2026-06-03, 18:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Visst, men för mig i alla fall är inte bra form på en kärring i övre medelåldern en med svällande muskler. Plus att ha typ en byggare runt sig - utan att vara det själv - som inte kan äta allt och dessutom kanske måste äta var fjärde timme är ju en utmaning i sig.

Jag förstår din poäng. Men det är alltid dom som är helt ur form som gnäller på dom som ser bra ut.
Du borde prova din fru kommer att tycka att du blir sexigare och framför allt så är det hälsosamt och skönt för kroppen och knoppen
Citera
2026-06-03, 18:18
Medlem
jessewn372s avatar
De gör nog det för att må bra och bryr sig inte så mycket om vad du tycker.

Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Visst, men för mig i alla fall är inte bra form på en kärring i övre medelåldern en med svällande muskler. Plus att ha typ en byggare runt sig - utan att vara det själv - som inte kan äta allt och dessutom kanske måste äta var fjärde timme är ju en utmaning i sig.
Citera
2026-06-03, 18:40
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viravi
Tränade mycket på gym för några år sedan, men sedan kom småbarnsåren emellan och jag har fokuserat mer på löpning och hemmaträning pga mer lättillgängligt. Nu har jag hittat tillbaka till gymmet så smått och helt plötsligt är mitt gym fullt av kvinnor i övre medelåldern som är grymt muskulösa. Vi snackar tvättbräda och svällande muskler och knappt nått fett på kroppen. Hur är det möjligt att kvinnor i klimakteriet kan se så sjukt rippade ut? Är det steroider tro eller är det möjligt att få en sån kropp naturligt?

Allt är ju en fråga om intresse. Att maxa saker är ju det nya svarta. Om det så är beautimaxig eller något annat.
Citera
2026-06-03, 19:16
Medlem
oldeubois avatar
Haha. Jag såg en kvinna ute igår när jag motionerade som hade begynnande palumboism. Det kanske ligger någonting i det du säger.
Citera
2026-06-03, 19:21
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0hnePixel
Det finns undantag med övermänsklig genetik men de är ca 5% av befolkningen.

Det är de du ser på gymmet för är man bra (har anlag) på något så satsar man på det.

Resten har fått hormoner lagligt eller olagligt och många idag kör med ozempic får att se rippade ut.

Har ingen källa för tillfället att länka till, läste att mindre än 1% med gymkort som aktivt tränar klarar 100 kg bänkpress. De du ser på gym är inte många procent av befolkningen. Få av dem är vältränade.

Lyckligtvis tillhör jag den % som utan besvär klarar 100 kg och är +60.
När du säger 1% av de som har gymkort, då menar du väl 1% av de som har gymkort men INTE konto på Flashback? För Flashbackare är förhållandet det omvända. Det är 1% som INTE tar 100 kg i bänk.
Citera
2026-06-03, 19:34
Medlem
Ytterligare en fake news-tråd på Flashback...

Sanningen är förstås att 99% av alla kvinnor i övre medelåldern som frekventerar gym ser ut som om de inte tränar över huvud taget. Finns det en och annan "ståltant" som utmärker sig med låg bf% och allmänt bra form? Ja. Har de "svällande muskler"? Nej. Lyfter de massiva vikter? Nej.
Citera
2026-06-03, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simora
Ytterligare en fake news-tråd på Flashback...

Sanningen är förstås att 99% av alla kvinnor i övre medelåldern som frekventerar gym ser ut som om de inte tränar över huvud taget. Finns det en och annan "ståltant" som utmärker sig med låg bf% och allmänt bra form? Ja. Har de "svällande muskler"? Nej. Lyfter de massiva vikter? Nej.

Jo jag lovar dessa jar svällande muskler. Det är ju därför jag reagerar. En kvinna som bara är smal och tonad är inte uppseendeväckande men den här typen jag menar är verkligen muskulös.
Citera
2026-06-03, 20:12
Medlem
Kleiners avatar
Apropå starka medelålders kvinnor. Kolla på tanten till höger (spola fram till 18:30 och fortsätt kolla). Jag är imponerad

Det är vad jag kalla styrka och man mår riktigt bra av det.

https://www.youtube.com/watch?v=BwiIYIpPPhc
Citera
2026-06-03, 20:12
Medlem
Ratads avatar
Att ha lite kroppsfett är alltid möjligt - även upp i åldrarna. Det skulle vara muskelmassan som sticker ut. Kvinnor får jobba hårdare för att både komma igång med och upprätthålla muskelstyrkan. De kanske har mycket fritid men absolut kan några av dem ta juice.

Har själv bara sett fem - sex stycken medelålders och äldre kvinnor som sett bitiga ut på de gym jag gått till under 15 år.
Senast redigerad av Ratad 2026-06-03 kl. 20:15.
Citera
2026-06-03, 20:35
Medlem
Den som kontrollerat sitt kaloriintag och tränat regelbundet har en bra fysik även som äldre. Inget konstigt.
Men : idag finns ett stort urval av kirurgiska ingrepp som har lindrig återhämtning inte syns så mycket till hanterbara kostnader. Kvinnor 50+ med strama tricepsarmar har mycket troligt gjort nåt ingrepp typ fettsugning. Gäddhänget är oundvikligt annars. Likadant med "kärlekshandtagen" runt höfterna. Även unga kvinnor slimmar de områdena. Och kvinnor som fött barn har ofta strimmor, putmage och hudhäng. Så då opererar man. Där också. Alla gör det självklart inte. Men ser det FÖR bra ut för att vara naturligt. Ja då är det troligen fixat
Citera
2026-06-03, 20:36
Medlem
Har en tant här hemma som har rutor året om. Kanske inte övre medelåldern, men absolut medelålders! Hon är 42.

Har även synliga fibrer över axlarna just nu. Finns garanterat folk som tycker att det är för mycket muskler på en tjej, men är folk som inte förstår arbetet bakom. Aldrig hört någon som tränat seriöst i ett par år säga att det är ”för mycket”.
Citera
2026-06-03, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viravi
Tränade mycket på gym för några år sedan, men sedan kom småbarnsåren emellan och jag har fokuserat mer på löpning och hemmaträning pga mer lättillgängligt. Nu har jag hittat tillbaka till gymmet så smått och helt plötsligt är mitt gym fullt av kvinnor i övre medelåldern som är grymt muskulösa. Vi snackar tvättbräda och svällande muskler och knappt nått fett på kroppen. Hur är det möjligt att kvinnor i klimakteriet kan se så sjukt rippade ut? Är det steroider tro eller är det möjligt att få en sån kropp naturligt?

Klart det går. Du borde våga prata med människor. Vill du bli som någon så fråga den personen. Ett råd som alltid funkar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in