. Den vännen som jag har sa "fyfan va cringe och konstig du är som gör så"...

Vad ska förklaras?
Ingen av oss kan förklara hur han sörjer, vissa är i förnekelse och andra kan sorgen komma först långt efteråt.
Men det känns som att en hel del i denna historien är inte med efter "fyfan va cringe och konstig du är som gör så".
Citera
2026-06-03, 20:51
Medlem
donenzo123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlitBrand
Vad ska förklaras?
Ingen av oss kan förklara hur han sörjer, vissa är i förnekelse och andra kan sorgen komma först långt efteråt.
Men det känns som att en hel del i denna historien är inte med efter "fyfan va cringe och konstig du är som gör så".

Nej det som hände var att han dumförklarade en för den intentionen
Citera
2026-06-03, 20:52
Medlem
OlitBrands avatar
Citat:
Nej det som hände var att han dumförklarade en för den intentionen

You have me lost. Vad ska förklaras?
Citera
2026-06-03, 20:53
Medlem
donenzo123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlitBrand
You have me lost. Vad ska förklaras?

Vem gjorde fel?
Citera
2026-06-03, 21:18
Medlem
OlitBrands avatar
Citat:
Vem gjorde fel?

Jag antar han. Men hela ditt inlägg är ganska konstigt.
Citera
2026-06-03, 21:24
Medlem
grungewhores avatar
Citat:

Du beskriver dig själv som medmänniska med empati. Ändå är du oförmögen stt tolka en sådan reaktion?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in