Citat:
Ursprungligen postat av
pickpockis
Som du hoppas och håller tummarna lol. SD är ett populistiskt parti. Man lovar runt men håller tunt. Fungerar ett tag tills poletten till slut trillar ner även för den slöaste kniven i verktygslådan. Man har varit otroligt breda i käften när det gäller pedofili. De brotten ska bara bort samtidigt som man varit beredda att bistå med noll resurser för att det ska hända. Vården får inget stöd och de poliser som jobbar med dessa frågor saknar pengar. När man väl fattar mönstret hos populist-partierna så rämnar jorden lol. Problemet för SD är ju att nu står man där med i princip bara kriminella "politiker" och ska förklara hur det kunde bli så. Får se vart gränsen går. Hur länge ska "jag vet inte"-svar och spelad chock fungera för att hålla alla får kvar.
Jag hoppas inte på någonting. Jag hyllar objektiviteten och påpekar därför att om det verkligen bara rör sig om en kort film, så kan det tyda på att det inte föreligger något sexuellt intresse för barnporr hos Rubbestad.
Det finns problematiska aspekter av kriminaliserandet av innehav och den amerikanska organisationens arbete, i det att det oproportionerligt drabbat människor som inte haft för avsikt att sprida barnporr.