2026-06-02, 18:55
  #1
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Läste igår på Blabbermouth.net att det finns ett band med namnet Malefic Throne som består av lite känt folk från death metal-branschen. Vi har Gene Palubucki (guitars) som var med i Angelcorpse och senare Perdition Temple plus Steve Tucker (vocals and bass) från Morbid Angel och sist men kanske inte minst: John Longstreth (drums) från Hate Eternal och Origin (med flera). Ett album ute hittills med titeln "The Conquering Darkness".

Tracklisten till debuten:

1. "Blasphémait Desecration"
2. "The Voice Of My Ghost"
3. "Athirst For Dissonance"
4. "Born Of Plague"
5. "Divine Tragedy"
6. "Carnage Of The Forgotten"
7. "When Our Shadows Align"
8. "Forged In Stone"


Albumet släpptes förra året av Agonia Records. Artikeln som Blabbermouth.net hade om gruppens nya musikvideo:

MALEFIC THRONE, FEATURING MEMBERS OF MORBID ANGEL, ORIGIN AND ANGELCORPSE, RELEASES MUSIC VIDEO FOR 'WHEN OUR SHADOWS ALIGN' (June 1, 2026)

Anser ni att Malefic Throne bjuder på något bra i extrem metal-väg? En länk till musikvideon bjuder vi också på.
Citera
2026-06-02, 21:35
  #2
Medlem
grungewhores avatar
Var tvungen att lyssna. Min gräns för meckig döds går ungefär vid Hate Eternal (jag är inget större fan av Dying Fetus eller Origin t ex), men det här var faktiskt riktigt bra.

Även om jag älskar första Morbid Angel (Altars, inte Abominations), så tycker jag Tucker har en bättre death metalröst.

Det är rätt stora egon i fronten av Morbid Angel, så jag undrar hur Trey ser på det här och Vltimas, som också var jävligt bra, när Morbid Angel inte släppt nåt på 9 år.
Citera
2026-06-03, 07:36
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Var tvungen att lyssna. Min gräns för meckig döds går ungefär vid Hate Eternal (jag är inget större fan av Dying Fetus eller Origin t ex), men det här var faktiskt riktigt bra.

Även om jag älskar första Morbid Angel (Altars, inte Abominations), så tycker jag Tucker har en bättre death metalröst.

Det är rätt stora egon i fronten av Morbid Angel, så jag undrar hur Trey ser på det här och Vltimas, som också var jävligt bra, när Morbid Angel inte släppt nåt på 9 år.

Vad jag har hört är Trey i dåligt skick pga missbruk, och är inte i form spelmässigt. Tror inte att det kommer att hända mycket på musikfronten för Morbid Angel. Lika bra det, de har ändå inte gett ut nåt vettigt efter millennieskiftet.
Citera
2026-06-03, 07:39
  #4
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spherical
Vad jag har hört är Trey i dåligt skick pga missbruk, och är inte i form spelmässigt. Tror inte att det kommer att hända mycket på musikfronten för Morbid Angel. Lika bra det, de har ändå inte gett ut nåt vettigt efter millennieskiftet.
Oj, vart har du hört det? Han är ju erkänd haschtomte, men har han gett sig på andra grejor på senare år?
Citera
2026-06-03, 13:11
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Oj, vart har du hört det? Han är ju erkänd haschtomte, men har han gett sig på andra grejor på senare år?

Det var nån video på youtube, någon filmade honom på gatan och han såg sjukt sliten ut. I kommentarsfältet stod det att han numera inte klarade av att spela sina låtar ordentligt live osv. Det är ju iofs bara hörsägen…
Citera
2026-06-03, 16:04
  #6
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spherical
Det var nån video på youtube, någon filmade honom på gatan och han såg sjukt sliten ut. I kommentarsfältet stod det att han numera inte klarade av att spela sina låtar ordentligt live osv. Det är ju iofs bara hörsägen…
Ok, intressant.

Jag har träffat honom, och sugnare på brass är det svårare att hitta någon än honom kan jag säga, så jag är inte förvånad om han torskat på andra grejor om man säger så.
Citera
2026-06-03, 18:36
  #7
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Var tvungen att lyssna. Min gräns för meckig döds går ungefär vid Hate Eternal (jag är inget större fan av Dying Fetus eller Origin t ex), men det här var faktiskt riktigt bra.

Även om jag älskar första Morbid Angel (Altars, inte Abominations), så tycker jag Tucker har en bättre death metalröst.

Det är rätt stora egon i fronten av Morbid Angel, så jag undrar hur Trey ser på det här och Vltimas, som också var jävligt bra, när Morbid Angel inte släppt nåt på 9 år.

Upponervänt kors i taket. Att du gillar något nytt inträffar väl bara en gång per decennium?
Citera
2026-06-03, 19:06
  #8
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Upponervänt kors i taket. Att du gillar något nytt inträffar väl bara en gång per decennium?
Haha... nja, sista fantastiska upptäckt var Dirlewangr och det var bara 2-3 år sedan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in